Tömött, köteges szerkezetű mell. Mit jelent ez?

Tisztelt Doktor Úr! Mellkisebbítő műtétem lesz és ma voltam mell UH-on és mammográfián. Mondott valamit a doktornő, amit utána nem magyarázott meg nekem, hogy mit jelent, még kérdésemre sem. A leletemen a következő áll: Fizikális vizsgálat: Jobb oldalon, a külső félben tömöttebb, kötegesebb szerkezet tapintható. Kóros csomó jelenleg nem tapintható. Mammographia: Mindkét oldalon kifejezetten dens, adenoticus ill. köteges fobronodularis rajzolat látható. Malignitásra utaló jel nincs. (ez többször fel lett tüntetve) Az UH közben, miután mondta, hogy tömöttebb szerkezetű a mellem, még egyszer megkérdezte, hogy biztos nem volt e mell daganat a családomban. Én személy szerint nem tudok róla, hogy lett volna. Miután jól megijesztett, megkérdeztem, hogy mégis mit jelent, amit mondott, csak annyit válaszolt, hogy "Ezt jelenti" és fél év múlva visszarendelt UH kontrollra. Ön meg tudná nekem mondani, hogy most ez mit jelent? Ez a tömöttség valamilyen hajlamot jelent daganatos betegségre? Válaszát várom és előre is köszönöm!

Dr. Kiss György válasza Tőmőtt témában

Tisztelt Hölgyem!

A leirtakból arra lehet következtetni, hogy Önnek jól fejlett mellei vannak, amely az emlőt alkotó mirigy és kötöszöveti állomány fejlettsége miatt alakulhatott igy.

Kóros elváltozás nem észlelhető, a tömöttség nem hajlam a daganatos betegségre, viszont a fél éves kontrollt nem ártana kivárni és ha az is negativ akkor lehetne belevágni a mütétbe.

Emlőre specializálódott sebész véleménye sokat segithetne--addig is.

Üdvözlettel: dr.Kiss.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 07., 12:41; Megválaszolva: 2016. január 07., 19:53
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Mennyi esélyem van?
Tisztelt Doktor Úr! Áprilisban pozitív lett a rákszűrésem: ASCUS -atypusos sejtek, nem neoplasztikus elváltozások, metaplasia. HPV minden...
Betadine hasmenéy
Jó napot! A kérdésem az lenne,hogy este felhelyeztem egy betadine kúpot,reggel óta hasmenésem van. Lehet e köze hozzá illetve napi szinten szedek 50mg...
1 szemmel több fogamzásgátló...
Tisztelt Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy a héten csütörtökön azaz 07.28.-án reggel bevettem a tablettát a szokott időben de...
Fájdalmas Tampon
Tisztelt Doktornő! Az lenne a problémám ,hogy pár hónapja kellemetlen fájdalmas a Tampon hordássa. 44 éves vagyok és mondhatni 20 éve használom,nem...
Deflagyn mellékhatás
Tisztelt Doktir Úr/Nő Pár éve tartó hasi panaszokkal jelenleg is vizsgálatokra várok. Erős hasfájás,állandó hasfeszülés és puffadás illetve...