Depresszió Cymbalta gyógyszerrel?

 

15 év kezdődtek nálam idegrendszeri, majd depressiós tünetek.Eddig a fél gyógyszertárat végigpróbáltam az orvosommal, de hiába. A tünetek fizikai problémák mgjelenését okozták, mellkasiszorítás, izomremegés, gyomorfájás, fogyás, erőtlenség, lehangoltság.Legszivesebben behúzódnák egy sarokba és egésznap ott lennék.Csak ne szóljon hozzám senki.

Legújabban Helex Sr-t és Cymbalta gyógyszert írtak fel. Azt olvastam, hogy a Cymbalta a hatását kb 2-4 hét alatt fejti ki és mellékhatása depresszió és öngyilkossági hajlam. Hogyan fogom én ezt az időt átvészelni, mikor így is erősen depressziós vagyok. Hogyan látom el a családomat? Miért nem érdekli az orvosokat más, mint, hogy valamilyen gyógyszert felírjon és meg sem hallgatja a beteg tüneteit.Egy pszichiáternél pár mondatos beszélgetés talán többet érne mint gyógyszerek halmaza. Magánorvosra meg nem mindenkinek telik.

Köszönöm, hogy meghallgattak.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza depresszió témában

Tisztelt Levélíró!

Elfogadva azt, hogy az elmúlt 15 évben többféle hangulatjavítót szedett/próbált, feltételezem, hogy sokféle tapasztalata van, akár mellékhatás ismerete/olvasata is van. Éppen ezért tudnia kell, hogy más hangulatjavítónál is felsorolják "mellékhatásként" az öngyilkossági késztetést, bár hozzátenném, hogy nem az első 10-20 mellékhatásban van benne! Feltételezem továbbá, hogy nem véletlenül választottak új hangulatjavítót, hiszen a közérzetéről és aktivitásáról sok negatívumot ír (vajon most maradéktalanul el tudja látni a családját? ) Szóval azt hiszem a félelme ezzel a szerrel kapcsolatban eltúlzott. Az öngyilkossági hajlam pedig igazából nem mellékhatásnak tekinthető, hanem azt jelenti, hogy ez a gyógyszer hamarabb aktivizál, mint egyéb hangulatjavítók, és lehet, hogy a hangulat javulás ezt nem követi olyan gyorsan, ezért van esélye a szuicídiumnak (de ez nem akarattól független, vagyis mindenki tudja szabályozni, valós veszély esetén pedig segítséget kérni) Különben ha a fentiek nem nyugtatnák meg, a legbiztonságosabb a kórházi körülmények közötti gyógyszerbeállítás, ami csak magán múlik, hogy befekszik-e (anyagiaktól független) Itt ugyanakkor több idő lehet az igényelt terápiás beszélgetésre, ami járóbeteg rendeléseken valóban korlátozott. Tehát Önön is múlik, hogy milyen kezelési formát választ. Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. augusztus 18., 15:04; Megválaszolva: 2009. augusztus 18., 15:04
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Szerotonin szint extrém magas
Üdvözlöm! Már több mint egy éve kezdődött ez az állapot, eleinte ingadozó volt, mára viszont mindennapossá vált. Voltam vérvételen és...
Depresszió
Tisztelt doktornő, doktor úr! Bipoláris affektív zavaral küzdök 6 éve, gátolt öngyilkossági gondolataim vannak. Márciusba voltam kórházba, suicid...
Depresszió vagy...
Tisztelt Doktornő! Édesapám több mint három éve (valószínűleg rejtve előbb jelen volt) küzd egyre súlyosabb depresszióval. Kezdetben...