Parkinson-kóros vagyok?

Tisztelt Doktornő! 6 éve depressziós beteg vagyok. A betegség pánikrohammal kezdődött. Mivel a depresszióm súlyosbodott 2010-ben leszázalékoltak. Az első kórházi kezelés idején vettem észre, hogy a bal kezem remeg, amikor olvasás közben a könyvet fogom./2009-ben./ Ez a panasz kezdetben nem okozott gondot.3éve viszont, olyan erős kézremegésem támadt, hogy neurológushoz fordultam, aki a Depakin Krono gyógyszert nevezte meg okként. A gyógyszer abbahagyása után a panaszaim enyhültek. egyébként, legalább 25 féle antidepresszánst vagy nyugtatót próbáltak ki rajtam, kb egy évet töltöttem összesen kórházban a betegségem alatt. 2010-ben készült agyi MR vizsgálat egy-egy cerebralis subcortikalis vascularis demyelienisaciós gócot írt le.2012-be készült újabb agyi Mr lelet szerint az előzőhöz képest romlás nem tapASZTALHATÓ./ A BAL KEZEM ÍGY FÉLRE SZOKOTT ÜTNI./Ekkor a diagnózis szkizoaffektív zavar depressziós típusa volt.Enyhe kognitív zavar,, körülírt agyi sorvadás. Kb. egy éve olyaN KÉZREMEGÉST TAPASZTALTAM A JOBB KEZEMEN, HOGY A KANÁLLAL AZ ÉTELT NEM TUDTAM A SZÁMHOZ VINNI. ekkor még tudtam kerékpározni.Neurológushoz fordultam, aki először gyógyszer indukálta parkinsonizmust állapított meg, aztán kontrollon Parkinson-kórt. Szokásos, műszer nélküli vizsgálattal történt a diagnózis megállapítása. Vakpróbában balra húzott az egyensúlyom. Kérdésem, hogy a fentiek alapján reális-e a megállapítás? kezelésként Oprymea tablettát kaptam, naponta egyet, ezt júliusban lesz egy éve, hogy szedem.. Ettől a panaszaim csökkentek. Tehát ezek alapján tényleg parkinson-kóros vagyok? vagy szükséges lenne további vizsgálat? Tisztelettel várom válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza kézremegés témában

Kedves Kérdező!

Az Ön kérdésére személyes vizsgálat nélkül igen nehéz választ adni. A pszihiátriai betegségben alkalmazott gyógyszerek döntő többsége mellékhatásként gyógyszer indukálta parkinsonos tünetekhez vezet.Ön jelenleg is szed ilyen tipusú gyógyszert.Ezekben az esetekben a gyógyszer abbahagyása a tüneteket enyhíti.Leírása alapján az Ön kézremegését mégsem biztosan gyógyszermellékhatás okozza.Ha jól értem, romlott az egyensúlytartása, és a mozgása is.Szerencsére, a remegés az Oprymea gyógyszer hatására megszünt. Az MRI vizsgálat által kimutatott vasculáris eredető gócok önmagában szintén nem bizonyítanak Parkinson kórt. Azt gondolom, hogy Önnél a depressziós és egyéb pszihés tünetek, valamint a testi panaszok közt szoros összefüggés van, a kettő nem választható szét egymástól.

Mindenesetre a Parkinson kórt korai stádiumban valóban ki lehet mutatni speciáluis műszeres eljárásokkal, de jellemző klinikai tünetei alapján anélkül is biztosan diagnosztizálható. Az Ön esetében én a túlmozgásos tüneteket részben a schizoaffectív betegségnek, részben gyógyszer mellékhatásnak tulajdonítanám. Egyelőre nem indokoltak további vizsgálatok.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. június 01., 22:30; Megválaszolva: 2015. június 03., 07:30
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Koponya MR és MRA vizsgálat...
Jó napot kedves Doktor Úr, Egyik este erős imbolygó szédülésre ébredtem. Felkerestem egy neurológus, aki azt mondta hogy a fülembe leváló...
Ez lehetséges nyelvsorvadás?
Tisztelt Doktor Úr! A Mai napon már írtam magának a panaszaimról, aminek örültem, hogy ön szerint nem áll semmi neurológiai kórkép a...
Jelezhetnek ezek valami komolyabb...
Tisztelt Doktor Úr! Már egy ideje észrevettem, hogy a nyelvem széle úgymond göcsörtös ("scalloped tongue" ként ismerem angolul) , ezzel...
Lovas baleset után visszamaradt...
Üdvözlöm! A történet lényege: 2 éve történt lovas balesetben a fejét megütötte. 1 hónap múlva súlyos szédülés, hallás-és látászavar...