Terhesség előjelei vagy gyulladás?

Tisztelt Doktor Úr! Több évnyi fogamzásgátló szedése után kb. három hónapja abbahagytam a Harmonet szedését, mert a párommal babát szeretnénk. Az abbahagyást követő első menstruáció a 38. napra jött meg, a második 31 napra (ez augusztus 23-án kezdődött) . A mostani ciklusom felénél (kb. 15-16. nap) voltunk együtt a párommal (védekezés nélkül) , és azóta szinte folyamatos enyhe alhasi fájdalmat érzek (tipikus "mintha meg akarna jönni" érzés) , a nadrágjaim pedig szorítanak (de csak az alhasamnál) , ülni sem kényelmes, csak ha a medencém előre van billentve. Hétvégén borzalmas fejfájásom is volt, és az utóbbi pár napban keménynek, könnyen kitapinthatónak érzem a méhemet a hasamnál (vagy legalább is valami keményet érzek az alhasi résznél, nem pici pont, inkább az egész alhas kemény, és a petefészkek nem érzékenyek, mint ahogy a menstruáció előtt lenni szokott) . Tudom, hogy elvileg összejöhetett félidőnél a baba, és a hogy a fent leírt tünetek akár terhességre is utalhatnak, án az internetnek "hála" elég sok negatív cikket is olvastam a tünetekről (sima premenstruációs fájdalmak, petefészek/petevezeték gyulladása, méhen kívüli terhesség, stb.) . Tegnap reggel (ciklus 28. napja) csináltam egy terhességi tesztet, ami negatív lett. Érdeklődni szeretnék, hogy mikor kezdjek el aggódni a folyamatos alhasi fájdalom miatt? Én arra gondoltam, hogy megpróbálom türelemmel kivárni, hogy a héten lesz-e menstruáció, és ha nem, akkor jövő héten csinálok még egy tesztet. Nem szeretném azonban, hogy a lassan két hete érezhető gyenge fájdalom ellenére nem megyek orvoshoz - reménykedve a terhességben - és később baj lesz belőle. Válaszát előre is köszönöm! Megjegyzés: kb. 2 hónapja érzésem szerint kezdődő hólyaghurutom volt (az utóbbi fél évben már másodjára) , ám most nem mentem el az orvoshoz antibiotikumért, hanem kipróbáltam a tőzegáfonya kapszulát, ami szinte azonnal megszüntette a "fájdalmat", azóta is szedem kúraszerűen.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza terhesség témában

Panaszát gyulladás is okozhatja ezért tanácsos nőgyógyászati vizsgálat. Néhány esetben a tablettaszedést követően hosszú ideig nem jelentkezik az első gyógyszermentes menstruáció, azaz az utolsó tabletta bevétele után van (úgynevezett megvonásos) vérzés, de az első (peteérést követő, azaz valódi) menses akár hónapok múlva is jelentkezhet. Ez főleg olyan nőknél fordul elő, akiknek a ciklusa a tablettaszedés előtt is szabálytalan volt, de előfordul olyanoknál is, ritkábban, akiknek a ciklusa korábban rendben volt.

A jelenséget post pill amnenorrhoea-nak, tablettaszedés utáni vérzéshiánynak nevezzük. Az esetek egy részében spontán rendeződik, erre érdemes is két-három hónapot várni, ha nem jön meg a menses, akkor segíteni kell peteérést elősegítő gyógyszerrel. Természetesen ezalatt az idő alatt csak akkor jön létre terhesség, ha a peteérés is megindult, ez is okozhat zavarokat a megítélésben, hisz várunk, azt hisszük, hogy post pill amenorrhoea van, holott a paciens már terhes...

Mindezek miatt várjunk meg egy, két vagy három ciklust.Ha nem rendeződik szakorvoshoz forduljunk. A gondos odafigyelés, terhességi teszt és ultrahangvizsgálat a megoldás.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. szeptember 20., 11:07; Megválaszolva: 2012. szeptember 20., 22:11
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
11 napja késik a menstruációm
Tisztelt Doktirúr! 11 napja késik a menstruációm, csináltam 2 tesztet, de negatív lett mind a 2. Egy fél éve volt kb egy 6 napos késésem, de utána...
Mikrobiológiai lelet
Kedves Illetékes! Múlt héten voltam orvosnál, aki 5 hetes terhességet állapított meg nálam. A hüvely kenet eredménye pozitív lett sarjadzó...
Terhesség és Citologia HSIL, HPV 45
Tisztelt Doktor Úr! Jelenleg 6 hetes terhes vagyok, és a citologia szűrés eredményem a következő lett: HSIL, HPV 45. Minden évben rendszeresen járok...
Terhesség
Álltalában 36 napos ciklusaim vannak, de előfordult már hogy 28 napos volt. Fogamzásgátlót kb. 8 évig szedtem, de már 8 honapja nem szedem....