Myasthenia gravis

Tisztelt doktor nő! Édesanyám 70 éves. 15-16 éve diagnosztizáltak nála myasthenia gravist. A jobb szemhéja csukódott le. Akkoriban derült ki az is, hogy pajzsmirigy elégtelensége van. Szívritmuszavara már fiatal kora óta volt, valószínűleg ideg alapon. Pár éve - nem súlyos - cukorbetegsége is van. A következő gyógyszereket kapja: Betaloc (1x1/2), Diaprel (1x1), Euthyron 100 mg (1x1), Mestinon (2x1). Az a probléma, hogy a Mestinontól állandó hasmenése van. Ezért, ha szeretne elmenni otthonról délelőtt, egyszerűen nem tudja bevenni a gyógyszert. Elolvastam a Diaprel betegtájékoztatóját, abban is szerepel mellékhatásként a hasmenés. Azt mondja, ha csak azt veszi be, nincs semmi gondja, viszont a Mestinon bevétele után nem sokkal (kb.1 óra) már mennie kell a mosdóba. Nincs valami lehetőség arra, hogy ezt a kellemetlen helyzetet megszüntethessük? Ajánlották neki, hogy szedjen valami tablettát a hasmenésre. Valóban ez lenne az egyetlen megoldás? És ha annak lesz egy másik mellékhatása? (Édesanyám ráadásul sok gyógyszer összetevőire allergiás) Szegénykém évek óta küzd ezzel a dologgal, mostanában már odáig jutott, hogy egyre ritkábban veszi be a gyógyszerét, mert már az állandó hasmenéstől a végbele is fáj. Viszont így egyre nehezebben tud menni, a kezével sem tud úgy fogni, ahogy kéne. Kérem a tanácsát, mit tegyünk? Üdvözlettel:

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bessenyei Mónika válasza a myasthenia gravis témában

Kedves Kérdező! A gyógyszer időszakos bevétele az állapot jelentős, súlyos romlását okozhatja, mely akár életveszélyes állapothoz is vezethet. Első körben meg lehet próbálni a gyógyszer adagjának elosztását, pl. 6 óránként fél tablettára (az össz ózis nem változik). Ha ez nem válik be, aza adag csökkenthető, de ekkor ki kell egészíteni szteroid kezeléssel. Beszéljék ezt meg neurológusukkal, de a gyógyszert ne hagyják ki az Ő javaslata nélkül.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. augusztus 03., 11:14; Megválaszolva: 2010. augusztus 03., 18:35
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Szklerózis?
Kedves Doktornő! Multheten egyik napra a masikra az amugyis rossz szemem rosszabb lett mint amugy volt, szemtengelyferdulesem is van de mostmar teljesen...
Gyűrűs és kisujj szüntelen...
Tisztelt Doktor Úr/Nő ! Lassan 2 hete szüntelenül zsibbad a gyűrűs és a kisujjam a bal kezemen, sajnos nem tudom mitől lehet, már arra is gondoltam...
MR lelet értelmezése
Üdvözlöm, a következő leletet kaptam ma reggel, a segítséget szeretném kérni, hogy aggódnom kell e valamiért? A térszűkítő hatású liquor és a...
Évek óta tartó szédülés
Tisztelt Doktor Úr! Évek óta tartó szédüléssel küszködöm. Nem forgó jellegű, inkább egyensúlyproblémák, bizonytalan járás a jellemző....