Akné az állon, fogamzásgátló mellett középidőben, mitől lehet?

7éve küzdök az aknéval (14éves koromban kezdődött, az egész arcomon rengeteg mély, gyulladt pattanással, ekkor már 2éve menstruáltam) , bőrgyógyászati kezelések nem hatottak, 16évesen kaptam Diane 35öt, 3évig szedtem, javított az állapotomon, de nem teljesen. 2éve Belarára cserélte a nőgyógyászom. Ekkor 3hónapig teljesen rendben volt minden:semmi pattanás, enyhe vérzés, görcsök nélkül, majd ismét romlott, viszont már csak az állvonalon jelennek meg ezek a pattanások a ciklus 10-11.napján (ekkor jelentkeznek és a 16-18.napig borzalmasak, majd hirtelen ismét szép lesz, pár nap alatt javul! ) . Pajzsmirigy alulműködésem van, ennek kezelésével megszűnt a zsíros bőr teljesen, a pattanások maradtak. Az endokrinológus PCOS-re gyanakszik. A menzeszem/megvonásos vérzésem mindig is erős és elhúzódó (7-8nap) volt (ezért is volt a Diane35, ekkor 6napra fixálódott, vérszegény lettem) most a Belara mellett 5 nap és közepesen erős (még mindig vérszegény vagyok emiatt) , 2napig fájdalmas. 1éve bukkant fel a bajuszom sötétedése, erősödése, korábban szőke pihék voltak, most több, fekete szőrszálból álló részek vannak. A szőrzetem igen gyorsan nő a gyanta és epilátor is csak 2napig hoz eredményt. Valamint ha izzadok, az meglehetősen kellemetlen szagú, megfogja a ruhákat. A nővérem is ebben szenved, anyukánknak voltak pattanásai, nagyon szőrösödött fiatalon, mindenhol szőrös volt, erős és sok, most is bajszosodik, oldalt szakállasodik és az első gyerekével voltak teherbeesési gondjai. A háziorvosom szerint nem is kell abbahagynom a gyógyszert a hüvelyi UH előtt, ez igaz, így is látszana ha PCOS pl.? De ha szedem a fogamzásgátlót akkor elvileg nem kellene hogy legyenek tüneteim, nem? Vagy másik kellene?

† Dr. Szalóczy Péter válasza PCO gyanú témában

Kedv3s Kérdező! Tünetei miatt, mely valóban felveti a PCO lehetőségét, a hüvely ultrahangos vizsgálatnak már meg kellett volna történnie. A betegség nem nőgyógyászati, hanem az egész szervezet anyagcsere betegsége, amit a nőgyógyászati szervekből a petefészek jelez alakilag és működés hibában leginkább. A lényeg: erősen érintve van a cukoranyagcsere. Ezek a diagnózishoz feltétlen vizsgálandók laboratóriumilag. A bonyolult betegséget csak erre felszerelt és ezzel foglalkozó szakintézményben kéne vizsgáltatni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 06., 20:44; Megválaszolva: 2016. január 07., 10:57
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Mit tudok tenni a rendellenes...
Kedves Doktor Úr, Pcos szindrómával diagonsztizáltak ezelőtt 7 évvel. Kezeltek eleinte fogamzásgátló tablettval de mivel fibro-adenom csomó volt a...
Mennyi esélyem van?
Tisztelt Doktor Úr! Áprilisban pozitív lett a rákszűrésem: ASCUS -atypusos sejtek, nem neoplasztikus elváltozások, metaplasia. HPV minden...
Betadine hasmenéy
Jó napot! A kérdésem az lenne,hogy este felhelyeztem egy betadine kúpot,reggel óta hasmenésem van. Lehet e köze hozzá illetve napi szinten szedek 50mg...
1 szemmel több fogamzásgátló...
Tisztelt Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy a héten csütörtökön azaz 07.28.-án reggel bevettem a tablettát a szokott időben de...
Fájdalmas Tampon
Tisztelt Doktornő! Az lenne a problémám ,hogy pár hónapja kellemetlen fájdalmas a Tampon hordássa. 44 éves vagyok és mondhatni 20 éve használom,nem...