Endometriózis ,fogamzásgátló

Tisztelt Doktor Úr! 2016-ban volt egy endometriózis gyanú műtétem, cisztát találtak amit eltávolitottak, akkoriban nem kaptam utána gyógyszert.Rendszeres ellenőrzésre jártam ,igy tettem ezt most is .. közben megemlitettem a dokinak, hogy nagyon fájdalmas a menstruációm,de ez a legkevesebb ,mert menstruáció előtt 7-8 nappal kezdődnek a fájdalmaim , mellette nagyon gyenge vagyok,hát,izomfájdalmaim vannak ,és nagyon erős darabos vérzésem, a menstruációm 23-napra rá jön meg igy nagyon kevés ideig vagyok tünet ,és fájdalommentes , mert a vérzésem után napokig még fájdalmaim vannak , majd amikor kicsit úgy érzem kezdenek enyhülni, lassan már újból kezdődnek is mivel ahogy emlitettem a két vérzés közti időszak csupán 23 vagy néha 21 nap. A doktor úr akihez a napokban vizsgálatra mentem nem talált komolyabb eltéréseket ennyit mondott, és hogy a petefészkeim épek. A tüneteimre fogamzásgátló (Slinda 4mg) állandó szedését javasolta,szünet nélkül egyelőre 3 hónapig. A fő problémám ,hogy félek fogamzásgátlót szedni ,mivel régebben szedtem (műtét előtt még) és borzasztó hangulatingadozásaim voltak, és félek ,hogy nagyobb bajt csinálok csak vagy esetleg hiába szedem majd a tüneteimen nem enyhit esetleg..Annyit még megemlitenék,hogy menstruációkor többet köhögök ami a vérzésem után fokozatosan csillapodik ,és egy tüdőszürésen közölték ,hogy van összenövés a tüdőmön de kóros elváltozást nem találtak, a doktor úr szerint akinél voltam összefüggésben lehet az endometriózissal. Szeretném kikérni véleményét a fogamzásgátlóval kapcsolatban is valamint az utolsó mondatokban elhangzottakról. Válaszát előre is köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Tekse István válasza endo témában

Kedves Kérdező!

1. endometriózis miatt dienogest tartalmú fogamzásgátló lenne javasoltabb és inkább olyan - kombinált - amiben ösztrogén is van (pl Dienille)

2. ha ciklikusan van - lenne - tüdőt érintő panasza, akkor keressen fel pulmonológust is és lehet, hogy a képalkotót menzesz környékén kellene megismétleni (röngtgen vagy CT ezt megmondja a pulmonológus ) .

Üdvözlettel: Dr. Tekse István

Meddőségi és endoszkópos specialista, nőgyógyász-endokrinológus

www..szulesz-nogyogyaszt.hu

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Tekse István
Dr. Tekse István Szülész-nőgyógyász
TervezettBaba szakértő
Kérdés: 2020. május 06., 20:22; Megválaszolva: 2020. május 14., 13:39
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...
Diflucan, Klion, Yasminelle...
Kedves Dr ur! Lassan 5eve hogy szedek Yasminelle tablettat, azonban az utobbi hetekben gombas fertozes miatt nogyogyasz felirasara szedtem Diflucant illetve...
Egyéb készítmények hatása a...
Tisztelt Doktor Úr! A napokban arcüreggyulladás miatt antibiotikumos kevert orrcseppet kaptam. Illetve aranyeres panaszok miatt Reparon vagy Hemorid...
Tabletta miatt lehet?
Tisztelt Doktornő! Március 2-án kezdtem el Ditinell fogamzásgátló tablettát szedni. Tehát ez az első hónapom, ezelőtt nem szedtem más fajtát...