Menstruáció időtartama

Tisztelt Dr Úr! Lányomnak 3 honapja jött meg az első menstruációja, de csak barnás folyása volt, alig tartott néhány napig, igazi vérzés nem volt. A második is hasonlóan alakult kb 30 napra rá. A harmadik viszont igazi vérzéssel jelentkezett és aggódok , mert már 8.napja van neki hasonlóan nagy (normál) mennyiségű vérzése. Normális ez? Nem csökken a mennyisége és túl hosszan tart… Mit tehetünk? Különben hasi görcsei nem voltak. Várom megtisztelő válaszát, Zsuzsanna

Dr. Pétervári László válasza témában

Ebben az életkorban ez normális folyamat.Ekkor még nincsenek normális menstruációs ciklusok,nincs peteérés,ezért nincs sárgatest hormon ami visszaegyensúlyozza az ösztrogén hormont.Ezért rendszertelen,változó mennyiségű a menstruáció.A barnázás esetén csak minimális méhnyálkahártya válik le.Hasi görcs,fájdalom esetén gyógyszeres kezelés tanácsos.10 nap főlé elhúzódó vérzés vagy 21 napon belül ismét jelentkező az kóros,vagy nagyon bő,akkor kell gyermek- nőgyógyászati -szakrendeléshez fordulni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. június 07., 19:23; Megválaszolva: 2022. június 08., 13:42
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Nem múló hólyaghurut és...
Kedves doktornő! Decembertől márciusig folyamatos fogágyi gyulladás miatt rengeteg antibiotikumot kellett szednem (Dalacin három dobozzal, Augmentin...
Vérzés aktus után
Üdvözlöm! A kérdésem a következő lenne: páromnak az együttlétünk során elszakadt a fitymaféke, ami nekünk láthatóan az orgazmusa során...
Hormonok kiértékelése
Tisztelt Doktor Úr! 2022. június 30-án vérvételen voltam magánlaborban. Mellékelten elküldöm, szeretném ha „röviden” kiértékelné nekem. Az...
Hpv diagnosztika
HPV pozitív 68 mutattak ki amít nem érték egész életében két hosszú kapcsolatom volt most kétségbe vagyok esve a mostani párommal egy éve vagyok...
Meddig tekinthető normálisnak a...
Tisztelt Doktor Úr! Több évnyi fogamzásgátló szedése után 2021. szeptemberében hagytam abba az alkalmazását. Rá követő 2 hónapra ugyanakkor...