Xeplion és Velaxin együttes szedése

A utólsó mániás psychosis alatt 2évvel ezelőtt 150 mg Xeplion injektióra állitottak 4 hetente. Nagyon súlyos szorongásos depressió alakult ki, amelyet sokszori próbálkozás után 150 mg Velaxin Retard szüntetett meg. Az orvosom szerint a szorongást nem a Paliperidon okozta, de az általam ismert szakirodalom szerint ez lehetséges mellékhatás. ÉN úgy tudom, hogy a Velaxin fokozza a szerotonin szintet, a paliperidon pedig csökkenti a szerotonin hatást.Kérdésem a két gyógyszer nem ütközik e egymással? Ha csökkenteni akarnánk a Xepliont milyen mértékű legyen, ill. lehetne-e Risperidonnal kititrálni a szükséges mennyiséget? Nagyon félek a mániás psychosistól, már 4 alkalommal volt az elmúlt 10 évben, Rendszeresen járok gondozóba, most úgy érzem a kezelő orvosomat nem nagyon érdekli az állapotom. Szerinte a mániás epizódot úgysem lehet megelőzni, ha egy mánia beindul akkor nincs mit tenni. Azt olvastam meg lehet előzni, kérem adjon tanácsot! hogyan? Köszönettel a kérdező.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza mániás pszichózis, szorongásos depresszió témában

Tisztelt Kérdező,

a két gyógyszer adható együtt szükség esetén. Az, hogy a szorongásokat a Xeplion okozná-e, ez ismeretlenül, és az előzmények ismerete nélkül nem állapítható meg. Lehet a Risperidonnal kiegészítve csökkenteni a Xeplion mennyiségét, de csak szoros szakorvosi kontroll mellett. Én azt tanácsolnám, hogy próbálja megosztani a problémáit, kétségeit a kezelőorvosával, és vele egyeztetve lépjen. Érje el, hogy orvosa vegye figyelembe a maga szempontjait. Semmiképp ne hagyatkozzon kizárólag internetes tanácsokra.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. július 23., 12:54; Megválaszolva: 2015. július 23., 17:04
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Indulatkezelés
Kedves Doktornő! Fiam 28 éves, felépülő drogfüggő. 10 hónapos bentlakásos terápia elvégzése óta 3 éve tiszta. A probléma az...
Szorongás okozta gyomorpanasz?
Tisztelt Doktornő! Olyan problémám van, hogy április legeleje óta gyomorpanaszaim vannak. Kezdetben csak, fura rossz érzés volt, “mocorgott”...
Szorongás vagy betegség
Tisztelt Doktornő! 45 éves pedagógus vagyok. Sajnos mindig is hajlamos voltam a pánikolásra, de mindig kordában tudtam tartani. Csaknem 3 éve van...
Szerotonin szint extrém magas
Üdvözlöm! Már több mint egy éve kezdődött ez az állapot, eleinte ingadozó volt, mára viszont mindennapossá vált. Voltam vérvételen és...