• Izület

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! MRI vizsgálati eredményeimet látva teljesen elkeseredtem. 34 éves vagyok (kissé túlsúlyos). Csaknem 3 hónapja szenvedek a térdeim fájdalma miatt, nagyon nehezen járok, egyedül sehova sem tudok menni. A diagnózis: minimális felszaporodott térdízületi folyadék; kezdődő arthrosis; mucoid degeneratio; mindkét meniscusban a mediális esetében dorsalisan apró ruptura gyanúja; a laterális meniscus elülső és hátulsó szarvában mucoid degeneratio mutatkozik, akárcsak a mediális meniscus esetében, de az utóbbinál ez a jellegű jelzavar nagyon rövid szakaszon valószínűleg eléri a dorsalis felszínt; folyamatos lefutású elülső és hátulsó keresztszalag valamint oldalszalag komplexek. Szeretnék tanácsot kérni a kezeléssel kapcsolatban. Milyen készítménnyel segíthetem a gyógyulást? (És tulajdonképpen mi bajom van és mennyire súlyos és mennyi idő alatt lehet újra fájdalommentes az életem? Mikor fogok újra szaladni és táncolni? ) Előre is nagyon szépen köszönöm. Szép estét! Magdolna Mária

        Dr. Bogdán Aurél válasza a izületi panaszok témában

        Pontos válaszhoz vizsgálatra és az MR felvétel ismeretére lenne szükség, mert a leírás az a radiológus szubjektív véleménye. Ami ez alapján elmondható, hogy az ízületi porca kissé kopott, a belső gyűrűporcon kopásos jellegű szakadás látható. Kezelés gyanánt nem szteroid gyulladáscsökkentő és porcerősítő jön szóba. Az MR lelet alapján az ízületi tükrözés lehetősége is felmerül, ami jelentősen javíthatna panaszain, illetve pontos diagnózist és állapotképet adna a térdéről.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. október 14., 21:15; Megválaszolva: 2011. október 18., 11:04

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő. Alpha D3 1 mikrogramm lágy kapszulát szedek naponta 1-et.Ezt a reumatológus irta fel évekkel ezelőtt. Azt szeretném kérdezni,hogy ez D vitamin szempontjából mennyi NE-nek felel meg? Mert senki nem tudja itt átváltani ,illetve...
        Tisztelt Doktornő! Nyaki fájdalommal és gyakran jelentkező migrénnel fordultam orvoshoz. Elküldtek röntgenre, ahol a következő leletet kaptam. Nyaki borda nem ábrázolódott. A nyaki lordosis íve kissé csökkent, az alsó...
        T. doktornő. Csontritkulásom beindult és a reumatológs doktornő akit nagyon becsülök, mondhatni szeretek, felírta az Optirize tablettát. Biológus vagyok, voltam és gondoltam kicsit utánakotrok és találtam egy írást Szendi Gábor tollából,...
        Kedves Doktornő! Kérem értelmezze az alábbi CT leletet, hogy mit tartalmaz. A lumbalis lordosis íve és a corpusok magassága megtartott. A zárólemezek épek. Az utolsó korong laposabb, benne vacuum phenomen. Ebben a korongszintben bal oldali...
        A lumbalislordosis íve megtartott.Az L.V.csigolya1mm-dorsal felé mozdult. A csigolya testek magassága megtartott.A peremeken caudal felé fokozódó spondylosisra utaló perem megnyúlások láthatok.Jelzett jobbra konvex scoliosis van. A kis ízűletekben...
        Meg vagyok ilyedve van egy MR vizsgálatom . Az L.IV.discuson jelzett bal oldalon részleges anulus fibrosus szakadás jelét is mutató előboltosulás van .Az L.V. discus dehidrált, kissé laposabb, rajtakörkörös durazsákot modelláló előboltosulás...
        Szeretném kérni a 2 diagnosztikai vizsgálat (MRI és RTG) értelmezését, mivel hetek múlva jutok csak el reumatologus szakemberhez. Köszönöm szépen! Egyéb információ: szülés után tornával jól karbantartottam érzékeny gerincemet, de újra...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő Külföldön dolgozom és nagyon szeretek túrázni. Tavasszal két-három hónapig csaknem szobafogság alatt szinte semmit nem sportoltam, és (utólag már tudom) az izmok lefogytak a lábamról. Miután lehetett ismét menni,...
        Tisztelt Dr.nő! Én már egyszer szedtem ezt az un. HYAL JOINT kapszulát. Ahol szoktam vásárolni az a gyógyszertár megszünt.Elkezdtem szedni egy másik hasonló gyógyhatásu készitményt, de úgy vettem észre a fent említett HYAL JOINT termék...
        Kedves Doktor Úr! Évek óta szedek gyógyszert magas (vagyis inkább ingadozó) vérnyomásomra, ennek ellenére többször tapasztalok indokolatlan kiugrásokat. Az össze-vissza gyógyszerezésnek nem vagyok híve, szeretném megtalálni inkább az okát...