• Memóriazavar

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Egy számomra elég borzalmas problémáról szeretnék kérdezni. Jelenleg egyetemista hallgató vagyok, mellette dolgozom, a gyakorlatomat végzem. Elég nagy a stressz is rajtam, nagyon felelősségteljes munkát végzek + vizsgaidőszakok, tanulás.... Az elmúlt hónapban azt vettem észre, hogy sok mindent elfelejtek. Nem tudom pl. hova teszek dolgokat, vagy hogy egy fél órája, tíz perce mit beszéltem meg valakivel stb... nem tudom ezt hova tenni. Soha nem volt ilyen problémám, mindig mindent precízen tudtam, semmit nem felejtettem el, sőt... sokszor pont emiatt "lexikonnak" is neveztek (szerencsére nem gúnyosan:)). De az utóbbi inkább másfél hónapban ez mintha teljesen megváltozott volna. Pedig nem érzem fáradtnak magam. Elmentem gyógyszertárba, vettem memóriajavító készítményt is, rászoktam a kávéra, egyéb koffeintartalmú italokra, hátha az segít. De igazából nem az éberséggel van a bajom. Néha egyszerűen úgy érzem, hogy hallom amit mondanak, de nem fogom fel. Hagyok időt a pihenésre is, legalábbis azt gondolom, hiszen mint mondtam fáradtnak sem érzem magam. Amióta egyetemista vagyok, dolgozom mellette, és mindig olyan munkám volt, amik elég felelősségteljesek voltak, de soha soha nem fordult ilyen elő velem, és ez a helyzet nagyon megnehezíti mind a munkámat, mind a tanulást, mind az élet más területeit számomra. És most, hogy a gyakorlatomat végzem, ez különösen nagy probléma, hiszen itt értékelnek. Tavaly óta dolgozom itt, mindig meg voltak elégedve velem, jól végeztem a munkámat. De az utóbbi időben nem tudom, mi történt. Először csak kisebb dolgokban nyilvánult meg, de most már napi szinten elfelejtek dolgokat, nem tudom, mit mondtak stb...Rendszeresen sportolok is, a vizsgaidőszakban ez szünetel ugyan, de utána mindig újból kezdem, ahogyan most is. De ez sem segít. Szeretném megkérdezni, hogy mit tudnék még tenni? Vagy mi okozhatja ezt a problémát? Egyszerűen borzalmas ez a helyzet. És tényleg, előfordul, hogy megbeszélek valakivel valamit és egyszerűen nem tudom ismét visszamondani még akkor rögtön sem, ha kérik, hogy ismételjem el. Nem értem. Normális ez? Eddig a tanulmányi eredményeim is a 4-es átlagot mindig meghaladták bőven. 4-nél rosszabb jegyeim nem voltak. Azonban a mostani vizsgaidőszakban rontottam. A vizsgán is volt olyan, hogy egyszerűen nem tudtam elmondani, amit akartam, rendszerezetten beszélni. Nem tudok valamiért koncentrálni, vagy valami más probléma lehet? Mielőbbi válaszát előre is köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a memóriazavar témában

        Kedves Kérdező! Panaszai hátterében többféle eredetű ok is állhat. Memóriazavart többféle betegség is okozhat, mely lehet neurológiai, pszichiátriai eredetű, okozhatja laboreltérés, gyógyszermellékhatás. Ezért legelőször fel kellene keresnie háziorvosát, hogy ki tudják zárni az organikus hátteret. A pszichés okok közül lehetséges depresszió (tünete még a fáradtság, lehangoltság, koncentrációzavar). Előfordulhat, hogy nem konkrétan a memóriájával van probléma, hanem az összpontosítással az adott helyzetben, tehát koncentrációs probléma az ok. Biztosat mondani csak részletes kivizsgálás után lehet. Amennyiben háziorvosa eltérést nem talál és nem küldi további kivizsgálásokra, akkor keressen meg pszichiátert.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész Itt kérdezhet

        Dr. Boros Miklós
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-24 13:29:16; Megválaszolva: 2010. február 24., 13:29

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        8 évvel ezelött Algériában egy dühkitörés után a rendörök elektrosokkal elvittek egy bolondokházába -Algériában vendégként voltm-amugy Norvégiában élek ) az Algériai diagnozist továbbitották Norvégiába -azota kapok injekciót mint...
        Üdvözlöm! 8 hónapja küzdöm szorongással (mostmár generalizált), vannak jó időszakaim, de vannak elég nagy visszaesések, amikor képes vagyok mindentől pánikolni Rexetint szedtem 4 hónapig de cserélték Brintellixre mellékhatások miatt,...
        Tisztelt Doktornő! A 10 éves fiam a nyaralás alatt annyira megijedt egy darázstól, hogy sírva, sikítva rohant a rovar elől, míg végül én kiabáltam, hogy jöjjön hozzám, megöleltem és vártuk, hogy elrepüljön a bogár. Kellett egy kis idő,...
        28 éves nő vagyok,egy leukémiával a hátam mögött…(19 évesen lemondtak rólam az orvosok, most 28 vagyok.) Mindig szorongó alkat voltam, de az utóbbi időben még jobban. Egy kényszergondolatokról szóló videóban magamra ismertem,sokszor...
        Kedves Doktornő! Jelenlegi kezelőorvosom bipol depr. kevert szakaszt állapított meg. A korábbi kezelőorvosom ugyanezekre a tünetekre azt mondta, hogy feszültség/szorongás okozza. Tüneteim: hadarás, gondolatrohanás (elveszítem a fonalat),...
        Üdvözlöm Doktornő! 44 éves, mozgássérült vagyok. Sajnos az élet úgy hozta, hogy sok probléma ért az elmúlt 2 évben. (Szülő elvesztése, hitel öröklése, szív, és tüdőbetegség, a házzal kapcsolatos anyagi gondok.) Lényeg, hogy előbb...
        Tisztelt Doktornő! A háziorvos nemrég beutalót adott kerülő magatartás, szorongás diaggal a pszihiátriára. Az a helyzet, hogy gyakran érzek szorongást, félelmet legtöbbször idegen emberek között. Eddig -évekig- elzárkóztam. Nemrég...
        Tisztelt Doktornő ! 4 évvel ezelőtt kb fél évig Escitalopramot szedtem, mivel hamar elkezdtem hízni, abba hagytam és sokáig nem is szedtem semmit, illetve néha Xanax 0.25-öt, de nem rendszeresen és leginkább csak este. Másfél éve Dulsevia...
        Kedves dr.nő/úr! Az lenne a kérdésem hogy édesapám milyen betegségben szenvedhet, az egyik legjobb példa talán amikor gyermek koromban véletlen kivettem èdeasanyám szatyrát az autobol mert azt hittem nem kell neki ès bevittem a hâzba de benne...
        Üdvözlöm! Rexetint szedtem 20 mgot 4 hónapig, pánikra és erős szorongásra. Viszont szexuális mellékhatások miatt lecseréltük Brintellixre 10 mg-ra. Kipróbálásra, hátha az nem okoz ilyesmit. Még nem kezdtem el szedni. Viszont olvastam, hogy...