• A pajzsmirigy-túlműködés magas vérnyomast okoz?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Ur/No! Azert fordulok Onhoz, mert nagyon rossz latni Anyukamat, hogy allandoan magas vernyomassal kuzd. Nagyon sokszor egyik percrol a masikra felszalad a vernyomasa 110/70-rol 160/100-ra, sot akar magasabbra is. Hiaba szed tobbfele gyogyszert ra, egyszeruen 2-3 naponkent ujabb "rohamok" tornek ra. Pajzsmirigy-tulmukodese van mar eleg regota, es szerinte az "nyomja fel" a vernyomasat. Egyebkent pedig nem eszik sosat, nem tulsulyos. Mozogni viszont nem mer, mert egybol felmegy tole a vernyomasa. Az anyja sajnos agyverzesben halt meg es szinten hasonlo gondokkal kuszkodott. Mit lehet tenni, hogy stabilizaljuk a vernyomasat? Koszonettel

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! Pajzsmirigy-betegség is okozhat magas vérnyomást, bár gondolom emiatt kezelés alatt áll, jó lenne látni a hormonszinteket. Javasolt hypertonia szakrendelés felkeresése (megyei kórházakban, egyetemi centrumokban főleg), ill. endokrinológiai kontroll.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Itt kérdezhet

        Kérdés: 2011. szeptember 25., 18:23; Megválaszolva: 2011. szeptember 27., 23:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas...
        Tisztelt Doktornő! Férjem 43 éves, 86 kg, 178 cm magas,naponta 30 percet fut, és magas vérnyomást diagnosztizáltak nála. Édesapjának 40 éves korában volt by-pass műtétje, és neki is magas volt a vérnyomása. Pulzusa is magas volt. Este 23...
        Üdvözlöm.Merre felé indulhatnék?Lehet belgyógyászati betegségem?Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?Fél éve kezdődött nálam hogy ébredés után hajnalba 3körül mindig minden nap magas a vérnyomásom( 140-170 között).Amikor magas a...
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...