• Hipochondria

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Jó napot! Olyannal gonddal fordulnék ide, hogy elégge hipochonder vagyok. Bármit látok betegségről azonnal tapasztalom magamon is. Most viszont lehetséges olyan hogy mentális betegségeket beszélek be magamnak? Voltam pszichiatrian mert hosszas keresgélés utan rátaláltam a deperszonalizáció es derealizációra bár ugy ereztem ez a bajom most viszont egyre jobban ezt erzem. Kevert szorongast állapitott meg a pszichiater depresszioval es olyat mondott ha nem szedem a gyogyszert amit felirt akkor ilyen tudathasadásom lehet vagy skizofrenia.. ez lehetséges? Nagyon félek! Úgy érzem már meg is bolondultam!

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a Hipochondria témában

        Tisztelt Kérdező, Nagyon meg vagyok lepve, ha kollégám ilyennel fenyegette. Nem szokott a kevert szorongásos-depressziós zavarból skizofrénia a kialakulni. Ugyanakkor valóban lehet kockázata annak, ha tartósan fennállnak a tünetei. Elsősorban az életminőségre, közérzetre, kapcsolatokra, másodlagosan a fizikai állapotra is hatással lehetnek a lelki tünetek. Ezért azt tanácsolnám, hogy feltétlenül igyekezzen úrrá lenni a panaszokon, ha kell gyógyszer, vagy pszichoterápiás segítség igénybe vételével. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita

        Kérdés: 2019. január 11., 08:59; Megválaszolva: 2019. január 14., 15:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Ocd-re valamint depresszióra írt fel az orvos antidepresszanst(Mirzaten) és Rivotril-t. Kérdésem az lenne hogy kötelező ezt együtt szedni? Nem szívesen szednék nyugtatókat.Különösebb szorongásom nincsen ami mait...
        Tiszteletem! Koszonom a gyors valaszat! Azt ketlem, hogy a cukorbetegsegek a zavartsaghoz koze lenne, az csak 4 ev + 2-3 honapja allapitottak meg. Es az elso ilyen zavartsagos idoszakom, az kb 11 eve volt. Akkor viszont a skizofrenia lesz a ludas. Nem...
        Tiszteletem! Valamilyen zavarom van. Példák: A megelozo harom napban, legalabb hatszor hallottam a csengonket, pedig senki nem csengetett. Korabban, hallottam telefoncsorgest, pedig nem is volt bekapcsolva. Dohanyzom. Nemreg toltottem egy cigit, annyi...
        Kérdésem,hogy a férjem most kisebbségi komplexusban szenved vagy pedig nárcisztikus személyiségzavarban.Tudom ezt így nehéz megmondani,de csak kis útmutatást szeretnék kapni. Megismerkedésünkkor csak azt hittem introvertalt...
        Tisztelt doktornő! Sajnos több éve vagyok állítólagos pánikbeteg ebbe a hónapba észre vette nálam az EKG 2 alkalommal is a bal kamra hypertrophia 23 éves vagyok sajnos 130 kg vagyok 187 centi Szeretném megkerdezni mik az esélyek a gyógyulásra....
        Tisztelt Hölgyem/Uram! Huszonkét éves vagyok, másfél hónapja szedem a Scippa 10mg gyógyszert reggelente egy szemet és nem kaptam tájékoztatást arról, hogy alkoholt ihatok-e a gyógyszer mellett. A gyógyszer tájékoztatóban az szerepel, hogy...
        Teljesen besokaltam a jobbos-balos, kiskirályos, proli, yardos, maffiás, céges, gittegyletes szopatásból, abból, hogy ölik a normális, még nem radikalizálódott embereket. Ha nem vagy egy gerinctelen seggnyaló féreg, akkor kicsinálunk...
        Jó estét! Dóra vagyok! Egy olyan problémával fordulnék Önhöz ,hogy van egy nagyon közeli ismerősöm akit tulajdonképpen pótapámként kezelek! Van köztünk legalább 30év korkülönbség . Köztünk soha semmilyen szexuális dolog nem volt,...
        Tisztelt Doktornő! Arról szeretnék érdeklődni, hogy Co-Dalnessa (4mg/5mg/1,25mg) vérnyomáscsökkentőt lehet-e együtt szedni Remotiv Extra (500 mg)-val, valamint Pharmekal HerbaNight kapszulával (mely utóbbinak tartalma: 200mg L-Triptofán, 400mg...
        Jó napot! Pszichoterápiát folytatok pszichológusommal fél éve, azonban mivel nincs kiegészítve a kezelés semmilyen gyógyszerrel, (mert sok fajtát végigpróbálva nagyon rosszul tolerálom őket és szörnyű mellékhatásaik voltak)emiatt...