Szembetegség

Tisztelt Doktorúr! Olyan kérdésem lenne, hogy közelre viszonylag rosszul látok, illetve, sokszor érzem azt, mintha el lenne fáradva a szemem és a távolba való éles látáshoz is erőltetnem kellene a szemem. Cukorbetegség miatt kellett mennem szemészetre, diabétesz jel nem volt látható, illetve a szemfenék vizsgálat is teljesen jó lett. A táblaleolvasásnál mind a bal mind a jobb szememmel le tudtam olvasni, de ha a két szememmel egyszerre néztem meg kellett erőltetnem. Számítógép előtt dolgozom, illetve szedek pszichés gyógyszereket is, szinte állandóan rosszul alszom. A kérdésem az lenne, hogy ez a fajta távollátás, ill. a rövidlátás, okozhatja a folyamatos gépezés ill. rosszul alvás? Hirtelen egy boltban vettem olvasószemüveget, hogy a monitort lássam, illetve olvasni tudjak, habár jónak jó, de fáj benne a fejem, lehet túl nagy dioptriát vettem? Illetve még azt kérdezném, hogy nem csak a cukrom lett magas, de a triglicerid és a koleszterinem is, ez is látszódna a szemben, ha gond lenne velük. Válaszát előre is köszönöm

Dr. Cserháti Zoltán válasza látásprobléma témában

Kedves Uram!

Amennyiben magas a koleszterinszint és a triglicerid, annak igen, vannak látható jelei a szemben is, azonban Ön rendkívül fiatal, úgy gondolom, hogy ilyen életkorban ezek nem feltétlenül láthatóak. Amennyiben volt szemészeti vizsgálaton a cukorbetegség miatt, akkor ott történt dioptriabemérés is, és ha ott azt látták volna, hogy javasolt távoli vagy közeli szemüveg, akkor javasoltak volna. Én a "boltban" vásárolt szemüveget biztosan nem viselném, mert 32 évesen nem szükséges olvasó szemüveg, még akkor sem ha távoli igen. Vagyis, ha távolra nem szükséges Önnek szemüveg, akkor közelre sem - 32 évesen. Amennyiben távolra kellene szemüveg, akkor azzal a távoli korrekcióval valószínűleg kitűnően olvasna közelre. Két dolog jut eszembe: az egyik, hogy a panaszai azért állnak fenn, mert egész nap egy rossz szemüveget visel és egész egyszerűen elfárad a szeme és az agya, mivel kompenzálni kell az a dioptriát, amire úgysem lenne szükség. A másik gondolatom, hogy a monitor előtti munkavégzés miatt szárazabb a szem felszíne, ezért tartósítószermentes műkönny használata lenne javasolt. Tudomásom szerint az említett gyógyszerek nem okoznak ilyen panaszokat. Amennyiben panaszai továbbra is fennállnak a területileg illetékes szemészeti szakrendelőt keresse fel.

Remélem segítettem!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. december 16., 23:09; Megválaszolva: 2021. december 18., 21:29
Kérdések és válaszok: A szem betegségei
Látás probléma
Tisztelt Doktornő/Úr! Novemberben kezdődött a problémám. Az esti órákban a fényforrások körül sugarakat kezdtem látni. Ha összeszűkült a...
Angioid streaks
Kedves Doktornő! A párom 2 hete úgy döntött hogy megműtteti a szemét...az előzetes vizsgálatok alkalmával kiderült, hogy mind a két szemfeneke...
Hogyan szűntessem meg a szememmel...
Kedves Válaszadó! Rendelőbe nem mennék ezzel, nem olyan súlyos, önöket szeretném kérdezni. Pár hete merevebbek lettek a szemeim, eddig is sokat...
A Jobb szemem élesebb mint a Bal!
A jobb szememmel élesebben látok mint a bal szemmel ha letakarom a jobbot a ballal már például nem látom rendesen, (inkább homályosan) a pár...
szikra látás
Tisztelt Doktor Nő/Úr nagyon régóta szikra látásom van mindkét szememmel, nincs olyan pillanat amikor ne látnám ezeket a villódzó pontokat, ha...