Stressz vagy súlyosabb betegség?

Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Az elmúlt hónap (ok) ban nagyon stresszes időszakot tudhatok magaménak, ami rengeteg éjszakázással, étkezések és mozgás kihagyásával járt együtt. Még előzményként megemlíteném az egy hónapja történt lázas megbetegedésem. Az elmúlt héten pedig az alhas, inkább a szemérem csont tájékán nyomásérzékeny lett a jobb és bal terület. Hirtelen az ott található anyajegyre gondoltam, hátha rosszindulatú... Természetesen nekiestem az internetnek, amivel még jobban stresszeltem magam melanómára gyanakodva. A combtőnél el is kezdett fájni egy nyirokcsomó, majd a másik oldalon is. Majd a nyakam környékén is fájdalmas nyirokcsomók keletkeztek mindkét oldalon. Voltam 6 napja háziorvosnál, az anyajeggyel semmi gondot nem észlelt, ő az elmúlt időszak stresszével és a mozgáshiánnyal, hiányos táplálkozással magyarázta az egészet. Majd vérvételen is voltam (vashiány miatt) . 2 napja még nagyon sajogtak a nyirokcsomóim, ma már összezsugorodtak valamennyire, és nem, vagy csak nagyon ritkán érzem őket. Persze én nem tudtam megnyugodni, előjött 2 napja fogfájás a hátsó fogaknál, a szemem is fáradékonyabb, nagy az alvásigényem, szúró érzések jönnek elő mindenhol, rosszullét és észreveszem néha, hogy lüktetnek az ereim. A doktornő béres cseppet, C-vitamint és más immunerősítőket javasolt. Ezen kívül kamillateát iszogatok. Nem tudom, hogy ezek a tünetek és a stressz milyen ok-okozati összefüggésben vannak. Ön szerint ez az önmarcangolás eredménye lehet, vagy más áll a háttérben? Köszönöm előre is válaszát, igyekeztem mindent leírni, ami hasznos lehet.

Dr. Tomonkó Magdolna válasza nyirokcsomó témában

Kedves Kérdező!

A kimerültség valóban színes panaszokat tud létrehozni, de egy anyajegy természetének megállapítása inkább bőrgyógyász feladata, nem a háziorvosé. Nem írja, milyen lett a laborvizsgálat eredménye (We, CRP, vérkép, májfunkció, stb.? ) pedig ezek útbaigazítást adhatnának arra vonatkozóan, szükség van-e további vizsgálatokra. A nyirokcsomók megnagyobbodását nem lehet a stressz rovására írni, valószínűbb a korábbi lázas betegséggel való összefüggése.

Üdv: dr Tomonkó Magdolna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. január 25., 12:18; Megválaszolva: 2013. január 27., 15:12

Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek

Komoly pszihés probléma.
Tisztelt Drnő! Elég komoly problémával küszködök egy ideјe.Tavaly már kovid miatt ,akkor sürgőssi párszor mert éreztem mindig valamim fáј nem...
Gyógyszerkölcsönhatás
Tiszteletem! Érdeklődöm hogy a Rexetin és Yarocen mellé szedhető e Tyrosin tartalmú étrendkiegészítő! Az említett gyógyszerekből már a...
Pánikbetegség vagy valami más?
Tisztelt Doktornő! Egy olyan kérdéssel fordulok önhöz, hogy júniusban volt egy pánikrohamom a munkahelyemen miután ez megtörtént elkezdtem félni a...
Antipszihotikumról
Üdvözlöm! Paranoid skizofréniában szenvedek. Abilify mainteva injekciót kapok havonta es minden este 0.5 rivotrilt szedek, a háziorvos mondta, kicsit...
Személyiségzavar
Tisztelt Doktornő! Érdeklődni szeretnék, hogy cikkek, könyvek, tanulmányok és személyes tapasztalatok alapján meg lehet-e állapítani valakiről nagy...