Szívproblémák?

Tisztelt Doktornő/Úr! Gyermekkorom óta súlyproblémákkal és hipertóniával küzdöm. Jelenleg szedett gyógyszereim: (reggel) 1db 0, 25mg-s frontin, 1db 100mg-s Aspirin Protect, 1db 100mg/12, 5mg Portiron HCT; (este) szintén 1 0, 25-ös frontin, 1/2tabl 5mg-os nebilet. Kálium tabletta sópótlásra (amit hajlamos vagyok elhanyagolni, mert néha fáj a gyomrom tőle) . Ezzel vérnyomásom nagyjából stabilizálódott, délutáni órákban érzek néha kipirosodással, melegség-érzéssel járó vérnyomásemelkedést, méréskor inkább csak a sys-s érték magasabb, de nem megy 150 fölé. Az alsóértékem szinte mindig normális, vagy alacsony, előfordul 50 körüli, ill. az alatti érték is, pulzusszám mindig 40-50 között. Két hete kezdődött, hogy éjszankánként arra ébredek, hogy "vágtat" a szívem, szinte egész testemben dörömbölő hang, de pulzusszámemelkedést méréskor nem tapasztalok. Mintha egész testem összerándulna. Egyéb kísérő tünetem nincs, csak ez a jelenség annyira ijesztő, hogy nehezen alszom vissza. Évente 3-4 alkalommal lábszárgörcs előfordul. Magne B6-ot ajánlott ismerősöm, ebből 4db-ot kezdtem szedni, ezzel a panaszok átmenetileg megszűntek, de most újra jelentkeztek. Heti egy, inkább két alkalommal járok "zumbaórára", ott sem fordul elő roszzullét. Persze érzem, hogy akkor magasabb a pulzus vérnyomás, de nincs fejfájás, szédülés. Háziorvosom szerint nem kell vele foglalkozni, de vérvételre elküldött. Kérdésem, hogy Ön szerint (természetesen normál vérkép esetén) kellene-e terheléses EKG vizsgálat, vagy ABPM? Okozhatja- e ezt valamelyik gyógyszer; cserélni kell-e, vagy ez valamilyen szívprobléma (nyugalmi EKG negatív)? Illetve nem kóros-e ez az alacsony pulzus (néha 40 alatti)? Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza magas vérnyomás témában

Kedves Kérdező! Önnek igaza van, a 40 körüli pulzus nem túl jó, gyógyszerelését át kellene gondolni, kardiológiai szakrendelés felkeresése javasolt. Tisztelettel Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. október 15., 11:01; Megválaszolva: 2012. október 17., 18:55
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Szédülés, rosszúllét, szív...
Kedves Doktor Nő/Úr! Augusztus óta küzdöm egy problémával, ami megkeseríti a minden napjaimat. A fő tünetek erős szédülés, ájuláshoz közeli...
Vérnyomás, mellékhatások?:)
Tisztelt Doktornő! 45 éves nő vagyok, kb másfél éve szedek vérnyomáscsökkentőt. A kivizsgálásokkor Kardiológus Concor Amlo 5/10 mg-t javasolt....
Milyen gyógyszert javasolna?
Kb. 20 éve szedek szinte kezelhetetlen magas vérnyomásra Adalat GITS 30 gyógyszert, egyedül ez használ. Mellékhatásként 3-szorosára dagadt a bokám...
Fiatalkori aorta szűkület
19 éves fiamnál két éve diagnosztizáltak veseaorta szűkűletetet, amit a magas vérnyomás okának keresése közben fedeztek fel. Vérnyomáscsökkentő...
Lüktetés MPS miatt?
Tisztelt Dr. Nő/Úr! 16 évesen diagnosztizáltak nálam örökölt magas vérnyomást, és vele együtt MPS-t. Tudomásul vettem hogy alkalmanként...