• Vérnyomás, izomrángás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Webbeteg.hu! 19 éves férfi vagyok, és egy komolyabb problémára szeretnék megoldást találni. 18 évesen kezdtem el konditerembe járni, hogy az külsőmön javítani tudjak, mivel 180cm, és 50-55 kg voltam. Nagyon fontos volt számomra, hogy jó alakom legyen, mert mindig kicsi, és gyenge voltam, ezért úgy gondoltam, hogy a "testépítés" ideális lesz. Alap, legális kiegészítőket szedtem: fehérje, esetenként 100%-os Creatine Monohydrate, illetve nitrox, ami vérbőséget okoz, és ezáltal teljesítménynövel, de azt is csak "kúraszerűen". 1,5 év kemény munkával sikerült 15 kg-t híznom, annak ellenére, hogy nehezen fejlődő, nehezen "hízó" testalkatom van. Idén márciusban történt, hogy edzésnapon, este mikor már lefeküdtem álmatlan voltam, és egyszer csak izzadni kezdtem, elöntött egy furcsa melegség, majd felszökött a vérnyomásom, amit izomrángás kisért. Édesanyám eü-s és ellátott engem, másnap felmentünk a kórházba, ahol teljes kivizsgálást csináltak, kicsit eltérőek voltak az adatok, de azt mondták, mivel akkor nem volt izomrángásom, így akkor kell visszajönni, ha újra jelentkezik. Pár nappal később éjjel ismét rosszul lettem. Az SBO-n kötöttem ki...Furcsálták az izomrángást, teljes kivizsgálás volt, és a vizeletből kimutatták, hogy a kálcium és magnézium szintem épp a 0 felett volt. Szedtem ezekre vitamint, és azóta ilyen problémáim nem is voltak, hála istennek. Egyéb észrevételek: nyugalmi állapotba a vérnyomásom jó, de abban a pillanatban, ahogy felállok, vagy mozgást végzek, a pulzusom 130 felett szaladgál. Nem tudom pontosan, hogy ez betudható -e a gyors hízásnak. A testzsír %-om alacsony! Megjegyzem: nem szedtem illegális szereket, sem szteroidot!!! A súlyon kívül erőnövekedésem is volt, lehet, hogy ez a gyors terhelés készített volna ki? Tanácstalan vagyok, ezért fordultam Önökhöz! Előre is nagyon szépen köszönöm válaszukat! Tisztelettel: Krisztián

        Dr. Tomonkó Magdolna válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves Krisztián! Panaszai hátterében elképzelhető a testépítéshez használt szerek hatása is, bármennyire is legális szereket használt, ezek nem előnyösek az egészség szempontjából. Ha viszont a legkisebb terhelésre is valóban 130 körüli pulzusszámokat tapasztal, sürgősen forduljon kardiológushoz, hogy a szív állapotát tisztázni és szükség esetén kezelni lehessen. Üdvözlettel: dr Tomonkó Magdolna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tomonkó Magdolna
        háziorvos, transzfúziológus

        Dr. Tomonkó Magdolna
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. augusztus 07., 16:50; Megválaszolva: 2011. augusztus 11., 11:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés