Cymbalta

Tisztelt Doktornő! Kérdésem a következő. Okozhatnak- e a fluoxetin tartalmú gyógyszerek parkinzonizmust, illetve súlyosbíthatják-e már meglevő tüneteit. M

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Diószegi Judit válasza parkinsonismus témában

Kedves Levélíró!

A fluoxetin hatóanyag nem okoz parkinsonizmust, viszont a Parkinson-kór terápiája folyamán alkalmaznak ún. irreverzibilis MAO-gátló gyógyszert (selegilin hatóanyag) mellyel a fluoxetint (vagy más SSRI készítményt) nem ajánlott egy időben szedni. Amennyiben fluoxetint szed, akkor a gyógyszer leállítása után 5 hétnek el kell telnie, míg selegilin terápiát indítanak. A MAO gátló kezelés elhagyása után pedig legalább 14 nap elteltével lehet fluoxetint szedni.

A Cymbalta duloxetin hatóanyagot tartalmaz, szintén érvényes rá, hogy az előbb említett irreverzibilis MAO gátló gyógyszerekkel együtt nem ajánlott szedni. Duloxetin kezelés leállítása után legalább 5 nap elmúltával lehet MAO gátló kezelést indítani. MAO gátló gyógyszer abbahagyását követően pedig 14 napon belül nem lehet duloxetin kezelést kezdeni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. december 03., 18:10; Megválaszolva: 2010. december 10., 17:54
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
SM terápiával kapcsolatos kérdés
Tisztelt Doktor Úr! Az állapotommal kapcsolatban lenne kérdésem. 2009 augusztusa óta ismert az SM betegségem, akkor egy kilenc hónapja tartó fejfájás...
Parkinson kór
Tisztelt Doktor Úr! Szeretném kérdeni, a Madopar gyógyszer mellé jó -e a Corbolit, és a Neupro (6mg) szedése? Vagy esetleg tud-e javasolni a...
Beszédzavar, MRA
Tisztelt Doktor Úr! Egy emésztőrendszeri gyulladás miatt hidegrázás, pulzusemelkedés, ingadozó vérnyomás alakult ki nagy kiugrásokkal, ami egymás...
Gyógyszerek szedése, vérnyomás
Tisztelt Doktor Úr! Édesapám 71 éves. "Kórtörténetében kezelt hypertonia szerepel. Elsõ alkalommal neurológián 2008-ban kezelték...
Agykamra tágulat
Tisztelt Doktor Nő/ Úr! A kislányom január 5-én született nagy fejkörfogattal (39 cm, ez ma már 38 cm) ami miatt készítettek neki koponya UH-ot. A...