Altató nyugtató

Tisztelt Doktornő! Az alábbiakban kérném a szíves tanácsait: Átmenetileg (általában a tavasz kezdetén) 1-3 hónapig feszült vagyok. Ekkor napi 1 vagy 2 db 0,25 mg-os Frontint szedtem. Ezt szeretném kiváltani természetes gyógyszerekkel. Két szerre gondoltam. Az egyik a Neospan forte. A gyógyszerész azt mondta, hogy ebből (a tájékoztató ellenére) éjjel akár kettőt, és napközben egy-egy db-ot beszedhetek káros mellékhatás nélkül. A másik lenne a homeopátiás Sedatif PC. Ennél a leírás szerint lehetséges, hogy átmenetileg inkább feszültség jelentkezik, majd később nyugtató hatás. A kérdésem kedves Doktornő: 1/Amennyiben ezek nem csökkentik a feszültséget, sőt emelik akkor a Frontint azonnal beszedhetem, ha szükségét érzem? 2/Ön szerint a Neospan forte-ől akár éjjel 3 db-ot, is nappal 2-1 vagy 2x 2 db-ot? 3/A kevés vörösbor ugye nem zavar be a természetes készítményeknél? (Egy munkahelyi orvos évekkel ezelőtt azt mondta, hogy ilyen kevés bor még megengedett a kis adag Frontin szedése alatt.) Tájékoztatásul: 72 éves vagyok, jó egészségnek örvendek. Rendszeresen mozgok (napi 2-3 óra kocogás, és vagy gyalogtúra, kertészkedés, tűzifa hasogatás stb.). Semmilyen gyógyszert nem szedek. Az ebédhez 0,5-1,5 dl vörösbor (Romics urológus professzor javaslatára), azaz kizárólag étkezéshez. Köszönettel: Mihály

Dr. Pálvölgyi Rita válasza alvászavar kezelése témában

Tisztelt Kérdező, A Neospammal kapcsolatosan kevés a személyes információm. A leírás szerint a kapszula esti bevétele javasolt, kifejezetten az alvás támogatására. Tehát nem ajánlják nappali használatra. a Sedatif PC-nél nem hallottam senkitől olyan panaszt, hogy emelné a feszültség szintjét. Hatni viszont néha csak több tabletta hat / 2-3/. Ezek mellett a Frontin minden gond nélkül bevehető. Arra kell csak vigyázni, hogy rendszeres szedése hozzászokást okozhat. A gyógynövény készítmények és a vörösbor fogyasztása nem okoz gondot, de a Frontin és a vörösbor között érdemes több óra szünetet tartani. Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
Megválaszolva: 2023. március 04.

Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek

Magas cortisol szint
Tisztelt Doktornő!, Decemberbe elkaptam a covidot azóta jöttek a következő problémáim étvágytalanság, állandó hányinger, alvásproblémák, amiket a test...
Mennyire károsak az antidepresszánsok?
Jó napot Az volna a kérdésem, hogy, mennyire károsak az antidepresszáns gyógyszerek hosszú távon? értem ezalatt, hogy 10-20 évig szedi valaki Milyen...
Hallucináció vagy más magyarázat?
Kintről, az utcáról hallottam egy halk, magasabb búgó hangot, ami feltehetőleg egy elhaladó járműtől származott. Eközben úgy tűnt, mintha a fejemben a...
Xanax elhagyása
Tisztelt Doktornő! Édesanyám légszomj és magas vérnyomás miatt, Dec 28-an kórházba került, ahol a korábban szedett gyógyszerek közül többek között a Xanaxot...
Állandóan zenét hallok a fejemben
Kedves Doktornő! Kb. fél éve szinte folyamatosan, állandóan zenét hallok a fejemben, amitől nem tudok megszabadulni, nem hallgat el. Olyan, mint a...
Ripedon elvonási tünet ellen?
Ripedon 1mg szedek reggel 1 et este 1 et, ha csökkentem a gyógyszert fél szemmel utána elvonási tünet jelentkezik erős agyzsibbadás ilyenkor ha beveszek rá...