• Magas vérnyomás - megfelelő gyógyszer

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 35 éves vagyok, magas vérnyomással kezelnek. Amikor felfedezték a betegséget nálam, Coverex-et írt fel a háziorvos. Ez nem igazán érte el a kivánt hatásat. Ezután Coverex Comb-al próbálkoztunk, majd a kettő kombinációjával. Jelenleg egy tabletta Coverex Comb-ot szedek reggel és fél tabletta Coverex-et este. A vérnyomásom most rendben van. Felmerült bennem azonban a kérdés, hogy más gyógyszer alkalmazása helyett helyes-e a dózisnövelést alkalmazni, mondván a Coverex az nagyon jó gyógyszer? Kételyeim már csak azért is keletkeznek, mert háziorvosunk az utóbbi időben kicsit megöregedett és sok dolgot elfelejt betegeivel kapcsolatban. Üdvözlettel: Dániel

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Tisztelt Dániel!
         
        Háziorvosa helyesen járt el mivel a Coverex (azaz a perindopril) napi maximális adagja 8 mg, kombinációként egy vizhajtó típusú vérnyomáscsökkentőt indikált ( a Coverex Komb-ban lévő indapamiddal). Mivel a Coverexben 4 mg perindopril van, a Coverex Komb-ban pedig 4 mg perindopril mellett 1, 25 mg indapamid található, igy Ön napi 6 mg perindoprilt és 1, 25 mg indapamidot szed, ami úgy tűnik, hatásos. Én is hasonlóan tettem volna. Kollégám a magas vérnyomás kezelésének szabályai szerint állította be a vérnyomását.
        (Felhívom figyelmét a vérnyomáscsökkentés további - receptfelírás nélküli - eszközeire is: a sóbevitel erőteljes csökkentése, heti legalább 3x-i sportszerű testmozgás, testsúlycsökkentés, a kalóriabevitel csökkentése, zöldségekben- gyümölcsökben gazdag ún. "színes" táplálkozás).
         
        Tisztelettel:
        Dr. Bíró Csaba István, kardiológus-belgyógyász, Debrecen 

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-04-10 09:02:04; Megválaszolva: 2011. július 27., 18:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot kívànok Doktornô! Nàlam úgy kezdôdtek a panaszok, hogy tavaly többször furcsa szívdobogàsokat éreztem, melyet inkàbb úgy írnék le, hogy éreztem, hogy erôsen ver! Raktak ràm holtert, melyre diagnózisképp Paroxysmalis tachycardia...
        Tisztelt Doktornő! A Concor 5mg filmtablettát szedem, de a pulzusom sokszor 50 és 60 között van. Vt olyan, hogy csak 50 volt. Kérdésem, hogy szedhetem-e nyugodtan (minden reggel egy szemét kell bevennem), illetve, hogy felezhető-e ez a gyógyszer,...
        Tisztelt DOktornő/Doktor úr! Érdeklődni szeretnék, hogy 61 éves szüleimnek, valamint 96 éves nagyapámnak milyen kiegészítő készítményt (vény nélküli hatóanyagot) lenne érdemes szedni szív- és érrendszeri problémák (kifejezetten...
        Érdeklődni szeretnék hogy mit jelent az alábbi holter lelet. Normofrekvens sinus ritmus éjszakai órákban kissé bradycard epizódokkal. Asystolia, kritikus bradycardia nem volt. Hajnali órákban 1 alkalommal II. Fokú AV blokk jelentkezett. Sves-ia...
        Kedves Doktornő! Egészséges életet élek, nincsenek káros szenvedélyeim, még kávét sem iszom. Bár van két autoimmun betegségem, szerencsére egyelőre nem okoznak gondot és nem volt semmilyen szövődményem sem ezekből fakadóan. Mostanában...
        A fizikai munkavégzés mekkora kockázatot jelent a hasi aorta 36mm átmérőnél 46 mm hosszban való tágulata eseté .Azt szeretném kérdezni hogy a fizikai terhelésem mennyire /Hány kg?/ korlátozott.Köszönöm válaszát.
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám műbillentyűvel és pacemakerrel él már évtizedek óta, közel 50 éve szed Syncumart. 4 hetente járunk vérvételre. Legutóbbi (április 21.) eredménye az évek óta megszokott érték körül mozog: Prothrombin...
        Kedves doktornő/doktor úr, Hirtelen rosszullétek törnek rám, egyik percben teljesen jól érzem magam aztán hirtelen elkezdek szédülni, ájulás közeli állapotba kerülni, elkezd nagyon erősen verni a szívem és úgy érzem, hogy felrobbanok...
        Üdvözlöm! 14hónapja volt szívbypass műtétem. Azóta nagyon érzékeny a mellkasom. Nehezen bírja a terhelést. Kis erőltetésre, olykor egy hirtelen mozdulatra is húzódnak a mellkasi szöveteim. Fáj a mellkascsontom. Utóbbi időben gyengébb...
        Tisztelt Doktornő! Mellékelten csatoltam két leletem, az egyik 2018 októberében készült, a másik 2019 elején. Kérdésem az lenne, hogy 2018-hoz képest a 2019-es leletem rosszabb eredményt mutat e? Nem szedek rá semmit. Mennyire veszélyes ez a...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Füstmentes jövő?
        Az ártalomcsökkentés a társadalom, és így végső soron mindannyiunk érdeke. (x)
        Új - Távkonzultáció
        Válasszon szakterületet, foglaljon percek alatt az otthonából, kényelmesen!