Terhesség fogamzásgátló mellett?

Tisztelt Dr. Kiss György! A barátnőm (23 éves) a Yasminelle nevezetű fogamzásgátló gyógyszert szedi körülbelül 4 éve. Két hete volt menstruációja és mikor véget ért 2-3 napra rá lefeküdtünk egymással és elmentem benne. A gyógyszert rendszeresen szedi, nagyon ritkán fordul elő mikor elfelejti bevenni a reggeli vagy esti adagját, de azt 12 órán belül pótolja. A múlthét elején kezdtek el olyan tünetek jelentkezni nála, hogy rövid időre elkezd szédülni és émelyegni és gyakori vizelési ingert érez. Ezek a tünetek még most is tartanak. Mennyi az esélye annak, hogy ez a gyógyszer szedése mellett valaki teherbe essen? Ezek a terhesség első tünetei lehetnek? A Mai napon kezdett el dolgozni és mondta, hogy ideges is az miatt, hogy a munka mellett hogy fogunk találkozni meg kicsit izgul a munka miatt is és gyomoridege is volt. Lehetséges, hogy ezeket a tüneteket az idegesség is kiválthatja? Ön mit javasol? Várjuk meg a következő menstruációját, hogy meg-e jön időben? Vagy vegyünk addig terhességi tesztet? Segítségét és válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel: Farkas Dávid

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kiss György válasza Terhesség fogamzásgátló tabletta mellet? témában

Kedves Farkas Dávid!

A hormonális fogamzásgátló tabletták a petefészkek petesejt termelő képességét

állitják le. Szedésük alatt nem érik meg petesejt, nincs mi megtermékenyüljön igy 100%-s a tabletta hatásfoka-Ez az egyik oldal-

A másik, hogy a női szervezet minél kisebb megterhelése miatt igyekeznek ezt a hatást a legkisebb, de még eredményes hormonmennyiséggel elérni, tehát a tabletták a lehető legkisebb, de még hatásos hormonmennyiséget tartalmazzák, ezért mondjuk, hogy lehetőleg minden nap ugyanabban az időpontban igyekezzenek beszedni a napi adagot.

Gyógyszerek, hasmenés, hányás befolyásolhatják a vérben kialakult hormonszintet, ezekben az időkben nem árt még gumit is használni./Elővigyázatosság! /

Őszinte aggódást érzek leveléből, ezért, tanácsolom: a "béke" érdekében csináljanak egy terhességi tesztet / valószinü negativ lesz/, de legalább Minketten megnyugodhatnak. Üdvözlettel: dr.Kiss

PS: a Yasminelle egyike a legjobb tablettáknak, a Barátnőnél fellépő tüneteket, csak a teszt elvégzése után értékeljék--amennyiben negativ a teszt, akkor az idegességnek tulajdonithatóak a panaszok.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. május 09., 15:51; Megválaszolva: 2015. május 09., 17:27
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...
Diflucan, Klion, Yasminelle...
Kedves Dr ur! Lassan 5eve hogy szedek Yasminelle tablettat, azonban az utobbi hetekben gombas fertozes miatt nogyogyasz felirasara szedtem Diflucant illetve...
Egyéb készítmények hatása a...
Tisztelt Doktor Úr! A napokban arcüreggyulladás miatt antibiotikumos kevert orrcseppet kaptam. Illetve aranyeres panaszok miatt Reparon vagy Hemorid...
Tabletta miatt lehet?
Tisztelt Doktornő! Március 2-án kezdtem el Ditinell fogamzásgátló tablettát szedni. Tehát ez az első hónapom, ezelőtt nem szedtem más fajtát...