Arcidegzsába, Trigeminus Neuralgia

Tisztelt Doktornő! Kérdésem a kb.4 éve fennálló betegségem Trigeminus Neuralgia a kezelő orvosom szerintem nagyon körül tekintően járt el.Két éve Ct, MRI, MRA.vizsgálatok eredménye -negatív volt.Gyógyszeres kezelést javasolt Tegretol, Lirica- amit kb.2 hónapja megemelt napi 3*2db a felerősödött fájdalmak miatt, néha elviselhetetlen fájdalmaim vannak. A gyógyszerek enyhítik kellemetlen mellék hatásokkal (szédülés, levertség, álmosság, hányinger stb) Ami miatt még is a Doktornőt meg kerestem az a betegségem és a szem problémáim összefüggése nyugtalanít. Januárban volt egy kezdődő retina leválás az egyik szememen amit sikeresen lézerrel meg tudták műteni, ezt megelőző évben decemberbe a jobb szemmel kezdődött ugyan ez a probléma (jobb oldali az arc fájdalmam) azt is lézerrel meg műtötték. Most került figyelmembe egy olyan információ, hogy Noha szőlő fajta pektinje tartalmaz olyan vegyületet ami szervezetbe jutva mérgezést okoz (metil-alkohol) _ebből a szőlő fajtából minden ősszel nagy mennyiséget fogyasztottam tisztító kúraként (kb.25 kg) nagyon kevés másféle táplálékot ez időszakban.Kertünkben terem és olvastam milyen jó tisztító hatása van a szőlőnek (nem írtak a fajtákról) . Tisztító kúraként 4 éve csinálom előtte is fogyasztottam. Kérdezném lehet-e összefüggés a betegségem a szem problémám és a szőlő fogyasztásom között. Ha igen milyen lehetőség van esetleg más fajta vizsgálatra lenn-e szükség vagy kezelésre? Előre is köszönöm a válaszát. Tisztelettel

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza trigeminusz neuralgia témában

Kedves Kérdező!

Az egyoldalú táplálkozás szélsőséges formája, amiről beszámolt.Lehet, hogy van "tisztító" hatása, de ugyanakkor számtalan, leginkább B vitamin hiányt idéz elő, ami fokozhatja a neuralgiás panaszait.Ezt a kúrát idén már ne ismételje meg. A gyógyszeres kezelését nem tudom minősíteni, mert nem írja, hogy melyik szerből kap 3x2-t. A gyógyszerek esetében nem a tabletták mennyiségét, hanem annak a hatóanyag tartalmát kell figyelembe kell venni, és mellékhatások esetén a dózis csökkentése javasolt. Az arcidegzsába és a retina leválás, valamint a lézeres kezelés közt szerintem semmilyen összefüggés nincs. A szemészeti betegségével kapcsolatban a továbbiakban kérdezze a szemész szakorvosát is.

Minden jót kívánok.Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. március 15., 19:39; Megválaszolva: 2015. március 16., 07:57
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Mi lesz, ha lejár az egy év?
Tisztelt Doktor Úr! Megköszönöm gyors válaszát a Palixiddal kapcsolatos kérdésemre, de lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, válaszából...
Mi lesz, ha lejár az egy év?
Tisztelt Dr. Fehér Gergely, tisztelt Doktor Úr! A kérdésemhez kapcsolódó előzményt is alulra másoltam, - melyet szintén Doktor Úrtól kérdeztem...
Mri tovabbi kerdes segitseg ....
Dr.Ur! Koszonom valaszat neurologussal egyeztettem . Elkuldott meg doppler vizsgalatra az is negativ. On szerint elkellene meg mennem Mas vizsgalatra is?...
Agy mri angio nativ es kontrasztos...
Kalvariam igy kezdodott: Elkezdett fajni a fejem es neha szedultem (amugyis migrenes vagyok) Mri leletem: kozepvonali szimmeztrikus kamra rendszer.kulso es...
Koponya MR és MRA vizsgálat...
Jó napot kedves Doktor Úr, Egyik este erős imbolygó szédülésre ébredtem. Felkerestem egy neurológus, aki azt mondta hogy a fülembe leváló...