• Gyógykaparás?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő!Valamelyik nap írtam, de még nem kaptam választ, igaz nem telt le még a 3 nap de nagyon türelmetlen vagyok. Problémám az, hogy kb. 1 hónapja fájogat a hasam, illetve érzésem szerint a petefészkeim, először olyan szúrás jellegű volt, mintha vakbelem lenne, de balról, aztán jobboldalon is éreztem, nem állandóan és nem mindig egy oldalon, volt, hogy egyszerre mindkét oldalon is. Akkor még megvolt a mensesem, azt gondoltam azzal kapcsolatos, mert eléggé fájdalmas az utóbbi néhány évben, ezért javasolták is, hogy előtte napokban egyek Apranax tablettát, amitől kicsit jobb elviselni, egyébként 5 napról 6-7-8 napra húzódott el az ideje, nem túl erős a vérzés. 46 éves vagyok egy vetélésen és két szülésen vagyok túl. Pánikbeteg vagyok és amit utoljára kaptam gyógyszert Venlafaxin Sandoz 75 mg. nagyon sok mellékhatása van felsorolva, pl menstruációs zavarok is. Arra gondoltam, hogy esetleg ez zavarta meg a peteérésemet. Még 2o-án voltam orvosnál, azt mondta, hogy a petefészekben peteéréskor heggek keletkeznek valószínűleg az fáj és pár nap múlva megszűnik. Még évekkel ezelőtt megállallpította az orvos, hogy a méhem nagyobb, mint a normális méret, megerősödött méhizomzat, valószínűleg ettől fájdalmasabb a menses és hosszabb. Előbb-utóbb majd ki kell venni. Rákszűrésen októberben voltam, akkor a vizsgáló orvos azt mondta,hogy miómám van azért nagyobb a méhem, elküldött hüvelyi ultrahangra. Az eredmény szerint kb. 2 cm-rel nagyobb a méhem, ill. a petefészkek is egy kicsivel, de nem kell vele foglalkozni, szó szerint "azért, hogy valakinek nagyobb a méhe még nem kell öngyilkosnak lenni". Most, hogy még nem múlt el teljesen a hasfájásom visszamentem a nőgyógyászatra, azt mondta a vizsgálatot végző orvos, hogy a jövőhéten menjek be a kórházba és elvégez egy gyógykaparást és szövettanra küldi, utána meglátjuk, hogy ki kell-e venni a méhemet. Azóta sokkal kevesebbet fáj, akkor hidegebb is volt és többször úgy éreztem, hogy fázik a hasam. Lehet, hogy éppen akkor volt a peteérésem, mert kb. olyan időben voltam(12-én jött meg utoljára és kb. 3o-35 naposak a ciklusaim) Úgy tudom, hogy ha miómája van valakinek addig nem kell bántani, amíg nem okoz vérzészavarokat. Anyukámnak is volt miómája, csináltak neki egy gyógykaparást ami után nem állt el a vérzése kb. 3 hónapig, utána kiderült, hogy kilyukasztották a méhfalat és 53 évesen kivették a méhét. Ha véletlen így járok? Viszont ha nem megyek el kaparásra és közben meg rosszindulatú betegségem van és ez az idő is sokat jelentene a kezelésekben?Lehetséges, hogy tényleg a gyógyszer okozza a gondot, volt már olyan pánikgyógyszerem ami teljesen felkavarta a ciklusomat, összevissza véreztem.Ezt a gyógyszert abba is kellett hagynom, mert emésztési gondjaim is lettek, jelenleg nem szedek semmit, de a kétségbeesés határán vagyok. Egyébként is hipohonder vagyok és mindig a legrosszabbra gondolok, még ha kis baj van akkor is. Bemenjek a kórházba gyógykaparásra vagy várjam meg a következő mensest és ha utána is jelentkezik a szúrogatás menjek vissza? Nem bíztam abban az orvosban akinél szültem azért mentem vissza mások orvoshoz, de ebben sem bízok.Nem szehetem fogamzásgátlót, mert nagyon felment a pulzusom és idegrendszeri gondjaim lettek, nem használhatok spirált, mert nagyon görcsöltem és sokáig, erősen véreztem, óvszert használunk. Félek az egésztől és tanácsot szeretnék kérni.Köszönöm előre válaszát! Ercsi

        WEBBeteg szakértő válasza a méhkaparás témában

        Kedves Ercsi!

