Fogamzásgátló abbahagyása utáni tünetek

Tisztelt Doktor Úr! 3 és fél évig szedtem fogamzásgátló tablettát, és 1 év 3 hónapja hagytam abba a szedését. (nem gyerekvállalás miatt, csak úgy gondoltam, pihentetem, kicsit ürüljön a szervezetemből...) Kb. 3 hónapja, tehát egy év után jelentek meg a tünetek, egy évig semmi bajom nem volt! Rendszeresen megjött, szép, tiszta volt a bőröm...örültem is, hogy nekem nem "kutyult be", hogy abbahagytam...de 3 hónapja, késik mindig, 1-2 hetet, amit még el is viselek, de nagyon csúnya, piros, pattanás szerű göbök jelennek meg az arcomon, vagyis inkább az állam, nyakam környékén! És semmilyen arctisztító nem segít! Kérdésem az lenne, hogy el fog e ez múlni? Az abbahagyás miatt van? Még most borította volna fel a hormonháztartásomat? És ha elmúlik, mennyi idő? Tudok e valamit tenni ellene? Nagyon zavaró..csúnya az arcom nagyon... Köszönöm előre is a segítségét! Edina

Dr. Kiss György válasza Fogamzásgátló abbahagyási utáni tünetek témában

Tisztelt Hölgyem!

Hormontükör vizsgálatot javasolnék.

Ez, vérvételt jelent és a vérből meghatározni: FSH, LH, Prolactin, Oestradiol, Progesteron, Tesztoszteron hormonokat, melynek alapján választ lehetne kapni a bőrelváltozásokra is / ezekért többnyire a tesztoszteron a felelős /

Nem borult fel a hormonháztartás, csak változhatott és ezt kell kideriteni, hogy milyen mértékben!

Szénhidrát szegény, zsir és füszermentes diéta /következetes! / is sokat segithet.

Üdvözlettel: dr.Kiss.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 09., 13:38; Megválaszolva: 2016. január 09., 15:23
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Mennyi esélyem van?
Tisztelt Doktor Úr! Áprilisban pozitív lett a rákszűrésem: ASCUS -atypusos sejtek, nem neoplasztikus elváltozások, metaplasia. HPV minden...
Betadine hasmenéy
Jó napot! A kérdésem az lenne,hogy este felhelyeztem egy betadine kúpot,reggel óta hasmenésem van. Lehet e köze hozzá illetve napi szinten szedek 50mg...
1 szemmel több fogamzásgátló...
Tisztelt Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy a héten csütörtökön azaz 07.28.-án reggel bevettem a tablettát a szokott időben de...
Fájdalmas Tampon
Tisztelt Doktornő! Az lenne a problémám ,hogy pár hónapja kellemetlen fájdalmas a Tampon hordássa. 44 éves vagyok és mondhatni 20 éve használom,nem...
Deflagyn mellékhatás
Tisztelt Doktir Úr/Nő Pár éve tartó hasi panaszokkal jelenleg is vizsgálatokra várok. Erős hasfájás,állandó hasfeszülés és puffadás illetve...