• Menstruációs zavar-hormonális spirál

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Az utóbbi 1 évben megváltozott a menstruációm.Nagyjából minden 3-4.vérzés csak barnázgatás, ami időtartamban megegyezik a normál vérzéses napokkal(6-7) Nőgyógyászati uh rendben talált mindent, cysta, polip , mióma sincs.Volt vérvétel a ciklus elején és a 19.napon. Progreszteron szintem alacsonyabb kicsit, ezen kívül minden érték normális.Orvosom barátcserje kapszulát javasolt, illetve hosszú távú megoldásként hormonális spirál felhelyezését. Véleményét szeretném kérni erről az eszközről, ha szintén hormont tartalmaz mennyivel jobb mint a fogamzásgátló tabletták? Miért okoz(hat) az elején pecsételő vérzést, illetve összességében valóban ajánlott-e ez a módszer, rendbe teszi-e a ciklusomat? Köszönöm válaszát:Erika

        Dr. Kiss György válasza a spirál témában

        Tisztelt Hölgyem ! A hormonális spirál felhelyzésével a spirálból felszabaduló hormon egy mesterséges hormonszintet hoz létre a keringésben, mely a méh nyálkahártyára is hatással van. A nyálkahártya elvékonyodik, igy a menstruáció is kevesebb lesz, sőt több év eltelte után meg is szünhet a vérzés. Előnye a fogamzásgátló tablettákkal szemben az, hogy kevesebb a hormontartalma, nem kell minden nap tablettát szedni és egyben biztonságos is. Üdvözlettel: dr.Kiss.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2019. február 25., 20:56; Megválaszolva: 2019. február 28., 08:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! A barátnőmmel utoljára augusztus 18.- án volt szexuális kapcsolatunk. Azóta nem. Fogamzásgátlót nem szed. Augusztus 12.-én volt a menstruációja első napja ami két napig tartott. A naptar szerint 26.-án van ovuláció. Általában...
        Kedves Dr Úr! 27 éve menstruálok,soha sem volt pontos ciklusom! Még gyermek születése után sem. Most megjött 29 napra,meg is volt 5 napig,aztán ezután folyamatos feszülést éreztem a méhemnél,fájt a derekam is,és megjött 12 napra a...
        Tisztelt Dr Úr ! Meg szeretném kérdezni,hogy a vizelet vizsgálara alkalmas Stix kizárólag vizelet vizsgálatára alkalmas,vagy hüvelyváladék vizsgálatára is ? Sötétebb sárga hüvely váladékozást észleltem (panaszom nincs) és gondoltam a...
        Kedves Doktor Úr! Éves rákszűrésen magánrendelés keretein belül méhszájsebet és máhnyak gyulladást állapítottak meg nálam, amire tejsavas irrigálást javasoltak és egy tejsav tartalmú pár napos kúrát. A cytológia lelet helyett csak egy...
        Szép napot kívánok! A nevem Kitti. 2019.09.01.-jén, megkellett volna jönnie a menzeszemnek! De nem így történt. Őszintén szólva párommal szeretnénk babát nagyon! És mindent meg is teszünk annak érdekében hogy sikerüljön. 2019.09.11.-én...
        Jó estét kívánok! És a következő kérdés az lenne, méh eltávolítás után vagyok, napok óta puffadok!!Pihenek vele, még sincs változás! Nagyon fáj a hasam alja, és a derekam!! Mitől lehet, vagy mikor múlik el??? Mert ez...
        Udvozlom Dr.Úr! Szeretnem kerni a segitseget abban,hogy sajnos huvelyvaladekozasom van mar egy ideje Jovoheten kedden megyek vizsgalatra de rettenetesen felek attol,hogy komoly problemam lehet ... 2-3 honapja tarto feher huvelyvaladekozas illetve egy...
        Tisztelt Doktor úr/Doktornő! Pár hónapja pcost diagnosztizáltak nálam. A tünetek szőrösödés és menstruáció kimaradás voltak. Hormon vizsgálaton az éhgyomri inzulin és glükóz rendben volt, terheléses inzulin vizsgálatot nem végeztek. A...
        T. Doktor Úr! Régóta szedek Yadine fogamzásgátlót főként a nagyon erős vérzésem és görcseim kordában tartására, nagyjából eddig probléma mentesen. Egyetlen tünetem a hó közepi általában 10-16 nap közötti változó hosszúságú,...
        Tisztelt Doktor Úr! Orgazmus (csikló) közben hasító, görcsös összehúzódást érzek a hüvelyemben. Fájdalom leírhatatlan. Így nincs "kedvem" nem életet élni, pedig pont baba projekten vagyunk. Voltam hüvelyi Uh-n, semmi eltérést nem...