        Amint az előző kérdésénél olvashatta, azért, mert nagyobb a méhe még nem kell méhkaparást csinálni. Akkor kell, ha vérzészavara van, tehát sokáig, vagy nagyon bőveb vérzik, esetleg UH-on az látható, hogy a méh nyálkahártyája is nagyon vastag. Erről nem írt, nem tudom, vajon milyen vastag a méh nyálkahártyája. Attól, mert van egy miómája, egyébként nem kell, hogy sérüljön a méhe, de bármely méhkaparás esetén fennáll ennek a szövődménynek az esélye, viszont ez nagyon, nagyon minimális, szerintem emiatt ne izguljon. Peteéréskor normális, hogy szúrkáló fájdalom jelentkezik 1-2 napig.

        Én azt javaslom, hogy amennyiben nem bízik meg orvosában, keressen fel egy harmadikat a leleteivel, és kérje meg, hogy beszéljék meg, mit várhat a jövőben. Sajnos abban nem tudok segíteni, hogy valóban van-e szükség a kisműtétre, hiszen nem látom a leleteit, és mint mondtam, lehet még olyan körülmény, ami indokolja a műtétet, csak nem értették meg egymást az orvossal, ezért sajnos Önnek nem világos, mi lehet ez. Vagy, visszamehet az orvoshoz még csütörtök előtt, és kérheti, hogy beszéljék meg, miért van szükség a műtétre, mert Ön ezt el szeretné kerülni. Erre kell, hogy legyen lehetőség. Rá is kérdezhet a nyálkahártyára, és a miómára is.

        Remélem megnyugszik kicsit, és tiszta fejjel beszéljék át ismét a műtétet.

         

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-06-08 21:45:45; Megválaszolva: 2011. október 05., 11:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! PCOS gyanúja miatt hormonvizsgálatra küldtek. A doktor úr aki elrendelte a vizsgálatot, nem emelte ki, hogy mikor kell mennem pontosan, viszont interneten olvasva látom, hogy ciklushoz kötött a dolog. Amennyiben viszont...
        Abba hagytam a fogamzásgátlót mert párommal gyereket tervezünk. Mióta abba hagytam már folyamatos vérzésem van és fáj a hasam alatt, a petefészeknél, de nem rendes menstruáció hol van vérzés hol nincs. A probléma még hogy a gyógyszert nem...
        Kedves Doktor Nô! nagyon megvagyok rèmülve mentruàciòm kèsik november 27-én feküdtem le a partneremmel,ès àlatalaban mindig honap elején december-Ben kellene,hogy megjojjon a menstruàciom de nem jött meg ès màr december 7-e van aggodom!(nem...
        Tisztelt dr. Papos István Doktor Úr! Köszönjük a lehetőséget, hogy írhatunk Önnek ezen a fórumon! Barátnőmmel erősen vélelmezzük csiklójának fitymaszűkületét. Mind nyugalmi, mind izgalmi állapotban klitoriszának csak egy minimális,...
        Üdv! Dr Úr/Nő! Olyan kérdésem lenne, hogy most volt peteérésem 3napja! Mai napon hasonló görcsöket illetve szúrásokat érzek a hasamban mint mikor pl megakarna jönni a menstruáciom! Mi lehet ez?!
        Udvozlom! Tegnap este bevettem egy Monural granulatumot, mert ezt irtak fel hugyuti fertozesre. Reggel mentem csak wc-re,hogy bennem maradjon a gyogyszer, viszont valoszinu, hogy a huvelygyulladasom lett, ami a gyakori mellekhatasoknal szerepel.Erdeklodom,...
        Jó reggelt Doktor úr! Egy kis tanácsra lenne szükségem
        Tisztelt Doktor Úr! Azért fordulok Önhöz mert kb 2 hónapja folyamatosan fáj a jobb mellbimbóm. Csinàltam terhességi tesztet,negatív lett. 3 éve szedek fogamzásgátlót.Lehet a gyógyszer mellékhatása? Válaszát előre is köszönöm!
        T. Doktor úr! Yadine fogamzásgátlót szedek évek óta tünetmentesen, pár éve volt néhány alkalommal áttöréses vérezgetés de nem komoly és meg is szűnt. Idén viszont januárban erős darabos menzesz szerű vérzés jelentkezett egy héttel a...
        Tiszteletem! 2. gyermekem szülése után (nem kaptam gátmetszést, de sérülés miatt 1 öltés volt) kb. 8 héttel tályog lett a gátamon (NEM Bartholin-mirigy). A nőgyógyász azt mondta, ilyet még nem látott, megműtött, kivarrta a sebszélt,...

      • Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés