Mededek hullám az eegn

Tisztelt Doktornő! Röviden a kérdésem annyi lenne, hogy az eeg vizsgálaton a meredek hullám epileptiform jelnek minősül-e, de a biztonság kedvéért leírnám, miért kérdezem? 2017 októberében volt két GM rohamom egy napon belül. Az igazság az, hogy pszichiátriai kezelés alatt állok, és akkoriban nagyon sokféle gyógyszert szedtem. Ezek közül az egyik az Olanzapin nevű antipszichotikum volt, amit maximális dózisban kellett szednem. Aznap este véletlenül kétszer vettem be. Tehát a napi maximális adag dupláját. Az esti gyógyszerbevétel után körülbelül egy órával kaptam itthon egy GM rohamot, ami a kórházba szállítást követően megismétlődött. CT, MR/MRA negatívak lettek. Másnap délelőtt csináltak egy eeg vizsgálatot, aminek az eredménye az alábbi lett: 40-100 uV-os, 7-10 Hz-es szabálytalan tevékenység a hátsó területek felett. Szemnyitásra alfa gátlás. A felvétel folyamán a hátsó területek felett folyamatosan keverednek szabálytalan, magas feszültségű lassú összetevők, kihegyezett magas feszültségű hullámsorozatok. Jobb hátsó területi hangsúlyozottsággal jelennek meg meredek összetevők záróhullámmal.Egy egy alkalommal bilaterálisan szinkron is látható meredek hullámok. HV, photostim. lényegi változást nem okoz. Vélemény: Irreguláris, kevéssé jól organizált háttéraktivitás változó lokalizációban megjelenő meredek összetevőkkel. A kórházban 2X50 mg Lamolepet állítottak be, amit a későbbiekben a pszichiáterem 2x100 mgra emelt. Közben pszichiátert váltottam, a gyógyszereimet jelentősen lecsökkentettük, az Olanzapint teljesen elhagytuk, a Lamolep maradt 2X100 mg. Ennek fényében került sor egy kontroll EEG vizsgálatra az alábbi eredménnyel: cooperal, hyperventillatio 4 perc, photostimulatio Kp. feszültségű 10-11 Hz-es, szemnyitásra gátlódó hátsó területi alfa aktivitás, a frontalis területek felett beta hullam túlsúly. Egy-egy alkalommal látható jobb és bal temporalisan meredekebb lefutású hullám transiens. HV a háttéraktivitásban lényegi változást nem okoz. Photostim. paroxizmális működészavart nem aktivál. Vélemény: a korábbival összehasonlítva rendezettebb háttéraktivitás, egy-egy temporalis meredek lefutású összetevővel. A kérdésem az lenne, hogy a Doktornő szerint valóban epilepsziás vagyok, vagy gyógyszer túladagolás okozta alkalmi rohamokról lehetett-e szó? Az az igazság, hogy a kontroll EEG után kicsit megijedtem, mert még mindig szerepel benne két meredek hullám és ha jól tudom, az epileptiform. A neurológushoz sokára kaptam időpontot, kicsit izgulok az eredmény miatt, mert az eegből nem értek semmit, ezért szeretném, ha segítene. Köszönettel: Csevár Izabella

Dr. Kerekes Éva válasza Epilepszia témában

Tisztelt Izabella!

Az epilepszia betegség definiciója, hogy legalább 2 nem provokált rohama legyen az illetőnek... Az Ön esetében ez nem áll fenn. Bár az EEG az epilepszia legfontosabb és informatívabb vizsgáló módszere, ez nem jelenti azt, hogy izgalmi (epilepsziás jellegű) jeleket mutató EEG hordozója epilepsziás beteg kell hogy legyen, tehát hogy rohamai is legyenek. Nos, az Ön esetében történt egy klinikai döntés, Ön olyan antiepileptikumot kapott, amit pszchiáterek is használnak, és sikerült lecserélni a korábbi olanzapint, ami epilepsziás rohamokat provokálhatőtt ki az arra hajlamos betegeknél (mert nem minden olanzapint szedő páciens rohamozik, tehát Önnek valószínűleg a jelenlegi élethelyezetében fokozottabb a rohamkészsége) . Ez szerintem jó döntés volt. Nem gondolom, hogy félnie kell a neurológiai kontroll vizsgálattól, és az, hogy most is van néhány meredekebb hullám az EEG-n, szeríntem nem rontja a prognózist. Szerintem a pszichiátere fogja eldönteni, hogy meddig szedje a Lamolepet és milyen adagban, és ha esetleg a gyógyszer leállítása mellett dönt, akkor ismételten konzultálni fog a neurológussal.

Gyógyulást kívánok, remélem, a nehezén már túl van!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2018. július 23., 14:52 ;Megválaszolva: 2018. július 23., 22:42
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Lamolep és Rivotril
Tisztelt Doktornő! Az előbbi levelemből még egy kérdés kimaradt. Az, hogy ilyen magas dózisban szedem a Lamolepet, vagyis nem tudom, hogy annak...
Lamolep és Rivotril
Tisztelt Doktornő! Tegnap írtam Önnek, de a kérdéseimből van, ami kimaradt. Ha véletlenül van, amit újra megkérdezek, akkor elnézését...
Görcsös remegés
Tisztelt Doktornő! A kisfiúnknál pár napja fura tünetek jelentkeztek. Állítólag nem epilepsziás roham, mert akkor fájdalmakról adna jelet, de ő...
Folyamatos kézemelés.
Kedves Doktornő! Kisfiam lassan 3 éves! Mindig normális ütemben fejlődött, szépen mondatokban beszél már! Közösségbe jár, szívesen játszik...
Mi lehet az ájulás pontos oka?
Tisztelt Kerekes Doktornő! Kisfiam most 11 éves. Már 8, 9 éves korában is előfordult, hogy minden, a térdét ért ütődés következtében kb.10 mp...