• Ön szerint nem túl sok ez a gyógyszer adagolás?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Szép napot kívánok! Depresszióval 2014.01.25.-én kórházba kerültem, mert visszhangzott, amit mondtak és vonat hangot hallottam a fejembe, de 1 hónap után kiengedtek. Hetente és kéthetente vissza kell mennem kontrollra, mivel zárójelentést még nem kaptam. Jelenleg ezeket a gyógyszereket szedem: Cipralex 20 mg reggel, Rivotril 0, 5mg-ból reggel felet, este egészet és ami számomra nagyon erős és sokáig mindenem remegett tőle (előtte nem volt) az a Ripedon 2 mg-os este 1 egész. Ezenkívül még szedem az Euthyroxot 150mg-ot a strummámra reggel. Ön szerint nem túl sok ez, ha totál meglassult vagyok és sajnos nem vagyok a régi. Vagy jó ön szerint ez az adagolás? Szeretnék nyitni egy boltot, csinálni egy vállalkozást, de szerintem a gyógyszerek hatására sűrűn szédülök. Orvosom szerint kellenek ezek a gyógyszerek és azért szédülök, mert depressziós vagyok. Efektív hangulati zavart mondtak diagnózisnak. Szerintem és édesanyám szerint sok ez a gyógyszer adagolás. Ön szerint? Van két gyönyörű gyermekem, akiket most édesanyámnál, mint gyámnál helyezett el a gyámhatóság. Jelenleg nagyon jól érzem magamat leszámítva, hogy totál le vagyok lassulva és a legnagyobb baj, hogy a gondolkodásom is és a szédülés. Ön szerint van olyan orvos, aki a gyámhatósággal szemben bevállalná a gyógyszerek csökkentése mellett, hogy alkalmas vagyok a gyermekeim nevelésére? Hiszen jelenleg is elvégzek mindent az édesanyám jelenlétében is, csak eredeti magamhoz mérten sokkal lassabban. A kislányom 8 éves, a legkisebb 3 lesz július 30.-án. Vagy ahhoz, hogy visszakapjam a gyermekeimet forduljak ügyvédhez? Egyedül neveltem őket Budapesten és jelenleg is ott tartózkodunk, csak az édesanyám jelenlétében, aki Tatabányán lakik, de mi a gyermekeimmel a budapesti lakásunkban érezzük jól magunkat. Legkisebb kislányom születése után gyermekágyi pszichózissal már voltam kórházba. Utolsó kórházba kerüléskor csak fél Rivotrilt szedtem. Kérem szépen szíves válaszát és véleményét! Köszönettel és tisztelettel: G Z

        Dr. Veress Dóra válasza a pszichés betegség témában

        Kedves GZ! Látatlanban nagyon nehéz okos dolgot mondani, hiszen leginkább a kezelőorvosa tudja megítélni az állapotát és annak változásait. Tény és való, hogy a Ripedon okozhat olyan mellékhatásokat, amiket felsorolt, de a depresszió maga is járhat testi és szellemi meglassulással, erőtlenségérzéssel, fáradékonysággal. A kórtörténetében szereplő gyermekágyi pszichózis és a mostani hanghallások arra hívják fel a figyelmet, hogy nincs minden rendben önnel, így kezelésre szorul. A Gyámhatóság segítő szándékkal rendelte ki ön és a gyermekei mellé gyámként az édesanyját, akire valószínűleg szüksége is lehet, hiszen ilyen problémával két kisgyermeket ellátni, sétáltatni, mellettük a háztartás gondját vinni és még dolgozni is nem könnyű vállalás. Én azt javaslom, hogy adjon még időt önmagának, hogy a szervezete összeszedje magát és alkalmassá váljon arra, hogy ezt a sok terhet képes legyen tényleg elvinni a vállán. Nem kell sürgetni semmit, a lelki eredetű betegségeknek időre van szükségük a gyógyuláshoz, sok pihenésre és nyugalomra. Még fiatal, így nem marad le semmiről. Boltot később is nyithat, egyelőre talán nem is kell ilyen nagy vállalásban gondolkodnia, talán elég lenne egy részmunkaidős elfoglaltságot találnia, amin kipróbálhatja, hogy megerősödött-e a szervezete annyira, hogy azt el tudja látni. Ha már a kis teherrel jól megbírkózik, akkor szabad nagyobb dolgot bevállalni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2014. április 05., 09:49; Megválaszolva: 2014. április 07., 17:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! 41 éves leszek. Három gyermekem van.Több mint 10 éve szedek pánikbetegségre Citapram tablettát. A gyógyszer mellett teljesen tünetmentes vagyok sportolok dolgozom. Elhagyni próbáltam de sajnos visszajöttek a tüneteim.Jelenleg...
        Üdv, Nehéz leírni,de megpróbálom.Néha kicsinek,néha nagynak érzem magam szó szerint nem olyan átvitt értelemben,hogy ha becsukom a szemem,lüktet és olyan mintha hirtelen összemennék vagy megnőnék.Ez valamilyen létező...
        Üdvözlöm!-olyan kérdésem lenne hogy a Citapram 20 mg reggel és a Mirzaten 15 mg este,összeférhető gyógyszer?
        Tisztelt doktornő/úr! 21 éves lány vagyok. Egy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy miért becsülöm le ennyire magam és miért érzem rossznak az életem?! Egész eddigi életem során nem voltam megelegedve magammal, mindig is maximális voltam de...
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...
        Kedves Doktornő! Elsősorban köszönöm, hogy mindig válaszol a kérdéseimre és ilyen gyorsan! A terapeutám éppen nyaral, így sokat jelent, hogy valakivel megtudom beszélni az aggasztó gondolataimat, illetve ő nem pszichiáter és emiatt néhány...