Kimaradt menstruáció fogamzásgátló mellett

Tisztelt Doktor Úr/Doktor Nő! Fogamzásgátlót (Deciora 3 mg/0,02 mg) szedek lassan 7 éve, már egyszer előfordult, hogy bár mindennap bevettem a gyógyszert, mégsem jött meg a menstruációm, de csak egyszer maradt ki, utána rendben megjött. Most viszont egymást követő harmadik hónapban sem jött meg, pedig bevettem a gyógyszert mindennap, és nem vagyok terhes. Mitől lehet ez? Természetesen elmegyek az orvosomhoz, de sajnos csak november 17-ére kaptam időpontot hozzá, így kétségbeesésemben itt érdeklődöm addig. Nincsenek panaszaim, nem fáj sehol semmim. Túlsúllyal küzdök, de ezen kívül nincs semmilyen (ismert) betegségem (mint pl. cukorbetegség). Lehet, hogy sok ideje szedem a gyógyszert? Váltanom kéne, vagy inkább abbahagynom? Előre is köszönöm szépen a válaszát! Dóra

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kiss György válasza a Kimaradt menstruáfció fogamzásgátló mellett témában

Tisztelt Hölgyem ! A hormonális fogamzsgátlással megemelkedett hormonszint megváltosztatja a méhnyálkahártya felépitését és egy -noormálisnál vékonyabb- nyálkahártya válik le a menstruáció alkalmával. Ritkán, az is előfordul , hogy annyira elvékonyodik a mesterségesen létrehozott és fenntartott hormonállapot miatt, hogy ez vérzéskimaradáshoz is vezet. Felmerülhet még a PCO syndroma és az Insulin Resistentia /IR/ lehetősége, illetve pajzsmirigy alul, vagy tulmüködés is. A tulsulyt emlitette, ezért jeleztem az IR illetve esetleges pajzsmirigy zavar kivizsgálását, mert ezek is okozhatnak hasonló panaszokat. Üdvözlettel: dr.Kiss.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. október 27., 15:48; Megválaszolva: 2020. október 29., 09:22
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Nőgyógyászat
Kedves Doktor! Az ovuláciomat megelőzően kb.egy héttel bő híg folyast tapasztalok mindig. Ez természetes folyamatok közé tartozik?(Fogamzásgátlót...
Nuvaring használata több mint 4...
Tisztelt Doktornö! Az lenne a kérdésem, hogy Nuvaringet használok évek óta, semmi godom nem szokott lenni. Azonba most elfelejtettem eltávolítani...
Hova forduljak?
Jó napot! Másfél éve alhasi fájdalmakkal küzdök ami mindig csak jobboldalt fáj. Több nőgyógyásznál jártam, 2x találtak tojásnagyságú...
Lehetek terhes?
3 éve vagyunk házasok a férjemmel és próbálkozunk a kisteso projekten én szeptemberben töltöttem a 40.-et a férjem a 34.-et a férjemnek van egy 10...
Mi okozhatja a panaszaimat?
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Pár hónapja kezdődött: menstruáció előtt, közben és után borzalmas görcseim, továbbá kb félidőben, ovulációkor...