Nem alátámasztott Epilepszia

Tisztelt Doktornő A Feleségem 32 hetes terhesen váratlanul elájult (rohamot kapott) elözmények nélkül. Előtte pár perccel láttam rajta, hogy nem érzi jól magát, elindult a fürdőszoba felé, félúton megállt. Rohantam utána a szemei hátra fordultak a teste teljesen befeszült és nyál fojt a szájából. Ez kb. 10 perc volt mindennel egyben. Mire kiértek a mentők minden helyreállt, de nem emlékezett semmire. Másnap úgymond a helyi kórházban megismétlődött és átküldték a Megyeibe. Ott járt nála egy Neurológus és megvizsgálta nem talált semmit igy kért egy koponya MR-t, ami szintén negativ volt. Ettől függetlenül beállitott neki egy LEVIL nevü gyógyszert. Hozzá kell tennem, hogy ez a második terhesség és eddig sosem vot semmi gond. Igaz, hogy most nagyobb a Baba és szerintem jobban megviseli a feleségemet és még a rosszullét elötti héten dolgozott ahol szintén voltak gondok, amit szintén eléggé a lelkére vett. Ezen felülül kevés folyadékot iszik. Azóta, hogy a megyeiben van nem volt gond. Szeretném tudni ha az eredmények nem indokolják akkor szükséges e a gyógyszer?, nem-e lehetett a stressz, kevés folyadék esetleg nehezebb terhesség igy együttesen a kiváltó ok. Most már nem dolgozik kicsit megnyugodott jobban figyelek a folyadékra. Nem lehetett ez egyszeri rosszullét? GYógyszert szülés után 3 hónapig kellene még szednie és utána neurológiai vizsgálat. Még esetleg annyit, hogy mennyire befolyásolja a gyógyszer a babát és majd lehet ez mellet szoptatni? . Válaszát elöre is köszönöm. Egy aggódó férj, apa

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza Eclampsia témában

Kedves Kérdező! A terhesség alatt jelentkező epilepszia, úgynevezett eclampsia, kezelés nélkül mind az anyára, mind a babára nézve súlyos kimenetelű lehet, ezért a gyógyszeres kezelés ebben az esetben jóval kisebb kockázatot jelent, mint ha a tüneteknek nem tulajdonítanak jelentőséget. Kezelés nélkül a roham bármikor megismétlődhet. Az epilepsziának MRI jele nincs, ezzel csak az egyéb felmerülő okokat lehet kizárni. Ebben az esetben nem az eredmények, hanem maga a lezajlott rosszullét bizonyító erejű. A LEVIL nevű szer az egyik leghatásosabb gyógyszer, mellékhatásai igen ritkák, a szoptatást nem akadályozza. A problémamentes szülés érdekében a gyógyszeres kezelés mellett próbáljanak stresszmentes, egészséges környezetben várni a baba érkezését, és betartani az orvosi utasításokat. Minden jót kívánok. Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2016. október 30.

Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek

Lázgörcs
Tisztelt Doktornő! Kislányom február végén lesz 3 és fél éves, eddig 3 egyszerű lázgörcsön van túl. Az első 2018. februárban történt, 17 hónapos korában,...
Terhességi magas vérnyomás
Tisztelt Doktor Úr! Jelenleg 23 hetes terhes vagyok második babámmal. Első szülésem császárral történt a 40. héten jelentkező praeeclamsia (valamint nagy...
Éjszakai kézzsibbadás
Tisztelt Doktornő! Néhány hete éjszakai kézzsibbadást tapasztalok. Azután jelent meg a panasz, hogy két alkalommal Raynaud-kór, -szindróma (?) tüneteit...
Pots vagy orthosztatikus hipotenzió
Kedves Doktornő!, Amióta az eszemet tudom, hirtelen felállást követően egy pár másodperces szédülést tapasztalok. Azt gondoltam, ez normális, így orvosoknak...
Fejfájás egy hónapja
Kedves Doktornő! Egy hónapja mindennapi nyomottság érzéssel és enyhe fájdalommal küzdök, ami tarkótájékon, a fejem tetején, a füleim felé jelentkezik....
Vascularis laesiok
Tisztet dr. nő! Családtagomról akinek kezelt hypertóniája van 2018-ban koponya MRI készült, apró T2 jelintenzív eltérések voltak tapasztalhatók. Nemrég újra...