Kérem segítsen!

Üdvözlöm Doktor Úr! Kislányom 21 éves, középsúlyos értelmi fogyatékos. Oxigén hiánnyal született, epilepsziás beteg. Gyógyszerrel hosszú ideig rohammentes volt ez 3,5 év után tavaly 2019 novemberében egy altatás nélkül végzett gyomortükrözés után szakadt meg, akkor generalizalt nagy rohamot írtak le, azóta idén májusban volt egy hasonló. Gyógyszerei: trileptal 450 mg-0-600 mg (2012-től szedi) e-mellé 2016-ban vimpatot építettek be 2x150 mg adagolva, amot idén májusban 2x200 mg-ra emeltek. 2019 decemberében egy rekeszsérv mütétet követően 4cm hosszú nyelőcső perforácio alakult ki, azonnali életmentő beavatkozást követően 3 hónapos intenzív ellátásra szorult, ebből 6 hétig lélegeztetve is volt. Mentálisan nem romlott az állapota, de a hazabocsájtást követően (március közepe) folyamatos hányással küzdünk. Ez időről időre váltakozó időnként fordul elő, de egy ideje, naponta 2x van kb. 1 órán keresztül tart, de 1-2 hetente 1-1 alkalommal egész napos. A rosszullét mindig, gyógyszerek (vékonybélszondán keresztül) beadását követő fél órán belül kezdődik, mindig érzi, sírással, kiabálással jelzi, sokszor a -"nem,nem" szót használja, akkor megjelenik mindkét szemén egy forgó irányú szemtekerezgés, próbálja a fejét pozicionálni, van amikor sikerül hányás nélkül kijönni belőle, de ez a ritkább és utána elkezd öklöndözni és utána ingerhányás követi. Nagyon ritkán el tud aludni és már jól ébred, de ez nagyon kevés alkalommal sikerül. Amíg a szemtekerezgés nem szűnik meg addig tart, utána közli, hogy "-vége, kijöttél belőle". Utána játszik, eszik minden a megszokott rendben történik. Eeg nem mutatott semmit, nativ koponya ct sem. Borzalmasan szenved közben sír, kiabál, de végig magánál van, kommunikál. Mai napon pl. 10.30 perctől most is tart. Neurologiai vizsgálatra nem veszik fel, belgyógyászaton feltöltik infúzióval és hazaküldik. Teljesen magunkra vagyunk utalva. Egyéb gyógyszerei: 2x1 cerucal, pantoprazol: 2x40mg, frontin: 0,25 mg-0-0,5mg.műtét óta. Kérem segitsen ha tud. Köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza epilepszia témában

Kedves Kérdező!

A probléma nagyon összetett,sok részkérdés merül fel bennem, de próbálok csak a legfontosabbra koncentrálni. Mi lehetett az oka, hogy a neurológua a Trileptal mellé Vimpatot választott? Milyen rosszullétek jelentkeztek akkor, és mi indokolta a gyógyszer dózisának felemelését? A vékonybél szonda mióta van, és meddig lesz még? A nyelőcső sérülés gyógyult e? A leírt rosszullét véleményem szerint nem lehet epilepsziás roham. A szemtekerezgés valószínűleg veleszületett, csak a rosszullét idején felerősödik. Véleményem szerint a tünetek lehetnek a Vimpat gyógyszer által kiváltott

gastrointestinális mellékhatások, ezért ennek a gyógyszernek a lecserélése javasolt, óvatos, fokozatos leépítése mellett kell az új szert beállítani.A levetiracetam hatóanyag belsőleges oldat formájában is elérhető, ezt szonda esetén könnyebben lehet alkalmazni. A terápia változtatását csak neurológus szakorvos végezheti el, ezért a szakorvosi vizsgálathoz ragaszkodni kell.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. november 15., 15:30; Megválaszolva: 2020. november 17., 10:37
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Agy mri angio nativ es kontrasztos...
Kalvariam igy kezdodott: Elkezdett fajni a fejem es neha szedultem (amugyis migrenes vagyok) Mri leletem: kozepvonali szimmeztrikus kamra rendszer.kulso es...
Koponya MR és MRA vizsgálat...
Jó napot kedves Doktor Úr, Egyik este erős imbolygó szédülésre ébredtem. Felkerestem egy neurológus, aki azt mondta hogy a fülembe leváló...
Ez lehetséges nyelvsorvadás?
Tisztelt Doktor Úr! A Mai napon már írtam magának a panaszaimról, aminek örültem, hogy ön szerint nem áll semmi neurológiai kórkép a...
Jelezhetnek ezek valami komolyabb...
Tisztelt Doktor Úr! Már egy ideje észrevettem, hogy a nyelvem széle úgymond göcsörtös ("scalloped tongue" ként ismerem angolul) , ezzel...