Mellékhatások

Tisztelt Dr. Szappanos Zsuzsanna! EGY KORÁBBI LEVELEMBEN A KÖVETKEZŐKET ÍRTAM: 34 éve szedem az alábbi gyógyszereket, kb. 1-1, 5 éve jelentkeztek az első tünetek, amik szerintem a gyógyszerek mellékhatásai. Az utóbbi időben egyre többet sikerült megtapasztalnom. Ezek a következők: aluszékonyság, időnként homályos látás, hányinger (szinte mindennapos) , kimerültség, fájdalom a test egyes részein, néha ingatagságérzés. Időnként hasmenésem is van, de ez akár az idegességtől is lehet. Egyébként évek óta tünetmentes vagyok. A neurológus azt mondta, hogy ezeknek a tüneteknek már jóval korábban jelentkezniük kellett volna. Az igazat megvallva ezt nem tudom elhinni. Lamolepből 2×2, 5-et, Sevenalból naponta 1-et szedek. Lecserélhetők ezek a gyógyszerek biztoságosabb, mellékhatások nélküli tablattákra, vagy más gyógymódra? Előre is köszönöm. TISZTELT DOKTORNŐ! MOST MÁR SZINTE BIZTOS VAGYOK ABBAN, HOGY A HÁTTÉRBEN A GYÓGYSZEREK MELLÉKHATÁSAI ÁLLNAK. NAGYON SOK KIVIZSGÁLÁSON TÚL VAGYOK, SZERENCSÉRE NEM TALÁLTAK SEMMIT. IDŐ KÖZBEN EGY MÁSIK NEUROLÓGUS JAVASLATÁRA CSÖKKENTENI KEZDTEM A GYÓGYSZERADAGOT. JELENLEG LAMOLEP 100-BÓL 2×1, 5-ET, SEVENAL 0, 1-BŐL ESTE 3/4-ET SZEDEK. MINT KIDERÜLT, A LAMOLEP MAXIMÁLIS ADAGJA NAPONTA 400 MILLIGRAMM! ÉVTIZEDEKIG TÚLADAGOLTA AZ ORVOS! EZT NEM SZERETNÉM KOMMENTÁLNI... VISZONT AMIÓTA KEVESEBB GYÓGYSZERT SZEDEK ELŐFORDULNAK ROHAMAIM, ÉS A MELLÉKHATÁSOK SEM VÁLTOZTAK LÉNYEGESEN. AZT SZERETNÉM TUDNI, MIRE VÉLJEM EZEKET A KELLEMETLEN TÜNETEKET, FOG-E EZ IDŐVEL ENYHÜLNI, ESETLEG TELJESEN MEGSZŰNNI? A MÁJAMMAL LENNE GOND? ÁLLÍTÓLAG AZ NEM FÁJ. VÁLASZÁT ELŐRE IS KÖSZÖNÖM.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza epilepszia témában

Kedves Kérdező!

Mint írja, rengeteg kivizsgáláson van túl, melyek szerencsére negatívak.Sajnálom, hogy a Lamoleppel szemben érzett negatív érzelmei nem változtak, továbbra is a gyógyszert okolja rossz közérzetéért. A gyógyszer dózis csökkentés sem hozta meg a kívánt eredményt, sőt, a rohamok is visszatértek.Nem szívesen teszem, de a neurológus hozzáállását az Ön esetében nem tudom elfogadni. Miért nem próbálják átállítani Önt a számtalan elérhető, és hatásos antiepileptikumok egyikére? Ezáltal Ön is megnyugodhatna, javulna az állapota, és az epilepszia is megfelelően kezelhető lenne. A Sevenal ma már antiepilepticumként nem, csak adjuváns szerként alkalmazható.Ha a monoterápia nem válna be, még mindig lehet két különböző gyógyszer kombinációt alkalmazni. Tekintettel arra, hogy nem ismerem, milyen tipusú epilepsziája van, így konkrét gyógyszert nem tudok javasolni, ez nem lenne etikus. Az időszakos laboratóriumi vizsgálatok a májjal kapcsolatos problémát időben jelzik.

A stresszessége, negatív gondolatai pedig fenntarthatják a panaszait.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. június 18., 16:40; Megválaszolva: 2015. június 19., 07:51
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Agyi zavar? - MR lelet
Kedves Doktor Úr! A minap kérdeztem Öntől a férjemmel kapcsolatban aki 40 éves, és stroke-ra vagy legalábbis TIA-ra utaló tüneteket tapasztalt egy...
Epilepszia
Kedves Doktor Úr! Unokám 19 hónapos. 2-3 hete vettük észre, hogy néha remeg a keze. Előfordul reggel ébredés után, néha evésnél, vagy ha nyúl...
Agyi zavar?
Kedves Doktor Úr! Férjemmel kapcsolatban lenne kérdésem. 40 éves, 106 kiló, de nem túlsúlyos, mert 2 méter magas. Nem sportol, de egészségesen...
Mi lehet a gyakori izomrángás és...
Tisztelt Doktorúr/nő! Olyan panaszokkal fordulnék önhöz hogy elég gyakran van izom rángásom valamint zsibbadás érzettem általában az arcom egész...
2 éves gyermek alvás közben...
TiSztelt Orvosok! 2 éves gyerekem alvásnál rángatózik! Fel is ébred rá, így az alvást zavarja! Neurológushoz 4.én megyünk! Mi lehet az oka!...