alvásprobléma

Tisztelt Doktornő! Nagyon sok orvosnál jártam, ismerem a gyógyszereket (nem csak általuk) . Azt szeretném kérdezni, milyen ötlete lenne alvásproblémára? Ami hat, pl. quetiapin, mirtazapin, nagyon rossza mellékhatásaik vannak, és délutánig alszom tőlük. A többi gyógyszer, amit próbáltam, amire emlékszem: altatók: Imovane, Stilnox, Gerodorm, Dormicum, Andante, Elenium. Benzod.: Frontin, Rivotril, antipszichotikum: olanzapin (nagyon sokat híztam) , quetiapin szintén, ráadásul már csak 1 g hat, iszonyatos mellékhatásokkal. Nem tudom, milyen gyógyszercsoport: Teperin. Kb. ennyire emlékszem. Régi antidepresszáns: mianszerin merck, iszonyatos volt. A Mirzatentől wc-re nem tudok menni. Az SSRI-kből mindent kipróbáltam. Tudom, nem csak a gyógyszer számít, de azt hiszem, egyelőre fölösleges ilyen-olyan módszerrel próbálkozni, ha ennyire gyógyszerfüggő vagyok. Van esetleg valami tippe, hogy milyen gyógyszert próbálhatnék meg a legkevesebb mellékhatással? indenki csak a quetiapint hajlandó felírni. És hiába szedek este be gyógyszert, nagy nehezen elalszom, óránként felébredek, másnap pedig iszonyúan érzem magam. Köszönettel, Eszter

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza alvászavar témában

Kedves Eszter,

Nem tudok újabb gyógyszert ajánlani. Elsődlegesnek azt tartanám, hogy az - esetlegesen kialakult - gyógyszerfüggőséget meg lehessen szüntetni. Akár kórházi körülmények között. Ha függőségben szenved, vagy ha felhalmozódtak a gyógyszerek a szervezetében, ez önmagában is okozhat alvászavart.

Azt kivizsgálták már, hogy mitől nem alszik?

Azt tudom még javasolni, hogy keressen fel alvás ambulanciát. Az alvás monitorozása esetleg hozhat olyan új információkat, ami segít a további terápiás lehetőségek meghatározásában.

A honlapomon részletesebb információt talál az alvászavarokról: www.harmoniamuhely.hu

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. november 20., 14:21; Megválaszolva: 2014. november 22., 22:57
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Alvászavar
Tisztelt Webbeteg! 23 éves vagyok és rossz alvó. Éjjelente általában 2 alkalommal ébredek vizelési ingerre és megyek el a mosdóba, ezek után...
ALVÁS zavar, inszomnia FOLYTATÁS
kedves Dr nő. köszönöm az előző válaszát. valószinü elkerülte figyelmét,hogy bemásoltam a gyógyszereket (feltöltöttem kép...
ALVÁS zavar, inszomnia
Kedves Dr Nő! Évek óta tartó alvásproblémám van,pár évvel kezdődött (2012 ben vettem be először gyógyszert) Minimális...
Mi lehet velem? Mi a bajom?
Jó napot. Meg próbálom a lényeget le írni. Már régóta alvás problémáim vannak.. Amik az idő haladtával egyre rosszabbak. Minden este beszélek...
antipszichotikum
Tisztelt Dr nő! Az én problémám az az , hogy hosszú évek után letettem a benzodiazepint. Evés problémám alakult ki. A nyugtató helyett ettem....