Terhelésre fellépő magas vérnyomás

Tisztelt Dr. Fehér Gergely, azért fordulok Önhöz, mert január óta járom a kálváriámat. Sportolás (kocogás) után jelentkeztek a panaszaim. Magas (170-180/110) vérnyomás, mely órák alatt sem akar szűnni. Ezért január vége óta nem mertem elmenni kocogni. Ezzel párhuzamosan pedig terhelésre megjelent a jobb vádlimban egy izomláz-szerű érzés, mely után rögtön elkezdtem fájlalni a bal oldalamat és ezt követően mértem kiugró vérnyomás-értékeket . A jobb vádli fájdalma hétköznapi, otthoni munkák során is megmaradt, terhelésre előjön, ahogyan a bal oldal fájdalma is. Ez után is mértem kiugró vérnyomás értékeket (140-150/90) . A magas vérnyomáshoz időnként társul olyan érzés is, mintha a fejem búbját valami nagyon enyhén feszítené. Ez éjjel is megvan időnként, olyankor a feszülést a kispárnám és a fejem között érzem. Ha éjjel a bal oldalamra fordulok, akkor is érzek időnként heves szívdobogást, vérnyomás-növekedést. Mellkasi CT (angiográfiás) volt, enyhe spondylosis kivételével normális minden. Ezt korábban, február közepén egy magánúton megcsináltatott gerinc MRI vizsgálat is igazolta. Laborvizsgálatok jók, trombózispanel vizsgálattal egyetemben. A szívem is jó, bár terheléses vizsgálat még nem volt idén, de 24 órás EKG igen.Ennek is jó az eredménye. Februárban egy ortopéd szakorvos diagnosztizált nálam egy ülőideg-gyulladást, mellyel kapcsolatos panaszaim elmúltak, NSAID gyógyszereket (Feldene, Miderizone, Xefo, majd később a Feldene-t Apranax-szal helyettesítettem) szedtem rá. Az ezzel kapcsolatos panaszaim a következők voltak: leültem a munkahelyi székre, majd utána rögtön elkezdődött zsibbadni a két vádlim alatt és a jobb alkaromban. Miután felálltam, elmúlt, majd visszaülve újrakezdődött. Sokan mondják azt, hogy várjam meg, míg elmúlik az NSAID hatása (03.30.-n kedden járnak le az adagok) . Ezzel magam is egyetértek, de azt szeretném, Öntől kérdezni, hogy amennyiben ez pár nap után sem javul, úgy mi a teendő? Van-e neurológiai teendő ezzel kapcsolatban, vagy keressek meg más szakorvost? Ha igen, hova menjek tovább? Tisztelettel: Vágvölgyi Krisztián

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Fehér Gergely válasza zsibbadás, fájdalom témában

Kedves Kérdező!

A mags vérnyomás mindenképpen teendőt igényel, valószínűleg célszerű gyógyszeresen kezelni. Nem tudom, 24 órás vérnyomásmérés történt-e, az segít jobban tisztázni a képet.

Nem tudom, melyik gerincszakaszról történt MR vizsgálat és mi van pontosan a leletben. A panaszok (váltakozó zsibbadás, több testtájék érintett, spontán szűnnek) felvetheti a pszichés háttér lehetőségét is.

Mindazonáltal néhány mondat alapján nehéz bizonyosat mondani, bővebbet részletes kikérdezés és betegvizsgálat után lehet mondai.

Üdvözlettel:

Dr. Fehér Gergely

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fehér Gergely
Dr. Fehér Gergely Neurológus, vaszkularis neurológus (agyérbeteg-specialista)
Kérdés: 2021. március 30., 07:34; Megválaszolva: 2021. március 31., 14:17
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Mi lehet a gyakori izomrángás és...
Tisztelt Doktorúr/nő! Olyan panaszokkal fordulnék önhöz hogy elég gyakran van izom rángásom valamint zsibbadás érzettem általában az arcom egész...
Gerincprobléma?
Üdvözlöm.Januárban kezdődött egyik napról a másikra.Becsípődést éreztem a nyak-vállnál,majd zsibbadni kezdtek a kezeim,jéghidegekké váltak.A...
Vascularis mailformatio
Tisztelt Doktor úr! Egyeb kivizsgálás miatt agyi MR készült 2019-ben,melynek során ezt a diagnózist kaptam: periventricularisan és subcortticalisan...