Allergia vagy fertőzés

Tisztelt Doktor Úr! Párommal legutóbbi két együttlétünk során egy új fajta, latexmentes anyagból készült óvszert próbáltunk ki. A tegnapi együttlét után azonban kellemetlen tünetek jelentkeztek nálam, mint szeméremajkak és a hüvelybemenet duzzadása, dagadása, fájdalmas és csípő, égő pisilés, amelyek aztán csak másfél-2 óra elteltével csillapodtak illetve tüntek el, és soha korábban ilyesmit nem tapasztaltam még. Emellett az utóbbi 2-3 napban enyhe viszketést tapasztalok a hüvelybemenetem környékén, azonban mivel épp a ciklusom felénél járok, ennek egyelőre nagyobb tulajdonságot nem tulajdonítottam, mivel peteérés környékén hasonló elő szokott fordulni nálam. Semmi egyéb tünetem nincs, nincsen rendellenes állagú vagy illatú folyásom, semmi más panaszom. Nőgyógyásznál utoljára körülbelül 1 hónapja jártam, mindent rendben talált, a rákszűrésem P1-es lett. Ezután önszántamból nemi herpesz vérvizsgálaton is résztvettem, ennek az eredménye is negatív lett, semmilyen gyógyszert nem szedek. Önkezelésbe, öngyógyítgatásba nem szeretnék kezdeni, ezért inkább a véleményét, tanácsát kérném. Ön szerint ez esetleg az új összetételű óvszerre adott allergiás reakció lehetett, vagy inkább egy gombás fertőzésről lehet szó? Megtisztelő válaszát köszönöm előre is.

† Dr. Szalóczy Péter válasza szeméremtest gyulladás témában

Kedves Kérdező! Nagyobb esélyt adok a gombás fertőzésnek. Elsőfokú próbaként Canesten Combi recept nélkül kapható gyógyszerből helyezze fel esténként a három kúpot, a partner kenje be magát a krémmel, kívülről Ön is, majd a következő együttlét előtt, mellyel nem kell a kúpok után várni, mogyorónyi krémet kenjen a hüvelybejáratba. Mivel minden gyógyszer megrongálja a védő tejsav baktérium flórát, a kezelés végén használja valamelyik recept nélkül kapható hüvelyi probiotikumot, 3-4 napig esténként naponta, majd hosszú távon hetente egyszer, hogy a hüvely biológiai védettsége mindig tökéletes maradjon.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2016. augusztus 01.

Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek

Maró vízelet
Kedves Doktor úr/nő! A panaszaim két hónapja kezdődtek, ami a minden napjaimat megkeseríti. A vizeletem marja a külső nemi szervemet, a kisajkamat belülről. A...
Barna ovulációs folyás antibiotikumtól
Tisztelt Doktor Úr! Kérdésem a hüvelyváladék problémájára/megváltozására irányul, az eddigi évek során (7év alatt) ilyen panaszt nem tapasztaltam. Utolsó...
Gardasil-9 hpv elleni oltás / teherbe...
Kedves Doktor úr! 23 éves nő vagyok. 2024. január 8-án kaptam meg a Gardasil-9 nevű hpv elleni védőoltás első adagját. A második adagot március 8-án, utolsó...
Multiplex myoma
Tisztelt Doktor Úr! 49 éves nő vagyok. Panaszmentesen, általam teljesen véletlenül tapintott kismedencei képlet miatt fordultam orvoshoz. Vérzészavarom,...
Hashimoto és Betadine
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Gombás-bakteriális fertőzésre, gyulladásra Betadine hüvelykúpot kaptam, de Hashimoto-m van, amire ugyan nem kell gyógyszert...
NA HPV pozitivitás
Kedves Doktor Úr! Szeretném a tanácsát kérni, hogy van e további teendőm, illetve kell e aggódnom egészségügyi szempontból, ha a 2 évvel ezelőtt végeztetett...