• Szorongás,idegesség

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztele Doktor Nő!55 éves özvegy asszony vagyok.2016-BAN A férjem 57 évse korában halt meg. Már korábban is voltak idegrendszeri problémáim az akkori munkahelyem miatt de ez a férjem halálával csak fokozódott. A körztei orvos FRONTIN 05MG-OS tablettát írt fel 3xi -et naponta. Már több mint 10 éve szedem.Állandóan csak azt hallom a környezetemben,hogy ez sok.Próbáljak leszokni róla.Tavaly egy időben a déli adagnak csak a felét vettem be de csak kinlódtam kb 3 hétig s aztán vissza álltam az eredeti adagra.Én gyógyszertári asszisztens vagyok s láttam,hogy hányan szedik ezt a gyógyszert s még komolyabbakat is. Azt is tudom,hogy hírtelen nem szabad abbahagyni a szedését. Az lenne a kérdésem,hogy ez hosszú távon okoz e valami problémát?Nagyon stresszes a mostani életem is és a magány úgy érzem megöl.Ezért szakember tanácsa nélkül nem mernék változtatni az adagon.Voltam már neurológusnál aki Xanax sr 0.5-ös tabl és még hangulatjavítót is javasolt citalopránt,de én ezt nem mertem szedni.Egyszer vettem be egy fél szemet s borzasztó mellékhetást tapasztaltam tőle így nem mertem tovább szedni féltem,hogy valami bajom lesz tőle.Kérem válaszoljon,hogy szedhetem e így tovább vagy hogyan lehetne leálni róla vagy legalább is csökkenteni az adagit ha ez egyáltalán szükséges.Válaszát előre is köszönöm.Tisztelettel. Margit.

        Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza a gyógyszer függőség témában

        Kedves Kérdező ! A benzodiazepin hatóanyagú gyógyszerekhez hozzászokás, függőség alakulhat ki.Ezért a betegnek fokozatosan emelnie kell az adagot, hogy a kívánt szorongáscsökkentő hatás kialakuljon.Ez a jelenség Önnél nem észlelhető. Lehetséges, hogy biológiai függés nem, inkább a pszichés függőség az, ami miatt az adag csökkentésekor rosszul érzi magát. Nem gondolom, hogy feltétlenül le kellene állnia a gyógyszerrel.Viszont 2 x 0,5 mg Xanax SR tablettával a bevitt dózist 0,5 mg-al csökkenteni lehetne anélkül, hogy a gyógyszer vérszint csökkenése érezhető feszültséget okozna.Levelére még annyit reagálnék,hogy szerencsére,a magány kellemetlen dolog, de nem öl.Ezt csak a maga helytelen negatív gondolkodása sugallja. Igyekezzen pozitívabban gondolkodni, és feldolgozni azt a veszteséget, amit a férje halála Önnek okozott. Minden jót kívánok.Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2019. február 28., 08:49; Megválaszolva: 2019. február 28., 11:23

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! Azért kerestem fel most, ugyanis korábban, egész pontosan most pénteken lesz 2 hete, hogy nagyon megfájdult a fejem. Első sorban migrénes fejfájásra gyanakodtam. Ugyanúgy erős hányingerrel, hányással és szédüléssel kísérte....
        Jónapot! Szeretném megkérdezni mi a bajom lehet. Szeptemberben volt egy pánik szerű rohamom azóta szédülök remeg a kezem lábam homályosan látok vannak naook amikor jobb de vannak napok amikor nagyon rosszak. Ez mi lehet pánikbetegség? Mert...
        Kedves Doktornő, Segítsen értelmezni az alábbi diagnózist: “MRI koponya natív vizsgálat: 2019-11-04 Eredmény A koponya MR, MRA vizsgálatot nativan axialis FLAIR FS, T2, diffusio súlyozott, haemogradiens, coronalis T2, sagittalis T1 mérésekkel...
        Kedves Főorvosasszony! Neuronitis vestibularisom, vagyis egyensúlyozóideg-gyulladásom volt. 4 hete kezdődött, váratlan forgó szédüléssel és hányással. 5 napig kórházban kezeltek. Már sokkal jobban vagyok, de még mindig szédülök egy...
        Tisztelt Doktornő! Pár napja kérdeztem Öntől agyrázkódás témában. Nagyon Köszönöm szépen a segítségét! Írta, hogyha nem javulnak a tünetek akkor forduljak orvoshoz. A napokban azt figyeltem meg, hogy nagyon érzékeny vagyok a fényekre,...
        Üdvözlöm. Két és fél hónapja elkezdett rángatózni a jobb oldalt alul a szemem, ezért elkezdtem szedni magnéziumot. Több mint egy hét után úgy tünt már nem csinálja olyan gyakran, ezért abba hagytam a szedését. Újra kialakult pár napra,...
        Jó napot! Ma kaptam meg a koponya CT eredményem! Amiben ez volt írva: A bal oldalon az oldalkamra cella mediája mellett a postkontrasztos vizsgálati soron egy hajszálvékony kb 12mm hosszú hyperdenz, kontraszthalmozó sáv látható. Ér, rendellenes...
        Tisztelt Doktorúr/Doktornő! Arról szeretnék érdeklődni hogy Ön szerint ez lehet e enyhébb fokú agyrázkódás? Tegnap este nagyon bevertem a fejem egy szagelszívónak a vaskeretébe. Amikor megtörtént utána nemsokkal elkezdtem szédülni, mintha...
        Tisztelt Doktor Úr / Hölgy!, Először is elnézést kérek, ha sokat írok. 27 éves vagyok. Július vége-felé (20-a körül) elkapott egy éles, égető, pulzáló, lüktető görcsroham (izomgörcs-szerű) a kisagy,tarkótájam, gyomrom környékén....
        Kedves Dr! Lassan 8 hónapja szültem! Ha meleg ételt eszek vagy ha szoptatok akkor fura olyan föld szagot érzek amit más nem ! ez már több hónapja van. Illetve a jobb lábamon a nagylabujjamat úgy érzem mintha értéktelen lenne járás közben de...