• Immunológia

        Legfrissebb cikkek a témában
        Nincs találat!
         

        Tisztelt Doktor Nő
        Ne haragudjon a zavarásért, a segítségét (véleményét) szeretném kérni egy kérdésben.
        Tavaly július óta Medrolt szedek, mert olyan fokú izom- és ínszalaggyengeség lépett fel nálam, hogy minden izületem instabil lett, gerincfűzőt, csuklószorítót kellett viselnem és mankóval is csak kis távolságokat tudtam megtenni.EMG vizsgálaton 20%-os izommüködés csökkenést találtak a felkar izomban, és 26%-ost a combizomban.Emelkedett ANA szint.
        40mg -os adaggal keztem, amire elég gyorsan javultam.
        Előzmények:1992-ben Lyme kórral kezeltek, ami kb.1 éves fertőzöttség után derült ki, tehát csak visszaszorítani lehetett, nem kikezelni.Utána NDC-t állapítottak meg és LE-sejt pozitivitást, 1994 óta azzal kezelnek Pécsen. Az állapotom hullámzó volt, de elfogadható határok közt mozgott 1.5 évvel ezelőttig."Járulékos" problémák:Raynaud szindróma, Mitrális billentyű rendellenesség, ekcéma.
        novemberben csökkentettem az adagot, végül már csak 10mg-ot szedtem másnaponta, de visszajöttek a panaszok, elő kellett vennem a mankót, mert annyira fájt a lábam, hogy alig tudtam ráállni.Eleinte azt hittem, hogy csak a műtétek helye, mert gyerekkoromban többször műtötték a csípőm és volt 2 TOS műtétem is.De elkezdtek a kezeim is fájni, és lassan már a kenyérszelés is nehéz lett.
        Decemberben kellett visszamennem, akkor felemelték a napi adagot 12mg-ra, azzal megint javult a helyzet, de február elején fekélyek jelentek meg a számban, főleg a nyelvemen.Kaptam rá ecsetelőt, már a másodikat, ez használ egy kicsit.Erősen dagad az arcom, és fokozott szőrnövekedést is észleltem.Kb.7 kilót híztam mióta a Medrolt szedem. A háziorvosommal megbeszéltük, hogy csökkentem az adagot, lementem napi 8 mg-ra, egy hét után elkezdtem romlani. Már megint kell néha a mankó, erősödnek a fájdalmak és gyengülnek az izmaim.az ekcéma is bejelzett.
        Március 08-án kell mennem kontrollra.
        Öntől csak azt szeretném kérdezni, hogy ebben az időszakban kiegészítés képpen lehet-e szedni Édesgyökér kapszulát, arról azt írják, hogy olyan jellegű hatása van mint a szterodnak és nics mellékhatása? Esetleg a leírtak alapján tudna valami bíztatót mondani?
        Esetleg ajánlani valamit ami a Medrol mellékhatásait csökkenti? Milyen gyulladásgátlót ill. gyulladáscsökkentőt javasolt együtt alkalmazni a Medrollal? Nagyon félek attól, mi lesz ha nem szedhetem a Medrolt.

        Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel Tünde

        WEBBeteg szakértő válasza a mozgásszervi panasz témában

        Tisztelt Kérdező!

        Nagyon nehéz a kérdésre válaszolni, hiszen a tartós szteroid szedés mellett már sok mellékhatás kialakult, a hízás, fokozott szőrnövekedés, valamint az izomgyengeség is valószínűleg ennek a következménye, ún, szteroid myopathia alakult ki. Kérdéses, hogy a betegség még mindig nem differenciált kollagneosisnak (NDC) felel-e meg, vagy az évek során kialakult esetleg valamilyen autoimmun betegség, pl. szisztémás lupus erhythematosus (SLE), vagy myositis. Mert ebben az esetben a szteroid kiváltásának egy módja az volna, hogy egyéb bázisterápiás szert indítanak, pl. methotrexate, salazopyrin, Delagil, melyek kiváltják a szteroid hatását. 

        Egyébként is meg lehet próbálni, de csak nagyon lassan szabad csökkenteni az adaot, szinte lopva 1-1 mg-al. Nagyon fontos még a megfeleleő gyomorvédelem, illetve a Kaliumpótlás. 

        Azt javaslom, hogy ezeket a kérdéséket mindenképpen tegye majd fel a kezelőorvosának is, hiszen ő az, aki a laborleletek, és az össz klinikai kép alapján tud gyógyszeres javaslatot adni!    

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész Itt kérdezhet

        Dr. Boros Miklós
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-21 22:12:05; Megválaszolva: 2010. február 21., 22:12

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, panaszom a következő: a jobb nagylábujjamban teljesen esetleges időpontokban erős nyilallást érzek, olyan jellegű az érzés, mint amikor a fogorvos ideghez ér. Naponta többször, akár járás közben, akár ülve, fekve,...
        Üdvözlöm! Kérdésem az lenne, mtől lehet, hogy az egesz testemben izomfájdalmat és izomfeszülést érzek! Néha kevésbé fájdalmas de van hogy a munkámban is lelassít! Fizikai munkat végzek! Van hogy a térdeim nagyon fájnak! Ha lehajolok érzem...
        Jónapot kívánok! Körülbelül fél éve scheuermann kórt diagnoztizáltak nálam, amely meghaladja a 90 cobfokot, így műtétre jegyeztek elő, amely egy év múlva lesz. Vannak légzési nehézségeim, az MR felvételen látszik, hogy a gerincvelő is...
        Technika:Sagittalis síkú T1, T2, STIR, coronalis és axialis síkú T2 méréseket készítettünk. Anamnézis: 2 nyaki sérve van, nyaki fájdalom, bal karja zsibbad. A craniospinalis átmenet normális. A myelon ábrázolódó szakaszán jelzavar nem...
        Tisztelt doktornő! Körülbelül 2 éve küzdök fartályi- keresztcsonti fájdalommal, ami többnyire reggel a legrosszabb. Hosszabb ülés is fájdalmat okoz, de általában háton fekvés kozben a legintenzívebb akár napközben is, mintha tulfeszulne a...
        Üdvözlöm! Segítségét szeretném kérni az alábbi tüneteimmel kapcsolatban melyek május vége óta állnak fent! Izomfájdalom végtagokban mely pihentetésre javul, derék és hátfájdalom, olyan mintha az izmaim lelennének tapadva, jobb bokámnál...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Öt hete derékfájdalommal küzdök ami a keresztcsonti részen jelentkezik, ill. a lábaimba is kisugárzik olyan formában, hogy a lábszáram felváltva zsibog, ráng az ideg benne illetve fáj. Kezdetben csak 2-3 naponta...
        Tisztelt Doktornő! A lumbalis gerinc kétirányú felvételem szerint,mely 2019.05.31-én készült az L.V csigolya a felettes gerincoszloppal együtt az S.I-ses csigolyán kb.8mm-rel ventral felé csúszott.2019.08.31-én készült lumbalis gerinc natív...
        Kedves Doktornő! 110kg súlyú, 187cm magas, 62 éves férfi vagyok. Évek óta zsibbadnak a lábujjaim és a lábujjak alatti talppárna rész. Tükörsima padlón is úgy érzem, mintha apró kavicsokon járnék. Szintén évek óta fájdogál a derekam,...
        Tisztelt Doktornő! Problémám a következő,már lassan egy éve küzdök olyan fájdalommal hogy ha nyakamat balra fordítom illetve ha befeszítem a bal mellizmomat akkor fáj szúró fájdalom szerűen meg még ha a kezemet úgy fordítom . Néha...