• Minek is nevezzem

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves doktornő Már egy ideje azt veszem észre magamon, hogy a személyiségemet mások furcsának találhatják és nem tudnak hozzám közel kerülni, ezen változtatni szeretnék de kilátástalannak látom. Illetve már 9 éve pszichológushoz járok szorongás miatt, azóta depresszív tüneteim is jelentkeztek. Sajnos, a pszichológusokat / pszichiátereket könnyen megkedvelem és anyakomplexusra gyanakszom, elkezdek hozzájuk kötődni és egész nap az éppen engem kezelő orvos jár a fejemben, ezt nem szerelemnek sorolnám be, csak imponáló, hogy törődik velem és szeretnék megfelelni neki, ezt hogyan tudnám kiküszöbölni, mivel elég sok fájdalommal és csalódással jár. Nem tudom magamat boldognak érezni ezért egész nap pörgök és azt sem tudom ki vagyok, illetve ez a feltűnési viszketegségem is zavar. Az életemet tekintve nem nagyon érek el sikereket és többször követtem el öngyilkossági kísérleteket, emellett sokféle képen bántalmazom magam, a halálon rendszeresen gondolkozom és tervezem. Félek nem vagyok normális, mások ezt "tehetségnek" tudják be, hogy mennyire jó, ha különbözöm de én ettől szenvedek. Ezt minek tudjam be, illetve min érdemes változtatnom? Válaszát előre is köszönöm

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a személyiségzavar témában

        Tisztelt Kérdező, Azt javasolnám, hogy mindezeket a gondolatokat, érzéseket a kezelőjével ossza meg, hiszen épp pszichoterápiás keretek között várható ezek oldódása, megszűnése. Természetesen, - ha indokolt, - gyógyszeres kezelés is kiegészítheti a pszichoterápiát. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2016. január 31., 23:09; Megválaszolva: 2016. február 01., 09:24

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdv! 2,5 hónapja szedem a Rexetint 20 mg, szorongásra, egy egész tablettánál tartok már. Az elején kezdtem negyeddel egy hétig, majd féllel egy hétig, majd 3/4-ed. Járok orvoshoz is rendszeresen, és elkezdtem intenzíven (heti 4x5x) sportolni...
        160cm 46kg vagyok, még nem diagnosztizáltak, de felmerült az anorexiw nervosa gyanúja. Nem részletez3m a tüneteket. Szkizotipias rendellenesség diag viszont van. 2014-2017-ig diagnosztizálva volt az anorexia nervosa is, de aztán lekerült a...
        Kedves Doktornő! Le kellett szoknom a xanaxról 0,5 mg-ról 0,25-re, mert nagyon lelassitott. Szeretném megkérdezni mit tudnának arra tanácsolni, hogy nappal ne szédüljek annyira illetve este nyugodtabb estém legyen. Eléggé bizonytalan vagyok a...
        Kedves Doktorno! Kerdesem, hogy a skizoaffektiv zavar milyen modon oroklodik? Amennyiben az amyai nagypapanak diagnosztizalt betegsege van, mekkora az eselye annak, hogy az unokaknal megjelenik a betegseg??? Nagyon koszonom. Egy aggodo ...
        Tisztelt Doktornő! Nagyon meg vagyok ijedve jelen pillanatban... Az elmúlt 3 hónapban folyamatosan efféle dolgok történnek velem: Amikor becsukom a szemem, geometriai formákat látok, melyek nagyon világosak és színesek, körbe körbe forognak,...
        Üdvözlöm! 3 hete szedem a Rexetin 20 mg SSRI tablettát, 3/4 tablettánál tartok. Szorongásra és derealizációra kaptam. Igazából a szorongásom a derealizáció miatt lett erősebb, ördögi kör azt mondják, de szeretnék pozitívan hozzáállni,...
        31 éves férfi vagyok 4 éves kapcsolatomnak lett nagyon csunya vége a hetekben! Szinte majd nem minden kapcsolatom ugyan így alakult, annyi különbbséggel hogy az utóbbinak egy 7éves kisfia van aki miatt elég sok volt közöttünk a kofliktus!A...
        Kedves Címzett! Egy 19 éves egyetemista lány vagyok. 3 hete szedek fogamzásgátlót és egy furcsa tünet jelentkezett nálam, ami valami féle mentális probléma lehet. Már 14 évesen a hatalmába kerített ez az állapot kb 3 hétig, ami egyfajta...
        Tisztelt Doktornő! Fél éve kezdődött nálam a szorongás.Eleinte próbáltam gyógyszer nélkül leküzdeni, de sajnos csak rosszabb lett. A pszichiáter reggel egy szem 50 mg stimulotont és este rivotrilt írt a szorongásomra, és alvászavaromra....
        Kedves Doktor Úr/Doktornő! Egy olyan kérdésben szeretném segítségét kérni, hogy mostanában eléggé letompultnak érzem magam agyilag, nem tudom magamat olyan választékosan kifejezni, rosszabb a koncentrációs képességem, lassabb lett sokkal a...