• Túl sok extra ütés

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktornő! Az utóbbi másfél hétben napi szinten halmozódnak nálam az extra ütések. Vagyis plusz dobbanást nem érzek, hanem egy pillanatra olyan, mintha megállna, kihagyna a szívem, de olyan pillanatok alatt játszódik le, hogy pontosan nem is tudom leírni, hogy mit is érzek. Mintha kis elektromosság, nyíllalás érne akkor, mint mikor valaki zokog és párat hüppög, kisurgázik a torkom irányába, a mellkas felső részére. Sajnos jobban nem tudom megfogalmazni. Általában terhelésre jelentkezik, de van olyan is, mikor csak ülök, és akkor jön elő, nem csak egy, hanem kapcsoltan. Szeretném kérdezni, hogy ezt a halmozódást kiválthatja stressz, megbillent lelkiállapot, vagy a szívnek egy rendellenessége? Korábban csak nagyon ritkán jelentkeztek ezek a tünetek, most meg napi szinten kb. 10x érzem. Sajnos szívritmuszavarom volt korábban, amit elektrofiziológiás úton kezeltek is, félek, hogy nehogy ezek a panaszok újra azt jelezzék, hogy előjön a ritmuszavar. Mit tud Doktornő javasolni, mi a meglátása a panaszaimról! El fognak múlni, ha le tudom küzdeni a stresszt magamban? Mit lehetne tenni, hogy ne legyen ilyen sok belőle? A sportolás segíthet, van okom aggódni, veszélyesek az ilyen extrák?! Egyáltalán extra ütések ezek? Szíves válaszát előre is köszönöm, további jó munkát kívánok!

        Dr. Bene Orsolya válasza a szívritmuszavar témában

        Kedves kérdező! A leírása alapján valószínűleg tényleg csak extraszisztolékről van szó, de erről megbizonyosodni Holter EKG segítségével lehetne (nem írja, mi miatt történt abláció, lehet, hogy korábban ezek az extra ütések indították be a ritmuszavart, de ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy az aritmia vissza fog térni). Általában ezek az ütések ártalmatlanok, máskor szerbi bajt is jelezhetnek. Ha napi kb. 10-et észlel belőlük, akkor valószínűleg nem kell miattuk aggódni. Stresszoldás, Magne B6, sport jót szokott tenni, azonban azt írja, hogy inkább terhelésre jelentkeznek, emiatt lehet, h. érdemes lenne kontrollra menni, és egy terheléses EKG-t nézni. A második kérdésére is válaszolva: mitralis prolapsus mellett is jelentkezhet gyakrabban ez a ritmuszavar, vagy a "betegek" jobban megérzik, tehát lehet összefüggés a bedobbanások és a billentyűhiba között, de ez is jóindulatú eltérés, nem valószínű, hogy febr. óta sokat romlott volna. Összességében valószínűleg nincs ok aggodalomra, de érdemes már csak a korábbi abláció, és az inkább terhelésre jelentkező ES-ek miatt is kontrollra menni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk Itt kérdezhet

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2010. augusztus 24., 11:28; Megválaszolva: 2010. augusztus 30., 09:23

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Mitralis prolapsusom van, ezáltal Extrasystole ütések látszódnak a 24 órás EKGn. Az orvos NEBILET gyógyszer szedését javasolta (felet/nap), melynek betegtájékoztatójában az szerepel, hogy ne szedje 60as pulzus alatt. Nekem, valószínű a...
        Jobbkamra dd31mmaortagyök19mmaortaasc32mmseptumDT12mmhátsófalDT12mmbalkamraDd53mmDs36mmEF58%2Dbal pitvar50mm2Djobbpitvar44mmkiáramlási sebesség1,38m/secE/Aarány0,52/0,8E'10A'11enyhefokuMIenyhefokuTI Tapse19mm DT201systolesnyomásjobb...
        Tisztelt Doktornő! Az elmúlt egy évben többször fordult elő hirtelen szapora szívverés. Akar 235re is felszökött a pulzus. Kardiológus látott, PSVTre gyanakszik, UHot csináltak de csak háziorvos nézett EKGt. Utána olvasva viszont nem lehet...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy egy pár hete egyik pillanatról a másikra (egy mély lélegzetet után) magas lett a pulzusom és azóta is az. Előtte pár hétig gyomorpanaszokkal küzdöttem, ezeket kivizsgáltattam,...
        Tisztelt Doktornő! 51 éves, 180 cm magas, 100 kg súlyú, kissé stresszes, pörgős életet élő vállalkozó vagyok. Kb 20 éve van kezelt magas vérnyomás betegségem, amely gyógyszerek mellett normalizálódott. 25 év dohányzás után 3 évvel...
        Kedves Doktornő! Korábban volt szivritmus problémám, akkor egy ideig concort szedtem, majd vizsgálatok után nem találtak semmit, igy magneziumot kellett szednem amig nem volt többé tünet, egészen mostanáig. 4 napja kezdtem érezni furcsa remegő...
        Kedves Doktornő! Nebibeta 5 mg tablettát szedek szapora pulzusra. 2 hete hörgőgyulladásom van, túl vagyok antibiotikum kúrán,de sajnos nehézlégzés és köhögés miatt ventolint kell alkalmanként használnom, illetve átmenetileg kaptam foster...
        Tisztelt Doktornő! Nagyon szépen köszönöm válaszát! Sajnos a hajnali-reggeli magas vérnyomás/160-190 hgmm között/ és fejfájás továbbra is megnehezíti napjaimat. A nap folyamán javul a helyzet a vérnyomásom este nagyrészt a normál...
        Tiszteletem ! 3 napja elkezdet a szìvem be remegni akkor este kb 2óràn àt tartot ,azòta van hogy 1óra alatt 1* teszi ezt de van olyan is hogy 1óra alatt 4* meg olyan is van hogy 2óràig nem .De azóta mindennap ez van vàrom h egyàtalàn ne legyen...
        Tisztelt Doktornő! Problémám: mellkasfájdalom, magas pulzus, kézzsibbadás, szédülés. Kardiológián most voltam, jövőhéten lesz egy 24 órás EKG felrakva. A kardiológián készült EKG: Sinusrythmus, fr:80/min, reg.Rövidebb PQ,...