Mellékhatások

Tisztelt Dr. Szappanos Zsuzsanna! 34 éve szedem az alábbi gyógyszereket, kb. 1-1, 5 éve jelentkeztek az első tünetek, amik szerintem a gyógyszerek mellékhatásai. Az utóbbi időben egyre többet sikerült megtapasztalnom. Ezek a következők: aluszékonyság, időnként homályos látás, hányinger (szinte mindennapos) , kimerültség, fájdalom a test egyes részein, néha ingatagságérzés. Időnként hasmenésem is van, de ez akár az idegességtől is lehet. Egyébként évek óta tünetmentes vagyok. A neurológus azt mondta, hogy ezeknek a tüneteknek már jóval korábban jelentkezniük kellett volna. Az igazat megvallva ezt nem tudom elhinni. Lamolepből 2×2, 5-et, Sevenalból naponta 1-et szedek. Lecserélhetők ezek a gyógyszerek biztoságosabb, mellékhatások nélküli tablattákra, vagy más gyógymódra? Előre is köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza epilepszia, gyógyszermellékhatások témában

Kedves Kérdező!

A másfél éve jelentkező panaszai hátterében ki kellene zárni egyéb betegségeket. A hányinger és hasmenés emésztőszervi betegségre, a kimerültség, aluszékonyság bármilyen egyéb problémára utalhat.Bár nem írta, hogy milyen típusú epilepsziája van, milyen rohamai voltak, elmondása szerint ezek már évek óta nincsenek.Egyes esetekben lehetséges a gyógyszerek óvatos csökkentése, sőt, teljes elhagyása is. A Sevenal régi típusú gyógyszer, hosszú távon lehetnek mellékhatásai, ennek cseréjét mindenképpen helyesnek tartom.

A Lamolep esetén csak a tabletták számát írta meg levelében. Ebből a gyógyszerből különböző hatóanyag tartalmú kiszerelés létezik.Pontosan laboratóriumi vizsgálat során, a gyógyszer vérszint meghatározása segít az epilepsziás rohamok elleni védelemhez szükséges dózis megállapításában.

Az Ön által szedett gyógyszereken kívül ma már számtalan egyéb antiepilepticus hatású szer van forgalomban, de mindegyiknél számolni kell "lehetséges" mellékhatásokkal.

A gyógyszerválasztást az orvos mindig a roham típus alapján, egyénre szabva állapítja meg.Probléma esetén mindezt bizalommal beszélje meg kezelőorvosával.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. december 18., 10:41; Megválaszolva: 2014. december 19., 07:14
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Koponya MR vizsgálat eredménye
Tisztelt Doktor Úr! Már 1 hónapja zsibbad a bal karom és bal lábam, háziorvosom és egy neurológus MR vizsgálatot kért scesozis multiplex...
Szükséges CT vizsgálat?
Jó napot! Szeptember végén volt egy fejsérülésem, sportolás közben, felugrottam és egy ütést kaptam a tarkómra. Nagyjából másfél hónapig...
Koponya MRI
Tisztelt Doktor Úr! 72 éves vagyok, magas vérnyomás , zöldhályog, reflux, nem alkoholos zsírmáj, -ezek alakultak ki az évek folyamán . 30-50 éves...
Tovabbi teendo
Tisztelt Doktor Ur! Koszonom valaszat, a a feltett kerdesemre. https: //www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/165621 Azota kardiologian is...
Erős szúró, égő, bizsergő...
Jó napot kívánok! Február 3.-án éjjel nagyon erős fejfájásom lett, ezelőtt életemben nem volt semmiféle komolyabb betegségem, viszont ezen a...