Műtét után végtag zsibbadás-teltségérzet

Kedves Doktornő/Doktornő! Három hete lágyéksérv műtétem volt, gerincérzéstelenítéssel, komplikáció- mentesen. A seb szépen gyógyult, ma már hosszú sétákat is tudok tenni, naponta többször is. A gondom az hogy a műtét után 2 héttel a lábszáraimban egyfajta bizsergést kezdtem érezni, (még zsibbadásnak se nagyon nevezhető) illetve egyfajta teltségérzetet is. Majd három napra rá a kézfejeken is éreztem ugyanezeket. Szeretném megkérdezni, hogy ez a tünet lehet-e a gerincérzéstelenítésnek a mellékhatása? Ami aztán elmúlik? Egyébként mindkét lábam visszeres (felületi, tehát látszanak a vénák) , már nagyon rég óta. A műtét ideje alatt és utána nagyobb adag infúziót is kaptam, mint megtudtam az esetleges trombózis elkerülése végett, ti. a visszerek miatt. Kérdezném azt is, hogy a trombózis veszély elmúlt a műtéttel, vagy még mindig fennáll a veszély? A lábaim nem fájnak, hosszabb inteziv séta (1 óra) után sem, tudom nyújtani hátrafeszíteni a lábam. Gyulladás vagy fekély nincs a lábaimon, nem is volt soha. A visszereim bár nagyon régóta megvannak sosem fájtak. Annyit még magamról, hogy egészségesen élek, gyakorlatilag vegetáriánus vagyok, nem iszom alkoholt (absztinens vagyok 17 éve) , nem dohányzom szintén 17 éve. Energiaitalokat, cukros ételeket-italokat nem fogyasztok. Cukorbeteg nem vagyok, vérnyomás rendben. Picit magas tán a koleszterinem. A műtét előtt volt EKG-m, az is rendben volt. Kicsit aggódom az esetleges trombózis veszély miatt, ezért érdeklődtem. Köszönettel, Jankó Béla

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szigeti Nóra válasza végtagzsibbadás témában

Kedves Kérdező!

Ha nemcsak a lábai, hanem a kezei is bizseregtek, akkor az nem lehet a műtéte során alkalmazott érzéstelenítés miatt. Ha tudja már terhelni a végtagját, akkor a műtéti trombózisveszély elmúlt, sajnos a visszeresség továbbra is rizikófaktor.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. augusztus 23., 22:00; Megválaszolva: 2012. augusztus 24., 08:18
Kérdések és válaszok: Mozgásszervi megbetegedések
Mit lehet a végtag ujjainak...
Már hónapok óta zsibbadt, szinte elhaltak a lábujjaim. Szinte érzéketlenekké váltak, minden különösebb fájdalom nélkül. A kéz ujjaim...
Mi okozza a végtagok zsibbadását...
Tisztelt Szakerto! 20 eves lany vagyok es edesanyam 15 eve koszkodik evvel a betegseggel.Idegesseg altal vagy tobbszor semmi ok nelkul zsibadnak el a...
Végtagok zsibbadása
Üdv! Problémám a következő: Végtagjaim mindig nagyon hidegek, főleg a lábam, télen-nyáron, de a kezem is. Éjszakánként gyakran ébredek arra...
Bizsergő láb
Tisztelt Doktor Úr! /Doktornő! Érdeklődnék, vajon milyen okai lehetnek annak, hogy a bal alsó lábszáramban furcsa bizsergést érzek majdnem egy...
Éjszakánként zsibbad a bal kezem.
Tisztelet Doktok Úr/Nő! Már két-három hónapja minden éjjel zsibbad a bal karom általában 22 óra körül felkszem le aludni és a fájdalom 2-3...