Menstruációs probléma

Tisztelt Doktor Úr/ Nő! 20 éves vagyok és több éve rendszertelen a mentruációm. 16 évesen 2 évig Belara nevű fogamzásgátlót szedtem a menstruációm beállítása miatt, majd később, amikor nem szedtem nem állt be továbbra sem. Ezt követően szüneteltettem a gyógyszer szedését 4 évig, de menstruációm nem állt be, én a gyógyszer mellékhatására gyanakodtam, hogy még nem ürült ki a szrvezetemből és ezért van ez így. Ez idő alatt sajnos 2-szer kellett Escapelle 72 órás tablettát bevennem, ami pár napon belül megis hozta a vérzést. Ezt követően a nőgyógyász Diane 35 típusú fogamzásgátlót írt fel januárban, mivel PCO-t diagnosztizált. Elkezdtem szedni, de csak 1 hónapot szedtem, mert endokrenológushoz küldött a házi orvosom. Már voltam terheléses vérvételen és sima vérvételen is de nem állapítottak meg nálam cukorbetegséget, csak egy enyhe pajzsmirigyalulműködést. Most az endokrenológus azt mondta, hogy kezdjem el szedni újból a Diane 35-öt a ciklusrendezés miatt plusz Letroxot napi 25 mikrogrammot. Nagyon félek a Diane 35 -től mivel sok rosszat olvastam a lehetséges mellékhatásokról, ami csak akkor jön ki ha abbahagyom. A kérdésem az lenne, hogy Ön tud másik hasonló gyógyszert vagy Ön szerint most mit tegyek? Sok oldalon olvastam, hogy 3-s kezelés kell: mozgás, gyógyszer és az étkezésre való odafigyelés. Januártól elkezdek edzőterembe járni és ott futni és egy kicsit kondizni, az étkezésemre jobban odafigyelek, és akkor Ön szerint ezek a gyógyszerek hatásosak lesznek a problémámra? Előre is köszönöm válaszát: Melinda

Dr. Pétervári László válasza menstruációs probléma témában

Az endokrinológus által javasolt pajzsmirigy gyógyszert a tanácsos szedni mindenképpen. A mellérendelt készítmény magas hormontartalma miatt 6 hónap, maximum 12 hónapig tanácsos egyes közlemények szerint. Létezik egyéb alacsonyabb hormontartalmú készítmény. A diéta, mozgás segíti a PCO kezelését. A gyógyszeres kezelés az függ a hormon vizsgálati eredményektől.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2013. január 03.

Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek

Heves vérvesztés menstruáció idején.
Tisztelt Címzett! Érdeklődni szeretnék, hogy aggodalomra ad e okot, az intenzív vérvesztés a menstruáció első két napjában. Sajnos eléggé zavar és...
Menzesz zavar?
most szombaton 18 an jott meg a menzesem, kb 4-5 napig szokott tartani! keves verzesel, de most 3 napig volt, es el is mult!, de tegnap es ma lokes szeruen...
Menstruáció vagy vetélés?
Üdvözlöm! Rendszeresen menstruálok, általában 4-5 napig tart, az első 2 napon erősebb a vérzés (ilyenkor nagyon görcsölök is), az utolsó 3 napon szinte...
Menstruációs probléma
Kedves Dr. Nő/Dr.Úr! A problémám 3-4 hónapja kezdödött! Minden hónapban más a menstruációm! Egyik hónapban pontosan jön meg az általános havi elöjelekkel...
Barna ovulációs folyás antibiotikumtól
Tisztelt Doktor Úr! Kérdésem a hüvelyváladék problémájára/megváltozására irányul, az eddigi évek során (7év alatt) ilyen panaszt nem tapasztaltam. Utolsó...
Gardasil-9 hpv elleni oltás / teherbe...
Kedves Doktor úr! 23 éves nő vagyok. 2024. január 8-án kaptam meg a Gardasil-9 nevű hpv elleni védőoltás első adagját. A második adagot március 8-án, utolsó...