Antidepresszáns okozta hízás

Tisztelt Doktor Nő! 12 éve pánikbetegséggel küzdök. 4 évvel ezelőtt már annyira bekorlátozta az életem, hogy pszihiáter tanácsára antidepresszánst kezdtem szedni. Scippa 10 mg ot. Az első egy hónap a poklok pokla volt tőle de utána vissza adta az életem. Teljesen tünet mentes voltam 1,5 évig viszont a gyógyszer szedése alatt 15 kg rám szaladt. Így szép lassan elkezdtem elhagyni a bogyit. 8 hónapig nem szedtem nem volt semmi gond de átestem egy viharos szakításon, egy baba elvesztésén így újra kiújult a pánikbetegségem. Ez idő alatt vissza fogytam 62 kgra az eredeti súlyomra. Most 4 hónapja újra kezdtem szedni a Scippát. Jobban vagyok de közel nem olyan jól mint az első szedésnél. Szinten tartja a pánikbetegségem de a szorongás megmaradt. Nyugtatót szedni nem szeretnék és nem is fogok. A 4 hónap alatt újra rám szaladt 7 kg. Viszont a dokim szerint a gyógyszertől nem lehet hízni. Úgy érzem a hízástól depressziós, szomorú, elégedtlen leszek. Sportolok, oda figyelek az étkezésemre de mégis csak dagadok. Plusz még olyan kimagaslóan jól sem érzem magam a bogyitol. Szeretnék váltani. A pszihiáterem úgy érzem felületesen kezeli csak a gondjaim így jövőhéten új szakemberhez fordulok de szeretném mások tanácsát meghallgatni. Előre is millió köszönet! Üdv. Bernadett

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza pánikbetegség kezelése témában

Tisztelt Kérdező,

Az antidepresszánsoktól, - a Scippától is, - hízhat, aki erre hajlamos. Sokszor a diéta, sportolás sem tudja ezt megfékezni. Ha nem is hatékony a gyógyszer, akkor felmerül a gyógyszerváltás lehetősége. Emellett alternatív módszerekkel is lehet próbálkozni / meditáció, autogén tréning pl./.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. augusztus 07., 16:31; Megválaszolva: 2021. augusztus 07., 22:43
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Pánikbetegség
Tisztelt Doktornő! 15 éve vagyok pánikbeteg, és Velaxin kapszulát szedek rá. A tipikus pánikrohamok ugyan nem jönnek rám, viszont hajlamos vagyok...
Ez is csak egy kényszergondolat?
Tisztelt Doktor Nő! 14 éves korom óta (6 éve) kényszerbeteg vagyok különböző kényszergondolatokkal, impulziókkal illetve...
Mi lehet a bajom??? Félek
Üdv! 24 fiu vagyok aki szorong es fel a betegségektől. Ezek a dolgok mar tobb eve fenn allnak es rengeteg fizikai vzsgalaton is voltam. Panikbetegnek...
Ripedon kihagyása;
Tisztelt Doktornő! Ripedon - 1 mg - gyógyszert szedek minden este. Családi összejöveteleken előfordult, hogy sörrel / borral kínáltak, de én...