Lüktetés MPS miatt?

Tisztelt Dr. Nő/Úr! 16 évesen diagnosztizáltak nálam örökölt magas vérnyomást, és vele együtt MPS-t. Tudomásul vettem hogy alkalmanként fellépő szívdobogás érzés ennek a következménye. Viszont egy jó ideje már nem célzottan szívdobogás érzésem van, hanem vele együtt egész testre kiterjedő lüktető érzés. Tehát érzem a karjaimban, lábaimban, has, nyak, illetve fej is. Voltam az elmult hónapokban több kivizsgáláson. Többek között kardiologián, volt nem egyszer EKG, de konkrétan erre akkor nem kérdeztem rá. Akkor semmi különöset nem találtak. Az MPS a diangózis szeritn I-es szintű, ha a vérnyomás 120-130 akkor is megvan a lüktetés, bár kevésbé. Még annyi érdekelne hogy ha valakinél fiatalon magas vérnyomást diagnosztizálnak, akkor megvizsgálnak mindent lehetőséget? Laborra emlékszem illetve szív ultrahangra, szemészet. Hormon vizsgálat ilyenkor történik? Vagy külön vesére kiterjedő? A magas vérnyomás nálam akkor hirtelen jött elő, egyik hónapról a másikra, kicsit úgy érzem nem vizsgáltak ki rendesen, csak "örökölt magas vérnyomás". Mert nagyapámnak az volt. Nebiletet szedek rá. Köszönöm a válaszát.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza magas vérnyomás témában

Kedves Kérdező! A fiatalkori magas vérnyomás miatt indokolt hormonális és vesebetegség irányú kivizsgálás is. 24 órás EKG és vérnyomás monitorozás segíthetné tisztázni a lüktetés okát. Nem biztos, hogy a panasz alatt különösebb kóros érték tapasztalható, de vérnyomás vagy pulzus változás is okozhat ilyen panaszt. Jobbulást kívánok, tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. február 19., 15:46; Megválaszolva: 2014. február 21., 14:34
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Szédülés, rosszúllét, szív...
Kedves Doktor Nő/Úr! Augusztus óta küzdöm egy problémával, ami megkeseríti a minden napjaimat. A fő tünetek erős szédülés, ájuláshoz közeli...
Vérnyomás, mellékhatások?:)
Tisztelt Doktornő! 45 éves nő vagyok, kb másfél éve szedek vérnyomáscsökkentőt. A kivizsgálásokkor Kardiológus Concor Amlo 5/10 mg-t javasolt....
Milyen gyógyszert javasolna?
Kb. 20 éve szedek szinte kezelhetetlen magas vérnyomásra Adalat GITS 30 gyógyszert, egyedül ez használ. Mellékhatásként 3-szorosára dagadt a bokám...
Fiatalkori aorta szűkület
19 éves fiamnál két éve diagnosztizáltak veseaorta szűkűletetet, amit a magas vérnyomás okának keresése közben fedeztek fel. Vérnyomáscsökkentő...
Magas vérnyomás, szívritmus zavar
A problémám ott kezdődött, hogy 3 évig versenyszerűen kosárlabdáztam, ami mindennapos kemény edzést jelentett, hozzászoktam a mozgáshoz, majd...