Paranoia

Lányomon a paranoia tünetei jelentkeztek az elmúlt két évtől kezdődően, de körülbelül fél éve egyre erősebben. Olvastam arról, hogy az ilyen betegeknek nincsen betegség tudatuk. Még nem beszéltem vele erről, de úgy gondolom meg kellene mondanom neki, azt gondolom, beteg., Hogyan tegyem ezt?, Hogyan tudnám elérni, hogy orvoshoz forduljon? Válaszukat előre is köszönöm.

Dr. Bodnár Edina válasza paranoia témában

Kedves Levélíró! Ahhoz, hogy ki tudjuk mondani valakiről, hogy pszichiátriai betegségben szenved, fontos a részletes vizsgálat. A paranoid schizophrenia betegség, de a diagnózishoz többféle tünet együttes fennállása szükséges. Tehát szükség lenne pszichiátriai szakvizsgálatra. Aki valóban ebben a kórképben szenved sok mindenkivel szemben táplálhat paranoid gondolatokat, ezért nehezen fogad el segítséget. Próbálja azt, hogy hangsúlyozza, szeretnék meghallgatni sok problémáját, hogy kivel-mivel van gondja, hogy kivizsgálják az őt zavaró körülményeket, mert segíteni szeretnének neki. Ha szükséges, kérje háziorvosa segítségét, talán rá jobban hallgat lánya.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2010. június 01.

Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek

Paranoia és scippa 10mg?
Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed (férfi 40 éves), kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről, de nem tudok rájönni, hogy ez valóban segít-e a paranoián?...
Rokkant nyugdíj vs. rehabilitációs...
Kedves Dr.nő / Dr. úr! A kérdésem az lenne, hogy már korábban diagnosztizáltak nálam paranoiával, szeretnék befeküdni vele, hogy meglegyenek a kórházi...
Mennyire károsak az antidepresszánsok?
Jó napot Az volna a kérdésem, hogy, mennyire károsak az antidepresszáns gyógyszerek hosszú távon? értem ezalatt, hogy 10-20 évig szedi valaki Milyen...
Hallucináció vagy más magyarázat?
Kintről, az utcáról hallottam egy halk, magasabb búgó hangot, ami feltehetőleg egy elhaladó járműtől származott. Eközben úgy tűnt, mintha a fejemben a...
Xanax elhagyása
Tisztelt Doktornő! Édesanyám légszomj és magas vérnyomás miatt, Dec 28-an kórházba került, ahol a korábban szedett gyógyszerek közül többek között a Xanaxot...
Állandóan zenét hallok a fejemben
Kedves Doktornő! Kb. fél éve szinte folyamatosan, állandóan zenét hallok a fejemben, amitől nem tudok megszabadulni, nem hallgat el. Olyan, mint a...