Covid megbetegedés, oltás, zavartság

Tisztelt Dr. Fehér Gergely! Az alábbiakban kérném szíves segítségét. Édesapám 72 éves. Anamnézisében alkoholfüggőség szerepel, 2 évvel ezelőtt pszichiátrián volt, azóta lényegében absztinens. Voltak kisebb "botlásai" az elmúlt 2 évben, azonban hónapok óta már teljesen absztinens. A pszichiátrián Scippa és Tegretol gyógyszereket állítottak be neki. Korábban volt magas vérnyomás betegsége is, azonban évek óta vérnyomáscsökkentő gyógyszer nélkül is rendben van a vérnyomása (korábban Co-prenessa-t szedett) . Családjában többször is előfordultak agyi problémák: édesapjának agyvérzése, bátyjának agylágyulása volt. Fentieken kívül édesapám hallássérült is, hallókészüléke van, azonban nem szereti használni, zavarja. Évekkel, évtizedekkel ezelőtt tinnitus is jelentkezett nála. 2021. március végén hirtelen zavart lett, főleg az éjszakai órákban. Sbo-n és neurológián vizsgálták, CT-vizsgálat is készült, melynek eredménye a következő: A kamrarendszer középállású, aszimmetrikusan kissé tágabb. Norm. tág külso liquorterek. Mélyebb sulcusok. Intracraniális vérzés vagy egyértelmu friss ischaemiás laesio nem mutatható ki. Enyhe-mérs. encephalopathia jelei. A középvonal megtartott. A sziklacsont sejtjei mko. légtartóak. Vélemény: vasc. encephalopathia Mivel a pszchiáter szakorvosa szerint ez a CT-eredmény nem indokolta a tüneteit, ezért covid irányában is elindultunk, azonban PCR tesztje negatív lett. Urológusnál is jártunk vele, ott levofloxacin került felírásra (10 napig) , aminek hatására már az első néhány nap elteltével jelentősen javult az állapota, majd teljesen megszűntek a tünetei. Az urológiai vizsgálatok eredménye alapján nem urológiai probléma okozta a zavartságot. Gyógyulását követően covid-antitest vizsgálatot készíttettünk, amely jelentős antitest-jelentétet mutatott, innen tudjuk/gondoljuk, hogy a zavartságot covid-fertőzés okozta. Közben pszichiáter szakorvosa Scippa helyett Tiapridalt írt fel neki, a Tegretol maradt. Az Sbo-n aspririn protect szedésére tettek javaslatot, azt azóta is szedi a pszichiátriai gyógyszerek mellett. 2021. május 18-án kapta meg a covid-elleni védőoltás első, 2021. június 27-én pedig a második adagját (mindkettő Pfizer vakcina volt) . Mindkét oltást követően magas láz (38,5-38,7 °C) jelentkezett nála, majd az első oltás után enyhébb, a második után erősebb zavartságot jelentkezett nála, ami lázcsillapító bevétele hatására enyhült, elmúlt. Mindennek tükrében, nagyon aggódunk, hogy ezeket a zavartságokat tulajdonképpen mi okozta, okozhatott-e maradandó agyi károsodást, mire számíthatunk a jövőben, és milyen szakorvosi vizsgálatok elvégzése lehet indokolt? Válaszát és segítségét előre is köszönöm! Tisztelettel:

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Fehér Gergely válasza zavartság témában

Kedves Kérdező!

A leírtak alapján igen komolyan felmerül édesapjánál demencia lehetősége. A koponya CT-n agyi érelmeszesedés látszik, mely - többek között - ezt okozhatja, nyilván a korábbi alkoholfogyasztás sem volt jó hatással a szervezetére. Bármilyen provokáló tényező (fertőzés, kevés folyadékfogyasztás, vérnyomásesés stb) állapotát ronthatja, zavartságát fokozza. Vannak olyan pszichiátriai tesztek, melyek segítségével megállapítható a demencia típusa és súlyossága. Célszerű gondozó pszichiáterével egyeztetnie a továbbiakról.

Üdvözlettel:

Dr. Fehér Gergely

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fehér Gergely
Dr. Fehér Gergely Neurológus, vaszkularis neurológus (agyérbeteg-specialista)
Kérdés: 2021. június 28., 08:22; Megválaszolva: 2021. június 28., 15:29
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
CT értékelés
Tisztelt Dr! Legyenszíves magyarázza el, hogy mit tartalmaz édesapám ct eredménye. Édesapán márciusban leesett a lépcsőn, fejét megütötte. Ct...
Betegség
Szép napot! 11 éves fiamnak következő tünetei vannak: túlsúly, időnként fejfájás, hasfájás, zavart beszéd (nem lehet érteni vagy teljesen...
Időskori elbutulás 2 hét alatt
Időskori butulás 2 hét alatt- Tisztelt Doktor Úr/Hölgy: Kérdésem nevelőapámmal kapcsolatban lenne. 74 éves, és 2 hete még értelmesen...
tájékozódási zavar
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Édesapám 67 éves, magas vérnyomása gyógyszerrel kezelt, vizelési nehézségei vannak, de ezt gyógyszerrel korrigálja....