• Mirena

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Válaszadó! 42 éves vagyok, két gyermekem van. Nagyon sokáig tablettát szedtem, ami a vége felé aurás migrént okozott. Orvosom 4 éve hagyományos spirált tett fel. Nagyon rossz tapasztalatokkal tűrtem eddig: rövid ciklus, egy hét menses, nem kevés vérzéssel, gyakori hüvelygyulladások hol ezért, hol azért, már a strandra sem mertem menni, mert azonnal össszeszedtem valami bacit, amit utána alig tudtunk kikezelni. A méhszájon "másszínű hám van" és enyhe folyásom mindig volt , talán pont ebből kifolyólag. Együttlét után pedig másnap! fájt a hasam, volt hogy pecsételtem is. Orvosom azt mondta, ez természetes mellette, és ha "amúgy" bevált, tartsam meg. Másik orvost is megkerestem, aki azt tanácsolta, hogy amúgy is 4 éves már, és Mirenára le kellene cserélni. Hallgattam rá, levette a régit a múlt hónapban és már fel is tenné a Mirenát a következő mensikor. Nem is a pecsételgetéstől tartok, hanem inkább attól, hogy visszatér a migrén, ami iszonyat volt. Az orvos szerint nem fog, mert helyileg hat, és kevés jut a véráramba. A tájékoztatón annyi elrettentő dolog van még a migrénen kívül, a libidócsökkenéstől kezdve a fejfájáson át a hasi fájdalmakig, hogy most igen kétségbe vagyok esve, hogy mitévő legyek. Sajnos az óvszert a férjem sem , és én sem szeretem. Szeretném megkérdezni a véleményét. Köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a aurás migrén, fogamzásgátló témában

        Tisztelt Kérdező! A számos felsorolt mellékhatástól ne ijedjen meg, az minden gyógyszeren szerepel. A Mirena nagyon jó eszköz. A fogamzásgátlók alkalmazására vonatkozó legfrissebb (2010. május legvégi) WHO és CDC ajánlás szerint aurával jelentkező migrén esetén a Mirena használatának elkezdése életkortól függetlenül az 1-től 4-ig terjedő skálán 2-es szinten javasolt, ami azt jelenti, hogy az előnyök és kockázatok mérlegelése után inkább az előnyök felé billen a mérleg nyelve, a Mirena használata nem ellenjavallt. Más kérdés, hogy ha a migrén kifejezetten a fogamzásgátló szedése mellett jelentkezett, én nem biztos, hogy megkockáztatnám ennek a módszernek a használatát. Az is igaz viszont, hogy a hatóanyagból (levonorgestrel) valóban kevesebb ju a keringésbe, mint ha szájon át szedné. Mindezeket megfontolva érdemes orvosával együtt dönteniük. Üdvözlettel,

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010. szeptember 29., 14:14; Megválaszolva: 2010. október 03., 22:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Felmerült egy próbléma, ami lehet hogy csak számomra súlyos, de mindenképpen tanácsot szeretnék. Mirabella 75mikrogramm bevont tablettát szedek, már 4. hónapja, és eddig nem tapasztaltam ilyet : az első levél 3. heténél tartok,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés