• antibiotikum és fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktor úr! Nem nőgyógyászati fertőzésre Sumamed 500 antibiotikumot kaptam, 6 napig kellett szednem. Az antibiotikum kúra 4. napjától menszeszhez hasonló közti vérzést és erős premenstruációs görcsöket tapasztaltam (a ciklusom 12. napján kezdődően), mely vérzés elhúzódóan, de csökkenő mennyiségben fennáll. Hasmenés az antibiotikum szedése mellett nem jelentkezett. Dienille tablettát szedek percre pontosan, pár hónappal ezelőtti citológiám és std szűrésem negatív, nőgyógyászati uh-on kóros elváltozás nem volt látható. Korábban nem tapasztaltam antibiotikum mellett vérzészavart, ezért tanácstalan vagyok. Szeretném megkérdezni, hogy gyógyszer kölcsönhatás okozhat-e ilyen tüneteket, közti vérzést, és a ciklus rendeződése várható-e a következő levél dienille szedésével vagy komolyabb eltérés lehet a háttérben.

        Dr. Pétervári László válasza a Nőgyógyászati betegségek témában

        A fogamzásgátló antibiotikummal való szedése felszívódási zavarhoz vezethetett, ez okozza a vérzési rendellenességet. A két készítmény azonos időben való bevétele nem tanácsos. A fogamzásgátlót mindig minden gyógyszertől, készítménytől külön kell alkalmazni. 4 órás felszívódási időt tanácsos biztosítani a fogamzásgátló tabletta részére. Szedje az előírásnak megfelelően, ez rendeződni fog.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2019. január 31., 16:04; Megválaszolva: 2019. január 31., 21:06

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor úr! Elhúzódó bő vérzés miatt (14.nap) orvosom Ergam cseppet (3x20 csepp) és Exacyl tablettát (2x1) írt fel. Ezeket 2. napja szedem, de nem csökkent a vérzés. 4 nap múlva megyek vissza. Emelhetem az adagokat addig?...
        Tisztelt Doktor úr! Hasi és kismedence CT-n a bal petefészkemben találtak egy 36x31 mm átmérőjű magasabb denzitású sűrű bennékű cisztát. Ez mi lehet? Van rá esély, hogy magától felszívódik? Panaszom nem volt, elsősorban vesekövesség...
        Jó napot! Január 27-én sajnos volt egy terhesség megszakításom. Két hetes kontrollon ezt írták: közepesen tág vagina, tömött portio folytatásában rendes nagy uterus AFV-ben, szabad környezetben. Kolp:ép hám Ez azt jelenti, hogy minden...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Egy pár napja hasi ultrahang vizsgálaton voltam, a leletben ez áll: A bal finoman hullámos elmosódott felszínű kb 4 cm-re hosszabodott ovarium - salpings alsó kontúrja mentén vonalnyi folyadék, cranialis felszíne mentén...
        Tisztelt Doktor Nő/ Úr. Édesanyám 72 eves lesz es vérvételen Cea értéket is mertek, mely a labor normál értékéhez képest / 3.8-6.5/ alacsonyabb 1.3 értéket mutat. Azt olvastam azt hogy ez normál esetben nem mutatható ki a felnőtt emberi...
        Tisztelt Doktorúr! Véleményét,tanácsát szeretném kérni,az alábbi panaszom miatt! Nagyon erős,görcsös,alhasi fájdalmaim vannak minden peteéréskor,lánykorom óta! Menstruációs ciklusom,mindenféle tekintetben szabályosan...
        Tisztelt Hölgyem/Uram! 8 évvel ezelőtt volt egy nagyon csúnya Bartholin mirigy gyulladásom a bal nagyajkaknál, ami tályoggá alakult. Sajnos akkor nem mentem el időben, és meg kellett müteni. Most a jobb oldalon jött elő 4 napja, 1 nap alatt...
        Jó napot kívánok! 10 napja késik a mensesem. Négy hiper érzékeny tesztet csináltam mind negatív lett, tehát a terhesség kizárva. Viszont antidepresszánsokat szedek, amik januárban lettek csökkentve és esetleg emiatt lehet a...
        Tisztelt Doktor Nő/ Úr Dalacin 300 mg tablettát kell szednem egy gyulladás miatt. Már szeretnénk babával próbálkozni, de emiatt ismét nem tudtunk most. Ha ezt beszedtem, és az utolsó szem bevétele után kb 2 héttel van ovuláció, akkor okozhat...
        Kedves Doktor úr! Decemberben voltam rákszűrésen, negatív lett az eredménye, viszont Candida fertőzést állapítottak meg, emiatt a Canesten kombit váltottam ki (1db 500 mg hüvelytabletta és krém). Január közepétől éreztem a nemi szervem...