• Agytrözsi stroke

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Epikrízis: ictalisan kialakult bal oldali hemiparesis, dysarthria miatt történt systemas intravenas thrombolysis. Az acut szakban történt koponya CT vizsgálat friss ischaemiát nem igazolt, CT-angiographia során arteria basilaris occlusio igazolódott. Rosszabbodott az állapota, hypnoid tudatzavara mélyült, dysarthriája is rosszabb lett, bal oldali hemiplegia alakult ki, dysphagia miatt nasogastricus szonda levezetése. Továbbra is az arteria basilaris occlusio látszott. Az osztályon thrombocyta aggregatio gátlóként szalicilátot indítottak. Szénhidrát háztartás szükség szerint agadolt gyors hatású insulinnal tartották egyensúlyban. Bronchitises tünetek miatt empirikusan széles spektrumú antibiotikumot indítottak parenteralisan, bronchodilatatort és expectoranst kapott. Az LMWH-t profilaktikus dosisban adagolták. Mannittal dehydrálták, parenterálisan folyadékot pótoltak. ET-intubatio történt. Következő napra, az esti órákra romlott az állapota. Agytörzsi reflexei kihunytak, spontán extensios-berotatios tónusbelövellések jelentek meg. Újraélesztés történt, 1 ampulla Tonogént kapott. De sikertelen volt. A kérdéseim/kéréseim a következőek lennének: Szeretném ha elmagyarázná hogy mi is zajlott le. Végignéztük, itthon még kissé meg tudta emelni a bal kezét és lábát, vasárnap este beszéltünk vele, nehézkesen de értettük mit mond. Másnap nem tudott már beszélni, csak bólogatni, a levegőt a száján keresztül szedte, nehezen. Egy óra múlva majdnem megfulladt, mert lecsúszott a nyelve a torkán. Este visszamentünk, már semmire sem reagált. Mit lehetett volna tenni? Hogyan előzhettük volna meg? Januárban azt a vérrögöt nem látták? Hiszen akkor is mondta hogy lüktet a füle mögött. A vérrög oldóval csak rontottak a helyzeten? Csak szeretnénk tudni hogy pontosan mi történt. Elnézést kérek ha sok volt a kérdés, a válaszokat pedig előre is köszönöm! Tisztelettel Ramóna

        Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza a a.basiláris elzáródás témában

        Kedves Kérdező ! Édesapja alapbetegségei, a magas vérnyomás, cukorbetegség fokozott kockázatot jelent a stroke vonatkozásában.A januárban fellépő panaszok, és a koponya CT eredménye ( lacunáris infarctusok) arra utal, hogy régebb óta fennállt a következményes agyi érbetegség. Nem tudom,hogy thrombocyta aggregáció ellenes szert az esemény előtt kapott e ? Megelőzésképpen az alapbetegségek egyensúlyban tartása mellett ezen kívül nem sok mindent lehetett volna tenni. Az artéria basiláris elzáródása, miután az életfontosságú agytörzsi központok vérellátása sérül,thrombolysis nélkül biztosan végzetes lett volna. Az orvosok teljesen a szakma szabályait betartva végezték el feladatukat.Miután a kontroll CT sem igazolt vérzést, a thrombolysis szövődményei nem álltak fenn.a beavatkozás szakszerű volt, és az egyetlen esély a túlélésre.Sajnos azonban, a vérrög elhelyezkedése miatt már az időközben kialakult, élettel összeegyeztethetetlen agytörzsi sérülések miatt az életét nem sikerült megmenteni. Nyugodjanak meg.Januárban ez a vérrög még nem volt ott,nem lehetett látni.Az orvosok teljesen a szakma szabályait betartva végezték el feladatukat. Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2019. június 14., 20:08; Megválaszolva: 2019. június 16., 07:28

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Egymást követően vesztettem el részlegesen először a verbális kifejezőkészségemet - mivel fordítóként keresem a pénzemet ez eléggé kellemetlenül érint, írásban ez azért nem tűnik fel, mert nem látszik mennyi ideig...
        Kedves Doktornő! 25 éves sportos férfi vagyok, szorongásos problémám többféle tünetet öltött az elmúlt hetekben, hónapokban (fullasztó légszomj érzés, szívdobogás, enyhe bizonytalanság érzés, fáradékonyság). Sajnos csak e hónap...
        Tisztelt Fehér Gergely Főorvos Úr! Pár héttel ezelőtt már írtam Önnek és kértem a segítségét. De újabb kérdéseim lennének. 2017-ben Készült az agykoponyámról egy MR. Mindent rendben találtak. A vizsgálat oka az volt, hogy decemberben...
        Üdvözlöm! Előzmények:9 hónapja tartó émelygés,hányinger,néha étvágytalanság.Belgyógyászatilag teljesen ki lettem vizsgálva(vérvétel,gyomortükrözés,uh,ct),refluxot illetve májmegnagyobbodást diagnosztizáltak,hepatológus vizsgál...
        Üdvözlöm! Segíségét szeretném kérni abban hogy májusban életmódot vàltottam elkezdtem edzeni majd izomláz szerű fájdalmaim lettek végtagokban es hátamban! Elmentem masszőrhöz majd rá két napra felállni sem tudtam a fájdalomtól! Minden...
        Tisztelt Doktor Úr/Hölgy! Kb 1,5 hónapja kezdődött a gyakori szédelgésem ami nem forgó jellegű csak bizonytalan érzést okoz ez mostanra minden nap jelentkezik hosszabb-rövidebb ideig, mellé társul egy nyomás érzés a homlokom két oldalán...
        Jó napot!Az alábbi lelet értelmezését szeretném öntől kérni.A felszíni liquorterek a konvexitáson kissé tágultak, a sulcusok jelzetten kimélyültek.A kamrarendszer tágassága, szimmetriája megtartott, a középvonal a helyén áll.A...
        Tisztelt Doktor Úr! Néhány éve küszködök a demencia alapvető jellemzőivel, nevezetesen a rövidtávu memóriazavarral. Nem mindig jutnak eszembe a megfelelő kifejezések, a nevekkel mindig is hadilábon álltam, többször ismétlem magam, ha...
        Tisztelt doktor úr/doktornő! Édesapám másfél hónapja megszédült, elesett, és a fejét ért ütés nyomán agyvérzése keletkezett. Beszéde sérült és kisebb mértékben a mozgása is. Több, mint egy hétig kezelték a posztoperatív...
        Tisztelt Dr. Kerekes Éva! Eddig 10 mg Torvalipint szedtem évekig, azt most megemelték 20 mg-ra. Elolvastam a betegtájékoztatót, amiben az van, hogy bizonyos agyi elváltozások esetében nem ajánlott a gyógyszer. „A következőkben felsorolt okok...