Fogamzásgátló abbahagyása

Tisztelt Doktor Úr! A menstruációm első napján elkezdtem szedni a Belara fogamzásgátlót. Majd mikor elmúlt a vérzésem, 1 hét után újra volt köztes vérzésem majd egy hétig. Ez lehet az ovuláció időszaka illetve a mellékhatás is? És sajnos ott a ciklusom 16. napján abbahagytam a fogamzásgátlót, mert megijedtem a köztes vérzéstől. Tudom, hogy nem így kellett volna, így lehet hogy megszakítottam a következő menstruációmat azzal, hogy nem szedtem végig a hónapot? Illetve lehet e a gyógyszer letétele miatt a ciklus alatt újbóli termékeny időszak és esetleg peteérés? Vagy az már csak a következő ciklusban lehetséges? Előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kiss György válasza Fogamzásgátló abbahagyása témában

Tisztelt Hölgyem !

A hormonális fogamzásgátlás lényege, hogy a tabletták rendszeres szedésével/ legyen szó bármely fogamzásgátló tablettáról/ mesterséges hormonszinetet hozunk létre, mely alkalmas arra, hogy az agyalapi mirigy és a petefészkek közötti kapcsolatot megszakitva a petefészkekben leálljon a petesejt kéződés a ciklus alatt,röviden: nincs mi megtermékenyüljön, tehát a tabletta rendszeres szedésével biztonsággal elkerülhető a nemkivánatos megtermékenyülés. A tabletta szedéséhez és a mesterséges hormonszinthez a női szervezetnek viszont hozzá kell szoknia igy, főleg a kezdetekben, a méhnyálkahártya leválhat és un. közti vérzés jelentkezhet.

Talán, igy " körülirva " részben már választ is adtam kérdésére.

Tanácsom, hogy amennyiben élni kiván a jövőben is a hormonális fogamzásgátlás adta lehetőséggel, akkor óvszert használjanak, a következő rendes menstruációig, melynek első napján bontson meg egy uj Belara levelet, és minden nap, nagyjából ugyanabban az időszakban kezdje el a tabletták szedését és ha jelentkezik közben vérzés,akkor sem szabad megszakitani.

Üdvözlettel: dr.Kiss.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. október 04., 15:51; Megválaszolva: 2021. október 06., 22:18
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Menstruációs vérzés
Jó napot! Elsőnek is meg köszöném előre is a segitséget! Olyan promlémám lenne, hogy 1 éve volt egy abortuszom mivel valami nem,volt jó...
Barna folyás
Tisztelt Doktor Úr/Nő 38 éves nő vagyok. Ez már a harmadik ciklus, amikor megfigyeltem az alábbi jelenséget: a ciklus elején semmi gond, majd a...
Abortusz műtét
Üdvözlöm. Sajnos abortusz végzése előtt állok,és az lenne a kérdésem hogy ennek a folyamata pontosan hogyan zajlik. A méhszáj tagítástól a...
Hajhullás oka
Tisztelt Doktor Úr! Már 5 éve hullik a hajam. Minden vizsgálat megtörtént, ami szóba jöhet a hajhullás kapcsán. Nem volt semmi gond. A...
Babavárási nehézségek
Tisztelt Doktor Úr! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy 2,5 éve próbálkozunk a párommal, hogy legyen gyermekünk, de mindidáig hiába. Sajnos...