Mirena hatása

Tisztelt Doktor úr! Tavaly szeptemberben lett felhelyezve a Mirena. Nincs vele gondom, mostanra talán be is állt. A kérdésem a következő. Amióta fent van, egyértelműbben érzek és tapasztalok tüneteket a pajzsmirigyemmel kapcsolatban. Most kiderült, hogy alulműködésem van. A TSH 7, 12, a T4 alsó határon van. Az utóbbi két hónapban erősödtek tovább a tüneteim. Jelenleg még gyógyszert nem kaptam rá. Okozhatja a pajzsmirigy zavart működését a Mirena? Alap helyzetben IR-em van. 160 g CH diétát tartom, gyógyszert nem szedek rá. A második gyerek teljesen spontán sikerült, most 15 hónapos, tehát valószínű akkor még nem volt vele gond. Mit javasolna? Mirena levétele és rendbe jönne a pajzsmirigy esetleg kezelssel, de magától? Mirena marad és pótolni a hiányzó hormont? Köszönöm válaszát. Beatrix

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Tekse István válasza mirena témában

Kedves Beatrix!

A pajzsmirígy alulműködését nem a Mirena okozza. Endokrinológiai konzultációt javaslok.

Üdvözlettel Dr. Tekse István

www.szulesz-nogyogyaszt.hu

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Tekse István
Dr. Tekse István Szülész-nőgyógyász
TervezettBaba szakértő
Kérdés: 2015. március 03., 15:49; Megválaszolva: 2015. március 04., 17:37
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Érdeklődés
Jó napot kívánok érdeklődni szeretnék nagyon be volt duzzadva a mellem és érzékeny is volt! Külföldön tartózkodtam és elmentem az orvoshoz!...
Mola terhesség
T. Orvos! Megszakadt terhesség ill.partiális mola gyanújával fognak műteni. 6+3 hetesen uterusban 5mm összeesett petezsák, alatt felritkult decidua...
Elakadó vizelet
Tisztelt Doktor úr! 76 éves vagyok,2 gyerekszülésen túl / mindkettő 4.5 kg volt / Elakadó vizeletprobléma miatt fordultam orvoshoz. Az urológus...
Új fogamzásgátló módszer...
Tisztelt Doktornő! Másodvéleményt szeretnék kérni Öntől. 19 éves korom óta használok valamilyen fogamzásgátlót, először a Lindynette-et...
Menstruácios zavarok
Tisztelt Doktor úr! 20 éves vagyok azt vettem észre 3-4honapja hogy 21 napos lett a ciklusom mi okozhatja? Februarban 18an jott meg Márciusban 15en most...